ilmastointi ongelmaa
ilmastointi ongelmaa
Hei
Tietoa kaivattaisiin. Omistan 97 mondeon 1.8 litraisella bensakoneella jossa automaattinen ilmastointi. Käytin auton huollossa ja kylmäainetta sai lisätä melkoisesti. Alle 200grammaa tais olla enää jäljellä ja jotain reilu 700 kai pitäis olla? Viikonloppuna ilmaantui sitten seuraavaa. Liikennevaloissa alkoi konepellin alta tulla pahan katkuista savua(tai höyryä?). Lähde löytyi vasemmalta puolen hihnan vierestä. Sijaitseeko kompressori kenties tällä puolen? Onko kellään vastaavia kokemuksia ja mikähän voisi olla vikana? Niin...ja nestettä oli hävinnyt noin 200 kun käytin uudestaan huollossa.
Koepaineistuksessa ei kone havainnut vuotoja.
Auto on menossa ihan merkkihuoltoon nyt. Olisko syytä varautua kuinka paksuun setelinippuun?
Toivottavasti saitte jotain selvää. Ensimmäinen auto mulla jossa on ilmastointi, joten ei hirveästi ole tietoa.
t.Sami
Tietoa kaivattaisiin. Omistan 97 mondeon 1.8 litraisella bensakoneella jossa automaattinen ilmastointi. Käytin auton huollossa ja kylmäainetta sai lisätä melkoisesti. Alle 200grammaa tais olla enää jäljellä ja jotain reilu 700 kai pitäis olla? Viikonloppuna ilmaantui sitten seuraavaa. Liikennevaloissa alkoi konepellin alta tulla pahan katkuista savua(tai höyryä?). Lähde löytyi vasemmalta puolen hihnan vierestä. Sijaitseeko kompressori kenties tällä puolen? Onko kellään vastaavia kokemuksia ja mikähän voisi olla vikana? Niin...ja nestettä oli hävinnyt noin 200 kun käytin uudestaan huollossa.
Koepaineistuksessa ei kone havainnut vuotoja.
Auto on menossa ihan merkkihuoltoon nyt. Olisko syytä varautua kuinka paksuun setelinippuun?
Toivottavasti saitte jotain selvää. Ensimmäinen auto mulla jossa on ilmastointi, joten ei hirveästi ole tietoa.
t.Sami
Kompurahan se joo. Mondeoissa on tuo ilmastoinnin kylmäaineen täyttöpaikka vähän ikävässä kohdassa, matkustajan puoleisen lokarin alla....Sami W kirjoitti:Syykin selvisi näköjään. Kompressorin mangneettiventtiili ei kuulemma pelaa. Palaapas rahaa taas ilmaan... kirjaimellisesti
itse käytin kanssa huollossa, ja laittoivat 500 gr kylmäainetta, auto on vm 2002, ja ensimmäinen ilmastoinnin huolto. alkoi vaan mietityttämään että kananttaisiko huollattaa joka vuosi...
Are
Verratkaa sitä kylmäaineen häviämistä ilmapalloon.
Ilmapallo on huokoinen ja ilma tulee kumin läpi pois vaikka sitoisitte narut kuinka tiukalle tahansa.
Ilmastoinnissa olevat letkut antavat kylmäainetta läpi aivan samalla tavalla, siitä siis hävikki.
Citikoissa olevissa jousipalloissa samavika 8v ja ei enään typpeä sisällä,
sitten ihmetellään että miten huonoja ne on ajaa.
Ilmapallo on huokoinen ja ilma tulee kumin läpi pois vaikka sitoisitte narut kuinka tiukalle tahansa.
Ilmastoinnissa olevat letkut antavat kylmäainetta läpi aivan samalla tavalla, siitä siis hävikki.
Citikoissa olevissa jousipalloissa samavika 8v ja ei enään typpeä sisällä,
sitten ihmetellään että miten huonoja ne on ajaa.
Fix Or Repair Daily
No niin.
Nyt ilmastointi pelittää kun ohjaus laitettiin kuntoon.
Nyt onkin vain kysymys, että pelaako normaalisti?
Tuossa jonottaessa kuuntelin että kompressori käynnistyi ja pysyi päällä n. 14 sek. sitten oli taas n. 27 sek pois päältä ja taas uudestaan.
Onko normaalia? Autossa oli kyllä ikkuna auki, joten en tiedä vaikuttiko se asiaan?
Nyt ilmastointi pelittää kun ohjaus laitettiin kuntoon.
Nyt onkin vain kysymys, että pelaako normaalisti?

Tuossa jonottaessa kuuntelin että kompressori käynnistyi ja pysyi päällä n. 14 sek. sitten oli taas n. 27 sek pois päältä ja taas uudestaan.
Onko normaalia? Autossa oli kyllä ikkuna auki, joten en tiedä vaikuttiko se asiaan?