Zetecin nostajat jumii!!
zetekin nostajista!
oma tarina mondeosta -97 1.6.
---ostin v.2000 toimi hyvin,v.2002 menin katsastukseen,päästöt päin p.......! alko epäillys
onko venttiilissa jotain,no oli tietty.remontti.tein ite makso n.320ekee.kansi työn teetätin tosin.oli juuri tuota kylmänä samumista,lämpysenä ei mitään häikkää,tehoton.oljy oli ostaessa esso ultron.vaihdoin sen kyl heti ekassa öljyn vaihdossa 5/30 formula e:hen.
NO sitte sama jatku,ainajos ei ollu piuhassa sammu,kävin mittauttamassa,ei vikaa?
annoin mennä vaan ,kaasulla piti käynnissä aina kylmänä.PIDIN samat öljyt.sitte v.2004
taas päästöt missä lie.taas vuodenvaihteessa remppa.no aloin kyselee mikä vois olla ,
öljy oli sit usein esillä,okei vaihdoin merkkiä,fordilla sanoivat etta joko formula e/tai mobil fe
5/30 tietty.varaosa jäbä sano ainakin et mobili ois sama tuote ku formula e,joten laitoin ihan jonku liqoi moly,tai sinne päin,ei tunnu auttavan.viimeksi rempan yhteidessä tyhjensin nostimet mut ei vaikutusta.joten paineen säädin taitaa olla yksi ropleema kohta
no onhan sekin josantaa kylmänä sammua ,starttaa sen jälkee ni kone pyörii kun tyhjä
kahvimylly,jumis on.niin eli missä se paineen säädin oli?
---ostin v.2000 toimi hyvin,v.2002 menin katsastukseen,päästöt päin p.......! alko epäillys
onko venttiilissa jotain,no oli tietty.remontti.tein ite makso n.320ekee.kansi työn teetätin tosin.oli juuri tuota kylmänä samumista,lämpysenä ei mitään häikkää,tehoton.oljy oli ostaessa esso ultron.vaihdoin sen kyl heti ekassa öljyn vaihdossa 5/30 formula e:hen.
NO sitte sama jatku,ainajos ei ollu piuhassa sammu,kävin mittauttamassa,ei vikaa?
annoin mennä vaan ,kaasulla piti käynnissä aina kylmänä.PIDIN samat öljyt.sitte v.2004
taas päästöt missä lie.taas vuodenvaihteessa remppa.no aloin kyselee mikä vois olla ,
öljy oli sit usein esillä,okei vaihdoin merkkiä,fordilla sanoivat etta joko formula e/tai mobil fe
5/30 tietty.varaosa jäbä sano ainakin et mobili ois sama tuote ku formula e,joten laitoin ihan jonku liqoi moly,tai sinne päin,ei tunnu auttavan.viimeksi rempan yhteidessä tyhjensin nostimet mut ei vaikutusta.joten paineen säädin taitaa olla yksi ropleema kohta
no onhan sekin josantaa kylmänä sammua ,starttaa sen jälkee ni kone pyörii kun tyhjä
kahvimylly,jumis on.niin eli missä se paineen säädin oli?
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: 26 Helmi 2005 13:37
Joo ongelma ei täysin poistunut, mutta parempi se nyt on. (Jos se nyt enää mikään ongelma edes on) pitää katella jos joku kerta kehtais ottaa tuon venakopan irti niin vaihtais tuon paineensäätimen, kun tuli nyt tuommonenkin hankittua (sai 5.50 eurolla). Tais huoltomies puhua läpiä päähänsä tuosta esson ultrasta kattelin netistä eikä tuota löytyny kun 10-40w, Mobilin 5-30Fe taas kun on mobilin mukaan juuri tarkoitettu ford henkilö-ja pakettiautoihin ja siinä on samat luokitukset kun fordin omassa... Hmm
. On vain edullisempaa

Ford Sierra 2.0 Is -89
Ford Escort 1.6 STW -97
Ford Mondeo 1.8 GLX -93
Ford Escort 1.6 STW -97
Ford Mondeo 1.8 GLX -93
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: 26 Helmi 2005 13:37
Vielä paineensäätimestä tai oikeastaan sen sisään laitettavasta erilaisesta männästä että huoltoukkeli kertoili että alkujaan noihin pitää vaihtaa kaksi säädintä toinen öljypumpun läheisydessä (saa vaihdettua ulkoapäin) ja tuo venakopan sisällä. Mutta tuo öljypumpun läheisyydessä oleva säädin pitäisi olla korvattu oikeanlaisiin lähes kaikkiin peleihin, ja jos hyvän haluu täytyy kuulemma vaihtaa myös nostimet (20e kappale) ovat kuulemma halkaisijaltaan pienemmät ja siten pienempitehoiset
Ford Sierra 2.0 Is -89
Ford Escort 1.6 STW -97
Ford Mondeo 1.8 GLX -93
Ford Escort 1.6 STW -97
Ford Mondeo 1.8 GLX -93
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Pitäis varmaan viikonloppuna vaihtaa öljyt 1993 1.8 Zeteciin... sisään siis tuota 5w30, joka pitää vielä käydä ostamassa. ajattelin vain että olisko enemmän hyötyä vai haittaa kipata mukaan jotain öljyn lisäainetta esim. STP????? eihän siitä muuten mitään haittaa ainakaan ole, mutta jos ovat kerran niin tarkkoja siitä öljystä niin mitä mahtaa tykätä............?
Escort 1.8i 16V Zetec CLX -93
Ei kai sitä sinne kannata laittaa jos muuten motti OK, luulisin...UnDone kirjoitti:Pitäis varmaan viikonloppuna vaihtaa öljyt 1993 1.8 Zeteciin... sisään siis tuota 5w30, joka pitää vielä käydä ostamassa. ajattelin vain että olisko enemmän hyötyä vai haittaa kipata mukaan jotain öljyn lisäainetta esim. STP????? eihän siitä muuten mitään haittaa ainakaan ole, mutta jos ovat kerran niin tarkkoja siitä öljystä niin mitä mahtaa tykätä............?
Ite en kyllä laittas kun hyvät oikeet öölit ja suotimen, ja suodin kans sellanen mikä toimii, EI halpoja, ne ei aina oikeasti pelaa kunnolla.

Jatketaampas tätä öljynpainekeskustelua.
Projektikone on siinä vaiheessa että voi alkaa kasaamaan. Purettessa tuli nypättyä tuo paineensäätöventtiili pois kannesta ja nyt kun kävin paikallisella Foortilla kysymässä siellä oltiin autuaan tietämättömiä kys. kapistuksesta, jotain muistikuvia jostain huoltotiedotteesta koskien kyseistä osaa oli.
Eli josko jollain olisi varaosanumeroa tuolle venalle(joka on itseasiassa alumiininen kuristin joka supistaa öljykanavaa), olisin kiitollinen. Kirjoitin sen varaosanumeron joskus ylös, mutta ei sinä tähään hätään löydy...
Projektikone on siinä vaiheessa että voi alkaa kasaamaan. Purettessa tuli nypättyä tuo paineensäätöventtiili pois kannesta ja nyt kun kävin paikallisella Foortilla kysymässä siellä oltiin autuaan tietämättömiä kys. kapistuksesta, jotain muistikuvia jostain huoltotiedotteesta koskien kyseistä osaa oli.
Eli josko jollain olisi varaosanumeroa tuolle venalle(joka on itseasiassa alumiininen kuristin joka supistaa öljykanavaa), olisin kiitollinen. Kirjoitin sen varaosanumeron joskus ylös, mutta ei sinä tähään hätään löydy...
- Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Itsellä paloi kaksi pakoventtiiliä ja sata askia tupakkia. Rally formula ei käynyt 1.6 -94 zetekkiin. Kannessa oleva venttiili menee tukkoon tai ei muuten vain läpäise tarpeeksi öljyä jolloin venttili jää kantamaan. Sitten kohta poltteleekin venttiilejä ja kuski satasia ja tupakkia. Oma remontti maksoi 480 uutta rahaa.
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: 26 Huhti 2005 14:25
- Paikkakunta: Rannassa
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Paljon on koettu, monesta pulasta on selvitty, mutta nyt on tekemätön paikka...
Mondeo MK1 stw-97 zetec 1.8 on jäämässä käsiin!
Kauhulla olen lukenut näitä venttiilinnostin/öljyjuttuja, on se vaan haitekkia tuo fordsonilla ajo!
Jos oikein ymmärsin, nostinongelmat johtuvat liian paksuista öljyistä, jotka pitävät nostimien paineen niin korkealla että jousi jää toiseksi ja vena kantaa.
No, kaupan kohteena oleva ZETECki kalisee kylmänä kuin diisseli, lämmetessään rauhoittuu toki. Eli ei ainaskaan kylmänä kanna.
Joku väittää että juuri niin terve foordi kehrää, onko näin vai onko juurikin merkki ongelmista?
-Timo-
Mondeo MK1 stw-97 zetec 1.8 on jäämässä käsiin!
Kauhulla olen lukenut näitä venttiilinnostin/öljyjuttuja, on se vaan haitekkia tuo fordsonilla ajo!
Jos oikein ymmärsin, nostinongelmat johtuvat liian paksuista öljyistä, jotka pitävät nostimien paineen niin korkealla että jousi jää toiseksi ja vena kantaa.
No, kaupan kohteena oleva ZETECki kalisee kylmänä kuin diisseli, lämmetessään rauhoittuu toki. Eli ei ainaskaan kylmänä kanna.
Joku väittää että juuri niin terve foordi kehrää, onko näin vai onko juurikin merkki ongelmista?
-Timo-
Varsinkin kun öljynvaihtoväli on jotain yli 10tkm ei sillä 10-20€ hinnan erolla ole liene mitään merkitystä? Kysessähän on ensimmäisiä matalakitka moottoreita joille on suositeltu nimenomaan tiettyjä öljyjä. kestää varmaan joillakin muillakin mutta riskin otto lienee turhaa...
Tuo 1200 € nostajien vaihdosta on aivän järjetön hinta. Kai sitä korjaamoalalla menee sitten niin hyvin jotta pitää alkaa nuihin hommiin?
Kyseessä nyt ei kuitenkaan ole niin monen tunnin homma...
Tuo 1200 € nostajien vaihdosta on aivän järjetön hinta. Kai sitä korjaamoalalla menee sitten niin hyvin jotta pitää alkaa nuihin hommiin?
Kyseessä nyt ei kuitenkaan ole niin monen tunnin homma...
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45