Sierran lataus? pimeni
Sierran lataus? pimeni
Mahtaako olla vika laturissa vaiko missä kun teki sellasen tempun että tiputti jännitteen 10.4V ja laturin valo palo himmeenä. Sitten kun aikansa ajeli (piti päästä kotiin) oli enää n.9V jälellä.
Ei lähteny enää käyntiin, eikä myöskään syty latauksen merkkivalo kun laittaa virrat päälle. Eli onko sulaketta tai relettä jossain välissä sotkemassa laturin toimintaa? Vaiko onko ainoa vaihtoehto ottaa laturi matkaan ja vipeltää autosähkö korjaamolle pyhien jälkeen. Akku melko uusi. Teki muuten menomatkalla saman että tiputti jännitteen hetkeks alas mut nous sitten jonkin ajan kuluessa.
Ei lähteny enää käyntiin, eikä myöskään syty latauksen merkkivalo kun laittaa virrat päälle. Eli onko sulaketta tai relettä jossain välissä sotkemassa laturin toimintaa? Vaiko onko ainoa vaihtoehto ottaa laturi matkaan ja vipeltää autosähkö korjaamolle pyhien jälkeen. Akku melko uusi. Teki muuten menomatkalla saman että tiputti jännitteen hetkeks alas mut nous sitten jonkin ajan kuluessa.
Sierra 2.0i dohc -92 ajettu paljon, viikossa 1200km
Niin ja just ku kattelin sähkökaavioo niin sen mukaan pitäis lähtee kolme johtoa laturilta (jos maata ei oteta huomioon, maadottaa ilmeisesti runkoon suoraan?) mut ei näytä olevan kun kaks kiinni. Laturi käy ja kukkuu ihan kivasti muuten, ei pidä ylimäärästä ääntä eikä mitään. Ei vaan enää kestä kunnolla käynnissä kun ei riitä ruiskulle virtaa.. Jos sen siis apuvirralla käyntiin laittaa.
Sierra 2.0i dohc -92 ajettu paljon, viikossa 1200km
Kokeile laittaa laturilta yksi +johto suoraan akulle,jos vaikuttaa?
Ite kokeilin omassa ihan kaiutinjohdolla ja se riitti lataamaan tarpeeksi.
Ja sitten se unohtukin siihen jokuseksi viikoksi..
Mutta sillä saa ainakin selville onko jossain johdotuksissa vikaa jos laturi on ehjä.
Ja sekin että laittaa maajohdon koneen kylkeen suoraan siitä laturilta..
tuossa yksi kaveri just tuskaili latausongelmia,ja se maadotus oli siinä laturin telineessä niin heikko että hävis riittämiin käydäkseen huonosti.
Ootko kattonu jo ne hiilet siitä laturin perästä?
Eli se 2 ruuvilla oleva mötikkä..
Ite kokeilin omassa ihan kaiutinjohdolla ja se riitti lataamaan tarpeeksi.
Ja sitten se unohtukin siihen jokuseksi viikoksi..
Mutta sillä saa ainakin selville onko jossain johdotuksissa vikaa jos laturi on ehjä.
Ja sekin että laittaa maajohdon koneen kylkeen suoraan siitä laturilta..
tuossa yksi kaveri just tuskaili latausongelmia,ja se maadotus oli siinä laturin telineessä niin heikko että hävis riittämiin käydäkseen huonosti.
Ootko kattonu jo ne hiilet siitä laturin perästä?
Eli se 2 ruuvilla oleva mötikkä..
ei sieltä mitään junia t...
enpä oo vielä tutkaillu sen tarkemmin, pitää vaikka huomenna yrittää kerätä motivaatioo siihen hommaan taas. Mut mistä voi johtua ettei syty se merkkivalo? Onneks on toinen auto taloudessa niin pääsee tiistaina töihin ees jollain. Aina tuo sierra herjaa pyhien aikaan. Ja muulloinkin..
Sierra 2.0i dohc -92 ajettu paljon, viikossa 1200km
Jos se lamppu ei pala,niin ei lataakkaan sitten..Oltsu kirjoitti:enpä oo vielä tutkaillu sen tarkemmin, pitää vaikka huomenna yrittää kerätä motivaatioo siihen hommaan taas. Mut mistä voi johtua ettei syty se merkkivalo? Onneks on toinen auto taloudessa niin pääsee tiistaina töihin ees jollain. Aina tuo sierra herjaa pyhien aikaan. Ja muulloinkin..
eli sitä kautta kulkee se heräte laturille.
Mutta senkin kai sai kierrettyä sillä suoraan akulle-johdolla jos en väärin muista.
ei sieltä mitään junia t...
Jos se lamppu ei pala,niin ei lataakkaan sitten..
eli sitä kautta kulkee se heräte laturille.
Mutta senkin kai sai kierrettyä sillä suoraan akulle-johdolla jos en väärin muista.[/quote]
Eikös se mee niin päin että jos palaa niin ei lataa;) Siis ajaessa.. Mut kattoo nyt mitä sanoo kun tiistaina saa uutta hiiltä kehiin.
Voiko sitten johtua noista hiilistä kun ei virtoja laitteessa syty merkkivalo. Ja sillon ajaessa palo ihan himmeenä. Vai mistä se merkkivalo saa virrat? En tykkää autosähköistä, menee polla ihan sekasin aina niiden kanssa. Tai ei aina mut joskus.
eli sitä kautta kulkee se heräte laturille.
Mutta senkin kai sai kierrettyä sillä suoraan akulle-johdolla jos en väärin muista.[/quote]
Eikös se mee niin päin että jos palaa niin ei lataa;) Siis ajaessa.. Mut kattoo nyt mitä sanoo kun tiistaina saa uutta hiiltä kehiin.
Voiko sitten johtua noista hiilistä kun ei virtoja laitteessa syty merkkivalo. Ja sillon ajaessa palo ihan himmeenä. Vai mistä se merkkivalo saa virrat? En tykkää autosähköistä, menee polla ihan sekasin aina niiden kanssa. Tai ei aina mut joskus.
Sierra 2.0i dohc -92 ajettu paljon, viikossa 1200km
Siis häh? Ei lataa jos polttimo pimeenä? Mites se nyt sitten mihinkään vaikuttaa? Ainakin tähän asti on kaikki autot ladannu vaikka on koko mittaristo irti..janzamar kirjoitti:Jos se lamppu on ehjä,niin ei ongelmia sitä kautta,mutta
jos se on palanut niin ei lähde lataamaan ollenkaan.
Sierra 2.0i dohc -92 ajettu paljon, viikossa 1200km
Niin no joo,niin on muuten mullakin
mistähän mä oon taas tuon päähän saanut..
kai joku kurottaja-johdannainen,kun menee noi virrat ties mitä kautta.
Paras oli kun jäi puomi ylös ja jätkät nostokoriin,kun meni kahvasta polttimo,ja sitten se kieltäytyi tekemästä yhtään mitään..
ja sitä vikaa haettiin kissojen ja koirien kanssa
mutta joo,sitä mietin kun se heräte kulkee vähän niinkuin sitä kautta.
Anteeksi maalaisuuteni..
mutta onkos tullut mitään selvää?

mistähän mä oon taas tuon päähän saanut..
kai joku kurottaja-johdannainen,kun menee noi virrat ties mitä kautta.
Paras oli kun jäi puomi ylös ja jätkät nostokoriin,kun meni kahvasta polttimo,ja sitten se kieltäytyi tekemästä yhtään mitään..
ja sitä vikaa haettiin kissojen ja koirien kanssa



mutta joo,sitä mietin kun se heräte kulkee vähän niinkuin sitä kautta.
Anteeksi maalaisuuteni..

mutta onkos tullut mitään selvää?
ei sieltä mitään junia t...
On siinä mahtanu jätkät olla innoissaan, oliko ees riittävän korkeella? Sehän noissa sähköissä on kun ne kulkee ihan mistä sattuu, ei niistä meinaa aina ottaa selvää. Ei oo selvinny mitään muuta kun että toinen hiili on nolon mittanen ja huomenna käyn siihen uudet laitattamassa. Jos ei pelaa vielä sitten niin pitää ettiä vikaa vielä jostain muualta.
Sierra 2.0i dohc -92 ajettu paljon, viikossa 1200km
Lähes poikkeuksetta oli auto mikä tahansa laturin kenttäkäämin esimagnetointivirta kulkee latauksen merkkivalon kautta. Kenttää kun ei tehdä kestomagneetilla vaan sähköisesti, ja jollei magneettikentää ole ei sähköäkään tule. Kuitenkin heti kun laturi alkaa tuottamaan sähköä otetaan magnetointivirta tasasuuntauksen ja säätimen kautta suoraan laturin omasta tuotosta eikä latausvalon kautta kulje enää virtaa -> latausvalo sammuu (ja mikäli tähän laturin omaan sähköntuottoon tulee häiriö alkaa virtaa kulkea jälleen latausvalon kautta jolloin se syttyy).
Joissakin autoissa on kytketty vastus latausvalon rinnalle jolloin lataus alkaa vaikka lamppu olisikin palanut (voi olla laturin sisälläkin joten toimii vaikka mittaristo olisi irti, useimmiten kuitenkin mittaristossa, jos on ollenkaan). Ja mikäli tätäkään ei ole ja lamppu on palanut voi lataus silti alkaa toimimaan koska kenttäkäämi voi ajan kanssa magnetoitua hieman (jäännösmagnetismi), kuitenkin usein tarvitsee tällöin suuret kierrokset jotta alkaa lataamaan, eikä aina sittenkään.
Kuitenkin se latausvalon polttimo kannattaa pitää ehjänä.
Jos hiilet ovat aivan finaalissa ei kentälle mene edes herätevirtaa joten latausvalo voi silloinkin olla pimeänä eikä luonnollisesti sähköä laturilta tule kun ei muodostu magneettikenttääkään. Hiilien kulumisen huomaa yleensä hyvissä ajoin siitä kun latausvalo hehkuu ajoittain himmeänä ajaessakin.
Joissakin autoissa on kytketty vastus latausvalon rinnalle jolloin lataus alkaa vaikka lamppu olisikin palanut (voi olla laturin sisälläkin joten toimii vaikka mittaristo olisi irti, useimmiten kuitenkin mittaristossa, jos on ollenkaan). Ja mikäli tätäkään ei ole ja lamppu on palanut voi lataus silti alkaa toimimaan koska kenttäkäämi voi ajan kanssa magnetoitua hieman (jäännösmagnetismi), kuitenkin usein tarvitsee tällöin suuret kierrokset jotta alkaa lataamaan, eikä aina sittenkään.
Kuitenkin se latausvalon polttimo kannattaa pitää ehjänä.
Jos hiilet ovat aivan finaalissa ei kentälle mene edes herätevirtaa joten latausvalo voi silloinkin olla pimeänä eikä luonnollisesti sähköä laturilta tule kun ei muodostu magneettikenttääkään. Hiilien kulumisen huomaa yleensä hyvissä ajoin siitä kun latausvalo hehkuu ajoittain himmeänä ajaessakin.
Vielä piinaan ihmisiä riesalla. Eipä ollu vikana kun hiilet, sano kyllä kun vein ne uusittavaks että saattaa olla liukurenkaat loppu kun on niin epätasaseen kulunu. On muuten kallista huvia jos laittais uudet, vaikka ite irrottaa laturin niin kustantaa 70-80€. Siis ne liukurenkaat.
Ja taas kerran huomasin pellin alla ollessa että dohc:ssa ei oo liikaa tilaa minkään apulaitteen ympärillä.. ohari on siitä paree et siinä mahtuu fiksaamaan.
Ja taas kerran huomasin pellin alla ollessa että dohc:ssa ei oo liikaa tilaa minkään apulaitteen ympärillä.. ohari on siitä paree et siinä mahtuu fiksaamaan.
Sierra 2.0i dohc -92 ajettu paljon, viikossa 1200km
Juu en kyllä todellakaan ajatellu uusia laitattaa, näyttää maksavan 20-40 ekee käytettyinä. Ei vaan mikkelin suunnalla oo purkaamoilla yhden ainoaa dohc sierraa, tai yks farkku on kun se sinne vasta meni. Pääs sekin vahingossa sinne, oisin ottanu itelle kun ois aikasemmin saanu tiedon.janzamar kirjoitti:Purkaamolta toinen laturi vaan jos kenkkuilee,vai mitähän ihan uusi kustantais tuommoiseen.
Sierra 2.0i dohc -92 ajettu paljon, viikossa 1200km
Eihän siinä taida olla muuta eroa kun hihnapyörä, kiinnikkeet ja liittimet. Mut saahan ne käymään jos haluaa. Kyllä sitä joskus tuli pistettyä taunuksen laturi micraan ja hyvin toimi. Kunhan vaan keksi miten johdot piti laittaaTeRoK kirjoitti:Ei kai noissa latureissa eroja esim. dohc ja ohc koneiden välillä ole kunhan samat arvot vaan on. (tai paremmat)
Kai kiinnikkeet sopii vanhastakin?

Sierra 2.0i dohc -92 ajettu paljon, viikossa 1200km