Seosmittari mondeoon
-
- Viestit: 194
- Liittynyt: 28 Joulu 2005 01:14
- Paikkakunta: Tuusula
Seosmittari mondeoon
Tuleeko seos mittari johonki happi anturiin kiinni? jos tulee niin missä semmonen on? auto on mondeo1,8
Ingman saa maidon maistumaan ja opel muovin ruostumaan 

Re: Seosmittari mondeoon
seosmittari vaatii oman lambda-anturin jonka saat esim biltemasta 39.90e.suklaa-auto kirjoitti:Tuleeko seos mittari johonki happi anturiin kiinni? jos tulee niin missä semmonen on? auto on mondeo1,8
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
joo ei taida pystyä "varastaan"siitä auton omasta lamdasta tuota tietoa,muistaakseni menee sekasi se boxille menevä tieto jos "ryöstää"tuon tiedon siitä orkkis lamdasta.eli laita putkeen toinen lamda sitä varten.vielä vinkkinä jos haluut kunnon tuloksia,niin hommaa laajakaista.lamda,vaikka maksaakin enemmän,mutta saat oikeita tuloksia ja nopeesti 

-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 28 Kesä 2005 01:25
seos mittarihan ei katso tehoja eli kone voi olla vaikka 75hv jos vaan vaihdat kaasaria ja suuttimet väärät niin mittari tarpeen.anttij80 kirjoitti:eihän seos mitaria tarvita alle 200hp
motonet.fi ja opel kadetin yksikarvainen lambda 29e toimii hyvin(tosin ei täysikaasulla kuten ei mikään muukaan kuin laajakaista lambda)ja varmaan suomen halvin!
-
- Viestit: 194
- Liittynyt: 28 Joulu 2005 01:14
- Paikkakunta: Tuusula
Seosmittarin voi laittaa rinnalle jos se ei kuormita anturia eli on otoltaan suuriohminen, useita megaohmeja. Omatekeleet, LM3914-perustaiset ei paljoa anturia hetkauta max. 100nA biasvirrallaan. Varsinkin kun laittaa vielä 1Mohmin etuvastuksen.
Jos haluaa jakaa anturin antamaa tietoa useiden boksien kesken niin halvin (kolvinkäyttötaitoiselle) on tehdä fettioparista puskurivahvistin jolla jakaa jännite.. 8)
Jos haluaa jakaa anturin antamaa tietoa useiden boksien kesken niin halvin (kolvinkäyttötaitoiselle) on tehdä fettioparista puskurivahvistin jolla jakaa jännite.. 8)
Mustang GT -12
RIP: Cortina -69, Cortina -72, Taunus -77, Capri -69, Escort -84, Taunus -76, Fiesta -83, Fiesta -84, Sierra -87, Taunus -78, Sierra -88, Mondeo 1.8 -93
RIP: Cortina -69, Cortina -72, Taunus -77, Capri -69, Escort -84, Taunus -76, Fiesta -83, Fiesta -84, Sierra -87, Taunus -78, Sierra -88, Mondeo 1.8 -93
Saosmittari
omassa autossa kanssa oon ottanu siitä vakio johosta tietoo. Ei häiritse sitä tietoa, koska siellä kulkee muutenkin pienet virrat.
ongelma on vain, että sieltä ei taida tulla ihan oikeata, tai itseäni miellyttävää tietoa ulos.
Valkoinen maa (lämmitys)
Valkoinen +12V (lämmitys)
Musta: Lambda signaali
Harmaa: Lambda mittausmaa
noin muistaakseni menee tiedot noissa.
-Valkoinen antaa suoraan rikkaan lukeman (1 ledi) ei liiku
-Valkoinen antaa 2 punaista 2 optimaalista lediä päälle, mutta ei liiku tietoa sen enempää kun polkee tai putket kuumat
-musta antaa alussa oikeata tietoa, mutta lämmetessään alkaa seoksen sini signaali heilumaan mittarissa. Laihalta rikkaalle ja moottori jarrutuksissa sekä vastaavissa seokset laihalla, kuten kuuluukin kun syöttö seis
-harmaa antaa kaksi laihaa lediä ja kolmas syttyy joskus, mutta siitä ei oikein tietoa saa kuiteskaan.
Mihin olette sen kytkeneet noista. Onko se tuo harmaa, musta vai tuo toinen valkonen ?
ongelma on vain, että sieltä ei taida tulla ihan oikeata, tai itseäni miellyttävää tietoa ulos.
Valkoinen maa (lämmitys)
Valkoinen +12V (lämmitys)
Musta: Lambda signaali
Harmaa: Lambda mittausmaa
noin muistaakseni menee tiedot noissa.
-Valkoinen antaa suoraan rikkaan lukeman (1 ledi) ei liiku
-Valkoinen antaa 2 punaista 2 optimaalista lediä päälle, mutta ei liiku tietoa sen enempää kun polkee tai putket kuumat
-musta antaa alussa oikeata tietoa, mutta lämmetessään alkaa seoksen sini signaali heilumaan mittarissa. Laihalta rikkaalle ja moottori jarrutuksissa sekä vastaavissa seokset laihalla, kuten kuuluukin kun syöttö seis
-harmaa antaa kaksi laihaa lediä ja kolmas syttyy joskus, mutta siitä ei oikein tietoa saa kuiteskaan.
Mihin olette sen kytkeneet noista. Onko se tuo harmaa, musta vai tuo toinen valkonen ?
kiitoksia
Juu..kiitoksia paljon.
TOta mustaa osasinkin epäillä, kun samaa mietin, että se yksikkö säätää sitä seosta kokoaika. Tieto rikkaasta niin se säätää seosta ja taas heti laihalla se vetää seoksia rikkaammalle ja tätä rataa pitäiskin venkslata.
Kiitos tästä tiedosta (=
TOta mustaa osasinkin epäillä, kun samaa mietin, että se yksikkö säätää sitä seosta kokoaika. Tieto rikkaasta niin se säätää seosta ja taas heti laihalla se vetää seoksia rikkaammalle ja tätä rataa pitäiskin venkslata.
Kiitos tästä tiedosta (=