2.0 ohc viritys+laatikko asiaa ja vähän muutakin

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
ana78
Viestit: 7
Liittynyt: 27 Helmi 2005 14:55
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja ana78 »

Mulla itelläni on sierra 2.0 is, ja siinä oli aikasemmin kiinni is:n oma kansi, josta oli höylätty 1mm pois: kuuranteen mukaan 2mm voi ottaa enintään. Nokka kent cams fr32 (285 astetta). Probleema oli siinä, et ei ollu tolle nokalle tarpeex puristuksia.. Laitoin 1,6 ohc:n kannen tilalle, mistä siistin kanavia, toimi sen jälkeen paljon paremmin..
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

jos haluat taloudellisuutta niin nokaksi varma valinta on kentcamsin fr30 vääntönokka.
omassa edesmenneessä koneessa(2.0l) oli toi nokka, 1.6 kansi ja se weberin dfth kaasari muutettuna. vääntöä riitti alhaalta asti ja kyllä se mielestäni potki ihan riittävästi siihen nähden että vei maantiellä n.7l/100km
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

ZyaS kirjoitti: kenties penkissä säädelty kun on noi suuttimet tollaset?? :wink: :twisted:
Kenties? Ehkä cossu2 valaisee asiaa.
Omien säätökokemuksien ja muutamien luettujen alan kirjojen jälkeen vaan äkkiseltään tuntuivat jotenkin hassuilta. Mutta mun tuntemukset on mitä on, jos vaan säädöt on kohdallaan niin hyvä niin.
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

Läppäri dynollahan noita haettiin, mutta kun saavutettiin max teho, oli tehon tasaisuus kaukana mukavasta, joten haettiin kompromissia.
Tuo ilmasuutin meni noinkin isoksi juurikin siksi koska f16 putket rikastavat liiaksikin, koitin 150/170 ensin millä sain pitkän mustan booan putkesta heti 5000 jälkeen :lol: . siitä lähdettiin sitten kasvattamaan kunnes saatiin seos edes jotenkin kohdilleen.
Ja mitä noita vehkeitä on tullu nähtyä niin kaikki on yksilöitä, se missä toisella on seokset kohdallaan, menee ne toisella aivan lepikkoon, vaikka suurinpiirtein samantehoiset koneet...
Ja alle 10 ei tuplilla mene... kinaan tästä vaikka viikon :!:
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

Noinkin tasainen alue siitä sitten saatiin
http://www.viistokeula.com/Mods/sierrars.jpg

Tuossa yks is:n lappu vertailuks
http://www.viistokeula.com/Mods/sierrais3.jpg
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

tosiaankin kaikki on yksilöitä... mutta kyllä jos on paljon samanlaisia koneita rakentanut niin pystyy tekemään samanlaisia koneita vaikka kuinka monta joissa on samat säädöt..
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Mak383
Viestit: 62
Liittynyt: 06 Helmi 2005 02:01
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mak383 »

pasi kirjoitti:niin no noi tehot nyt aluksi riittäisi semmoset 150hv ja laajasti vääntävä kone olisi kiva :roll:
ja kun käyttö autosta on kysymys niin sen kulutuksenkin tarttisi olla alle 10
mitäs jos laittais jonkun yhden isomman kaasarin esim:Weber 38/38 DGMS. tai Weber 38/38 ADL
mihin suosittelette ton kannen viemistä ja hiukan hinta osviittaa
Hmm.. Itsellä 2.0 Efi OHC, johon laitettu Kent Camsin FR34 nokka, peltisarja, 2" putkisto ja vapaavirtaussuodatin + bensanpaine nostettu sekä sytkäennakkoa lisätty. Moottori toimii vakion luonteisesti (vääntöalue 1000-6000), mutta tehoa & vääntöä on mukavasti lisää.. (+130hp & ~200Nm. kanteen EI siis ole tehty muutoksia!)

Eli itse suosittelisin kyllä tuon Efi koneen laittamista, jos haluaa käyttöautonakin pidellä. Ei nimittäin vie tuo ruiskukone bensaa paljoakaan vakiota enemmän (maantieajossa täydellä lastilla (4 aikuista henkilöä) & reippaalla vauhdilla (keskinopeus ~110km/h) 7,9l/100km)

Paljon vähemmän tarvii tuohon nähdä vaivaa kuin kaasarikoneen virittämiseen..
Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!

/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik

Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
pasi
Viestit: 16
Liittynyt: 13 Maalis 2005 12:28

Viesti Kirjoittaja pasi »

nyt meni hermot ton vakio sähkökaasari paskan kanssa
voiko siihen vaan laittaa jonkun korvaus kaasarin paikalle ilman ettää sytytys ym. muut sydeemit kärsii?
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

pystyy laittamaan.
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
pasi
Viestit: 16
Liittynyt: 13 Maalis 2005 12:28

Viesti Kirjoittaja pasi »

mitä kaasaria suosittelette ja nyt ei tartte bensa riittää 200hv asti jos 140-150hv riittäis ja yhdellä tarttis pärjätä
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

pasi kirjoitti:mitä kaasaria suosittelette ja nyt ei tartte bensa riittää 200hv asti jos 140-150hv riittäis ja yhdellä tarttis pärjätä
noihin 140hv-150hv nyt riittää melkein weberin 32/36DGAV:kin.. Itellä on käytössä weberin 38/38DGMS, jota voin kyllä lämpimästi suositella.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

ja varmaan saattais päästä yhdellä 45 dellortolla/vastaavallakin noihin tehoihin. toiminta vaan kärsii kyllä yläkierroksilla voipi mennä aika rikkaalle
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
pasi
Viestit: 16
Liittynyt: 13 Maalis 2005 12:28

Viesti Kirjoittaja pasi »

mä yritän jostain varmaan saada tollasen weberin ja kattoo kuis toimii
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

38/38 dgav?.. :) tiedän yhden Janzamarin jonka täytyis yrittää vaikka privalla kaupata osiaan. :D
..mitä pitäis olla tehojen ohc:ssa jossa ei kai muuta kuin
remontti tehty,marteliuksen sarja + tuommoinen edellämainittu weber?
niin 2.0..kai tavallinen nokka-akseli..jokos tulis 100 täyteen oikeilla säädöillä?

-Piilokaupustelu kielletty- Edit by: -Lalli69-
ei sieltä mitään junia t...
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

:) ..ajattelinkin että vähän rajoilla mennään..
koitan parantaa tapani :wink:
ei sieltä mitään junia t...
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

no onhan siellä 100-hevosta jo valmiina.. paitsi osa varmaan aina iän myötä lähtenyt laitumille.. mutta kyllä noilla ehkä 110hv vois lupailla jos on tosiaan säädöt kohdillaan jopa 115hv mutta sitten kärsii vääntö ehkäpä penkissä säädettynä sieltä voi tuon 115hv saada
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

sehän kuullostaa melkein lupaavalta..
säädöt on vielä kyllä hukassa..ajoin sen vastikään kotosalle,ja tukkoisesti kulki..paremmin kuin 1.6,mutta kumminkin tukkoisesti.
kansiremontti oli tehty,ja romikselta siniseksi maalattu lohko..
hoonausjäljet näkyvissä..siistin näköinen kone kaikin puolin
mutta ei ihan kulkenut ulkonäkönsä mukaisesti kumminkaan..
ei mitään sivuääniä,nätisti käy kyllä,mutta jotain tuntu puuttuvan kun kaasua polki..täytyy ihmetellä tuossa vielä..
kaasarin säädöt kohdilleen,ja kun varmaan laitan tekniikan toiseen koriin
niin ehkä olis siiheksi löytynyt vielä kevyempi vauhtipyörä..saa nähdä.
mutta eiköhän siitä hyvä tule tuossa ajan mittaan.. :)
vakio is-sierran tasolle kun saisi niin farmari-taunus kulkee riittämiin :D
ei sieltä mitään junia t...
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

kannattaa sitten myös perehtyä siihen sytkä puolen säätöön sillä saa tasapainoiltua taloudellisuuden(vääntö)/urheilullisuuden(hevosvoimat) kanssa jonkun verran kun kääntää aikasemmalle niin ainakin itsellä putos kulutus.. on cvh:ssa perusennakkoa 17astetta kun vakio on muistaakseni 15astetta.

EDIT:tuli "kulkua" samalla lisää..
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

janzamar kirjoitti:sehän kuullostaa melkein lupaavalta..
säädöt on vielä kyllä hukassa..ajoin sen vastikään kotosalle,ja tukkoisesti kulki..paremmin kuin 1.6,mutta kumminkin tukkoisesti.
kansiremontti oli tehty,ja romikselta siniseksi maalattu lohko..
hoonausjäljet näkyvissä..siistin näköinen kone kaikin puolin
mutta ei ihan kulkenut ulkonäkönsä mukaisesti kumminkaan..
ei mitään sivuääniä,nätisti käy kyllä,mutta jotain tuntu puuttuvan kun kaasua polki..täytyy ihmetellä tuossa vielä..
kaasarin säädöt kohdilleen,ja kun varmaan laitan tekniikan toiseen koriin
niin ehkä olis siiheksi löytynyt vielä kevyempi vauhtipyörä..saa nähdä.
mutta eiköhän siitä hyvä tule tuossa ajan mittaan.. :)
vakio is-sierran tasolle kun saisi niin farmari-taunus kulkee riittämiin :D
"vanhoja" viestejä lueskelin... Mutta ei se oikein toimi kierroksilla jos ei ole kannen kanaville tehty mitään ja porttauksetkin on tekemättä. Ei bolt on virittelyllä päästä kovin hyviin tuloksiin vaan nämä pienet sovitukset ovatkin yllättävän tärkeitä. Jos ei kierrä ei virtaus ole siis lähelläkään optimia. Aikoinaan tuon huomasi kun 2 litranen tanarin ohc lauloi kannen työstön jälkeen aivan täysin eri säveltä kuin ennen ko. operaatiota. Ja sitten vielä jos pakoputken loppuosa on vakiota niin unohda se... Tuostahan PITÄÄ löytyä tuommoisella kaasarilla ja pakosarjalla vähintään 130 edellyttäen toki että sovitukset on tehty, kone kunnossa ja pakoputkiston loppuosakin läpi virtaavaa tavaraa. Muuten on, sanoisinko että peräti jotain vikaa jossain...
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

no joo,tuli jo hävitetyksi koko ruppana..
1.6 farmari jäljellä enää,ja saa nähdä senkin kanssa..?
pitäis kumminkin kai keskittyä olennaiseen ja pitää coupe liikenteessä.
leima tuli ja kulkee suht rivakasti,mutta taka-akseli pitää vaihtaa,ohjurinkumit,ja saada se olemaan haisematta bensalle
kun polkaisee.. :lol: .
liikaa urakkaa molempia touhuta yhtaikaa kumminkin kun ei oo tilojakaan
siihen.
jos alkais miettimään noita 2-litran kutosen kansia 2.3:en tai jotain muuta tyhmää..mutta asia kerrallaan.
ei sieltä mitään junia t...
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

janzamar kirjoitti: jos alkais miettimään noita 2-litran kutosen kansia 2.3:en tai jotain muuta tyhmää..mutta asia kerrallaan.
??? 2 litraisen kannessa on pienemmät venat ja pienemmät kanavat eikä edes materiaalivahvuus riitä kanavien suurentamiseen 2,3 kokoon. Käytä mieluummin 2,6 kansia joista otetaan siivu pois (kanavat suurempia kuin 2,3) ja tietysti 2,6 imusarjaa.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

eli pitää palata siihen mitä on,2.0 kone ja 2.3 kannet..
eli kannattaa jättää melkein tekemättä tällä kalustolla..
vakikansia on jo parannettu vähän,eli hyöty ei taaskaan oo suhteessa
työn määrään.. :)
savutus pois ohjurinkumeilla ja ajoa vaan.
tai sitten se 2.3 kone sellaisenaan,ja 38/38 weber siihen kiinni.
no mutta tulipahan taas mietittyä ajankuluksi...
ei sieltä mitään junia t...
Vastaa Viestiin