2.0 ohc viritys+laatikko asiaa ja vähän muutakin
Mulla itelläni on sierra 2.0 is, ja siinä oli aikasemmin kiinni is:n oma kansi, josta oli höylätty 1mm pois: kuuranteen mukaan 2mm voi ottaa enintään. Nokka kent cams fr32 (285 astetta). Probleema oli siinä, et ei ollu tolle nokalle tarpeex puristuksia.. Laitoin 1,6 ohc:n kannen tilalle, mistä siistin kanavia, toimi sen jälkeen paljon paremmin..
jos haluat taloudellisuutta niin nokaksi varma valinta on kentcamsin fr30 vääntönokka.
omassa edesmenneessä koneessa(2.0l) oli toi nokka, 1.6 kansi ja se weberin dfth kaasari muutettuna. vääntöä riitti alhaalta asti ja kyllä se mielestäni potki ihan riittävästi siihen nähden että vei maantiellä n.7l/100km
omassa edesmenneessä koneessa(2.0l) oli toi nokka, 1.6 kansi ja se weberin dfth kaasari muutettuna. vääntöä riitti alhaalta asti ja kyllä se mielestäni potki ihan riittävästi siihen nähden että vei maantiellä n.7l/100km
Kenties? Ehkä cossu2 valaisee asiaa.ZyaS kirjoitti: kenties penkissä säädelty kun on noi suuttimet tollaset??![]()
Omien säätökokemuksien ja muutamien luettujen alan kirjojen jälkeen vaan äkkiseltään tuntuivat jotenkin hassuilta. Mutta mun tuntemukset on mitä on, jos vaan säädöt on kohdallaan niin hyvä niin.
Läppäri dynollahan noita haettiin, mutta kun saavutettiin max teho, oli tehon tasaisuus kaukana mukavasta, joten haettiin kompromissia.
Tuo ilmasuutin meni noinkin isoksi juurikin siksi koska f16 putket rikastavat liiaksikin, koitin 150/170 ensin millä sain pitkän mustan booan putkesta heti 5000 jälkeen
. siitä lähdettiin sitten kasvattamaan kunnes saatiin seos edes jotenkin kohdilleen.
Ja mitä noita vehkeitä on tullu nähtyä niin kaikki on yksilöitä, se missä toisella on seokset kohdallaan, menee ne toisella aivan lepikkoon, vaikka suurinpiirtein samantehoiset koneet...
Ja alle 10 ei tuplilla mene... kinaan tästä vaikka viikon
Tuo ilmasuutin meni noinkin isoksi juurikin siksi koska f16 putket rikastavat liiaksikin, koitin 150/170 ensin millä sain pitkän mustan booan putkesta heti 5000 jälkeen

Ja mitä noita vehkeitä on tullu nähtyä niin kaikki on yksilöitä, se missä toisella on seokset kohdallaan, menee ne toisella aivan lepikkoon, vaikka suurinpiirtein samantehoiset koneet...
Ja alle 10 ei tuplilla mene... kinaan tästä vaikka viikon

Noinkin tasainen alue siitä sitten saatiin
http://www.viistokeula.com/Mods/sierrars.jpg
Tuossa yks is:n lappu vertailuks
http://www.viistokeula.com/Mods/sierrais3.jpg
http://www.viistokeula.com/Mods/sierrars.jpg
Tuossa yks is:n lappu vertailuks
http://www.viistokeula.com/Mods/sierrais3.jpg
Hmm.. Itsellä 2.0 Efi OHC, johon laitettu Kent Camsin FR34 nokka, peltisarja, 2" putkisto ja vapaavirtaussuodatin + bensanpaine nostettu sekä sytkäennakkoa lisätty. Moottori toimii vakion luonteisesti (vääntöalue 1000-6000), mutta tehoa & vääntöä on mukavasti lisää.. (+130hp & ~200Nm. kanteen EI siis ole tehty muutoksia!)pasi kirjoitti:niin no noi tehot nyt aluksi riittäisi semmoset 150hv ja laajasti vääntävä kone olisi kiva![]()
ja kun käyttö autosta on kysymys niin sen kulutuksenkin tarttisi olla alle 10
mitäs jos laittais jonkun yhden isomman kaasarin esim:Weber 38/38 DGMS. tai Weber 38/38 ADL
mihin suosittelette ton kannen viemistä ja hiukan hinta osviittaa
Eli itse suosittelisin kyllä tuon Efi koneen laittamista, jos haluaa käyttöautonakin pidellä. Ei nimittäin vie tuo ruiskukone bensaa paljoakaan vakiota enemmän (maantieajossa täydellä lastilla (4 aikuista henkilöä) & reippaalla vauhdilla (keskinopeus ~110km/h) 7,9l/100km)
Paljon vähemmän tarvii tuohon nähdä vaivaa kuin kaasarikoneen virittämiseen..
Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
noihin 140hv-150hv nyt riittää melkein weberin 32/36DGAV:kin.. Itellä on käytössä weberin 38/38DGMS, jota voin kyllä lämpimästi suositella.pasi kirjoitti:mitä kaasaria suosittelette ja nyt ei tartte bensa riittää 200hv asti jos 140-150hv riittäis ja yhdellä tarttis pärjätä
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
38/38 dgav?..
tiedän yhden Janzamarin jonka täytyis yrittää vaikka privalla kaupata osiaan.
..mitä pitäis olla tehojen ohc:ssa jossa ei kai muuta kuin
remontti tehty,marteliuksen sarja + tuommoinen edellämainittu weber?
niin 2.0..kai tavallinen nokka-akseli..jokos tulis 100 täyteen oikeilla säädöillä?
-Piilokaupustelu kielletty- Edit by: -Lalli69-


..mitä pitäis olla tehojen ohc:ssa jossa ei kai muuta kuin
remontti tehty,marteliuksen sarja + tuommoinen edellämainittu weber?
niin 2.0..kai tavallinen nokka-akseli..jokos tulis 100 täyteen oikeilla säädöillä?
-Piilokaupustelu kielletty- Edit by: -Lalli69-
ei sieltä mitään junia t...
sehän kuullostaa melkein lupaavalta..
säädöt on vielä kyllä hukassa..ajoin sen vastikään kotosalle,ja tukkoisesti kulki..paremmin kuin 1.6,mutta kumminkin tukkoisesti.
kansiremontti oli tehty,ja romikselta siniseksi maalattu lohko..
hoonausjäljet näkyvissä..siistin näköinen kone kaikin puolin
mutta ei ihan kulkenut ulkonäkönsä mukaisesti kumminkaan..
ei mitään sivuääniä,nätisti käy kyllä,mutta jotain tuntu puuttuvan kun kaasua polki..täytyy ihmetellä tuossa vielä..
kaasarin säädöt kohdilleen,ja kun varmaan laitan tekniikan toiseen koriin
niin ehkä olis siiheksi löytynyt vielä kevyempi vauhtipyörä..saa nähdä.
mutta eiköhän siitä hyvä tule tuossa ajan mittaan..
vakio is-sierran tasolle kun saisi niin farmari-taunus kulkee riittämiin
säädöt on vielä kyllä hukassa..ajoin sen vastikään kotosalle,ja tukkoisesti kulki..paremmin kuin 1.6,mutta kumminkin tukkoisesti.
kansiremontti oli tehty,ja romikselta siniseksi maalattu lohko..
hoonausjäljet näkyvissä..siistin näköinen kone kaikin puolin
mutta ei ihan kulkenut ulkonäkönsä mukaisesti kumminkaan..
ei mitään sivuääniä,nätisti käy kyllä,mutta jotain tuntu puuttuvan kun kaasua polki..täytyy ihmetellä tuossa vielä..
kaasarin säädöt kohdilleen,ja kun varmaan laitan tekniikan toiseen koriin
niin ehkä olis siiheksi löytynyt vielä kevyempi vauhtipyörä..saa nähdä.
mutta eiköhän siitä hyvä tule tuossa ajan mittaan..

vakio is-sierran tasolle kun saisi niin farmari-taunus kulkee riittämiin

ei sieltä mitään junia t...
kannattaa sitten myös perehtyä siihen sytkä puolen säätöön sillä saa tasapainoiltua taloudellisuuden(vääntö)/urheilullisuuden(hevosvoimat) kanssa jonkun verran kun kääntää aikasemmalle niin ainakin itsellä putos kulutus.. on cvh:ssa perusennakkoa 17astetta kun vakio on muistaakseni 15astetta.
EDIT:tuli "kulkua" samalla lisää..
EDIT:tuli "kulkua" samalla lisää..
"vanhoja" viestejä lueskelin... Mutta ei se oikein toimi kierroksilla jos ei ole kannen kanaville tehty mitään ja porttauksetkin on tekemättä. Ei bolt on virittelyllä päästä kovin hyviin tuloksiin vaan nämä pienet sovitukset ovatkin yllättävän tärkeitä. Jos ei kierrä ei virtaus ole siis lähelläkään optimia. Aikoinaan tuon huomasi kun 2 litranen tanarin ohc lauloi kannen työstön jälkeen aivan täysin eri säveltä kuin ennen ko. operaatiota. Ja sitten vielä jos pakoputken loppuosa on vakiota niin unohda se... Tuostahan PITÄÄ löytyä tuommoisella kaasarilla ja pakosarjalla vähintään 130 edellyttäen toki että sovitukset on tehty, kone kunnossa ja pakoputkiston loppuosakin läpi virtaavaa tavaraa. Muuten on, sanoisinko että peräti jotain vikaa jossain...janzamar kirjoitti:sehän kuullostaa melkein lupaavalta..
säädöt on vielä kyllä hukassa..ajoin sen vastikään kotosalle,ja tukkoisesti kulki..paremmin kuin 1.6,mutta kumminkin tukkoisesti.
kansiremontti oli tehty,ja romikselta siniseksi maalattu lohko..
hoonausjäljet näkyvissä..siistin näköinen kone kaikin puolin
mutta ei ihan kulkenut ulkonäkönsä mukaisesti kumminkaan..
ei mitään sivuääniä,nätisti käy kyllä,mutta jotain tuntu puuttuvan kun kaasua polki..täytyy ihmetellä tuossa vielä..
kaasarin säädöt kohdilleen,ja kun varmaan laitan tekniikan toiseen koriin
niin ehkä olis siiheksi löytynyt vielä kevyempi vauhtipyörä..saa nähdä.
mutta eiköhän siitä hyvä tule tuossa ajan mittaan..![]()
vakio is-sierran tasolle kun saisi niin farmari-taunus kulkee riittämiin
no joo,tuli jo hävitetyksi koko ruppana..
1.6 farmari jäljellä enää,ja saa nähdä senkin kanssa..?
pitäis kumminkin kai keskittyä olennaiseen ja pitää coupe liikenteessä.
leima tuli ja kulkee suht rivakasti,mutta taka-akseli pitää vaihtaa,ohjurinkumit,ja saada se olemaan haisematta bensalle
kun polkaisee..
.
liikaa urakkaa molempia touhuta yhtaikaa kumminkin kun ei oo tilojakaan
siihen.
jos alkais miettimään noita 2-litran kutosen kansia 2.3:en tai jotain muuta tyhmää..mutta asia kerrallaan.
1.6 farmari jäljellä enää,ja saa nähdä senkin kanssa..?
pitäis kumminkin kai keskittyä olennaiseen ja pitää coupe liikenteessä.
leima tuli ja kulkee suht rivakasti,mutta taka-akseli pitää vaihtaa,ohjurinkumit,ja saada se olemaan haisematta bensalle
kun polkaisee..

liikaa urakkaa molempia touhuta yhtaikaa kumminkin kun ei oo tilojakaan
siihen.
jos alkais miettimään noita 2-litran kutosen kansia 2.3:en tai jotain muuta tyhmää..mutta asia kerrallaan.
ei sieltä mitään junia t...
??? 2 litraisen kannessa on pienemmät venat ja pienemmät kanavat eikä edes materiaalivahvuus riitä kanavien suurentamiseen 2,3 kokoon. Käytä mieluummin 2,6 kansia joista otetaan siivu pois (kanavat suurempia kuin 2,3) ja tietysti 2,6 imusarjaa.janzamar kirjoitti: jos alkais miettimään noita 2-litran kutosen kansia 2.3:en tai jotain muuta tyhmää..mutta asia kerrallaan.
eli pitää palata siihen mitä on,2.0 kone ja 2.3 kannet..
eli kannattaa jättää melkein tekemättä tällä kalustolla..
vakikansia on jo parannettu vähän,eli hyöty ei taaskaan oo suhteessa
työn määrään..
savutus pois ohjurinkumeilla ja ajoa vaan.
tai sitten se 2.3 kone sellaisenaan,ja 38/38 weber siihen kiinni.
no mutta tulipahan taas mietittyä ajankuluksi...
eli kannattaa jättää melkein tekemättä tällä kalustolla..
vakikansia on jo parannettu vähän,eli hyöty ei taaskaan oo suhteessa
työn määrään..

savutus pois ohjurinkumeilla ja ajoa vaan.
tai sitten se 2.3 kone sellaisenaan,ja 38/38 weber siihen kiinni.
no mutta tulipahan taas mietittyä ajankuluksi...
ei sieltä mitään junia t...