Mondeon lämpömittari

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jblgti1200
Viestit: 10
Liittynyt: 18 Heinä 2006 15:41
Paikkakunta: Varkaus

Mondeon lämpömittari

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Eli mondeon lämpöviisari jää ajossa näyttämään liian pieniä lukemia,eli jää sinne "normal"-asteikon alkupäähän,lähes rajoille.
Paikallaan pyörittäessä ja valoissa seistessä pitempään saattaa nousta jopa puoleen väliin koko asteikkoa.

Eli vanhoja juttuja selanneena luulisin että se on moottorin lämpötilaanturi,mutta missä se sijaitsee?
Ilmeisesti jossain termarikotelon lähistössä,vai?
Onko kallis?

Lämmintä piisaa kyllä kabiiniin koko ajan ajossa,ei ole siitä kiinni,joten itse termostaatti se ei varmaan ole.
- Mondeo "RS" 2.0i 16V -93 -
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Itsellä oli juuri samanmoista, ei kyllä ikinä noussu sinne puoleenväliinkään.. Lämpötila-anturin vaihdolla siitä pääsi.
En tiedä missäpäin tuo on Zetecissä, termarikotelon lähettyviltä kannattaa alkaa etsimään. Näyttää periaattees ruuvilta missä on piuha päässä..
Hintaa ottivat Fordilla 25e, motonetissä näytti olevan jotain 4,90e? Ja tuonki ne joutu tilaamaan, meinasivat että on vähän omanlaisensa tuossa Duratecissä vaikka tiiä sitten mikä on.. Mutta neula nousee taas
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Pitäisi löytyä termarikotelosta vähän alaviistoon vasemmalle! 8)
Ghostman_132
Viestit: 78
Liittynyt: 17 Maalis 2006 14:35

Viesti Kirjoittaja Ghostman_132 »

Itse juuri vaihdoin tos talvella ja muistaakseni se mittarin lämpöanturi on siinä termari kotelon päällä ja siellä vasemmalla alhaalla oli ecun mittari... Mutta autto juuri samaan ongelmaan.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Minulla motin lämpöanturi on kuitenkin kannen päällä! :D
Monsku MK2
Viestit: 59
Liittynyt: 26 Huhti 2005 14:25
Paikkakunta: Rannassa

Viesti Kirjoittaja Monsku MK2 »

minäkun luulin että se on normaalia.
gringo
Viestit: 139
Liittynyt: 27 Syys 2005 12:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja gringo »

Normaalia varmaan onkin, ainakin kaikissa ajamissani on ollut jokseenkin samanlainen ominaisuus. Huolestuttavaa vaan siksi, että jos lämpömittari ei pelaa ja sitten vesipumppu sattuu pettämään, kuten näissä joskus käy...

Itsekin ostin anturin, pitäisi vielä ruuvata paikoilleen.
Nyt: Volvo S40 (ilman kauhakuormaajaa ;) )
x: 1xSierra, 4xMondeo, 1xScorpio + kasa muita
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Monsku MK2 kirjoitti:minäkun luulin että se on normaalia.
Normaalia varmaankin on, että se nousee siihen n. puoliväliin. Tai ainakin sierroissa ja mondeossa on näin, ainakin anturin vaihdon jälkeen. Ennen sitä on noussu n. 1/4 mittarin skaalasta, se ei mielestäni ole normaalia.
Monsku MK2
Viestit: 59
Liittynyt: 26 Huhti 2005 14:25
Paikkakunta: Rannassa

Viesti Kirjoittaja Monsku MK2 »

nousee puoliväliin jos on pitkää paikaallaan, mutta ajossa laskee alle puolivälin. Onhan noissa kyllä iso jäähdytin 8)
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Mulla nousee vähän yli puolivälin kesät ja talvet, mutta kerran "vipatti" kun vesipumpun laakeri sanoi sopimuksen irti! 8)
tarkastaja
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Heinä 2006 06:15

Viesti Kirjoittaja tarkastaja »

ravista autoa siinä on kosketusvirhe sama homma mulla
appelsiini
Viestit: 53
Liittynyt: 29 Kesä 2005 02:07
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja appelsiini »

Mulla teki tuota samaa eli ajossa juuri ja juuri normaalin alarajalla, tyhjäkäynnillä nousi puoleenväliin. Niin ja kabiinissa kyllä tarkeni silti. Ja kyllä se termarin vaihdolla korjaantui.
Mondeo mk2
Vastaa Viestiin