Seosmittari mondeoon

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
suklaa-auto
Viestit: 194
Liittynyt: 28 Joulu 2005 01:14
Paikkakunta: Tuusula

Seosmittari mondeoon

Viesti Kirjoittaja suklaa-auto »

Tuleeko seos mittari johonki happi anturiin kiinni? jos tulee niin missä semmonen on? auto on mondeo1,8
Ingman saa maidon maistumaan ja opel muovin ruostumaan :D
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Re: Seosmittari mondeoon

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

suklaa-auto kirjoitti:Tuleeko seos mittari johonki happi anturiin kiinni? jos tulee niin missä semmonen on? auto on mondeo1,8
seosmittari vaatii oman lambda-anturin jonka saat esim biltemasta 39.90e.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

joo ei taida pystyä "varastaan"siitä auton omasta lamdasta tuota tietoa,muistaakseni menee sekasi se boxille menevä tieto jos "ryöstää"tuon tiedon siitä orkkis lamdasta.eli laita putkeen toinen lamda sitä varten.vielä vinkkinä jos haluut kunnon tuloksia,niin hommaa laajakaista.lamda,vaikka maksaakin enemmän,mutta saat oikeita tuloksia ja nopeesti :wink:
anttij80
Viestit: 89
Liittynyt: 21 Marras 2005 19:19
Paikkakunta: hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja anttij80 »

tosiaan jos aikoo ryöstää alkuperäsestä lambasata ni on vaara männän sulamiselle.opelissa kävi niin ku ryösti omasta lambdasta singaalin ni meni boksi sekasin. oma anturi seos mittarille on kaikkein viisain,ja eihän seos mitaria tarvita alle 200hp :D
jylpertiina
Viestit: 38
Liittynyt: 28 Kesä 2005 01:25

Viesti Kirjoittaja jylpertiina »

anttij80 kirjoitti:eihän seos mitaria tarvita alle 200hp :D
seos mittarihan ei katso tehoja eli kone voi olla vaikka 75hv jos vaan vaihdat kaasaria ja suuttimet väärät niin mittari tarpeen.

motonet.fi ja opel kadetin yksikarvainen lambda 29e toimii hyvin(tosin ei täysikaasulla kuten ei mikään muukaan kuin laajakaista lambda)ja varmaan suomen halvin!
suklaa-auto
Viestit: 194
Liittynyt: 28 Joulu 2005 01:14
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja suklaa-auto »

kaveri osti eilen autogaugen seos mittarin sano et tulee johonkin imusarjaan kiinni?
Ingman saa maidon maistumaan ja opel muovin ruostumaan :D
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Voihan sen imusarjaankin laittaa saattaa kyllä näyttää hieman laihaa koko ajan :lol: veikkaampa että kaverisi puhui ns taloudellisuusmittarista joka mittaa imusarjan alipainetta.
Escort 1.8 sport -97
j-k
Viestit: 178
Liittynyt: 09 Heinä 2006 11:20
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja j-k »

Seosmittarin voi laittaa rinnalle jos se ei kuormita anturia eli on otoltaan suuriohminen, useita megaohmeja. Omatekeleet, LM3914-perustaiset ei paljoa anturia hetkauta max. 100nA biasvirrallaan. Varsinkin kun laittaa vielä 1Mohmin etuvastuksen.

Jos haluaa jakaa anturin antamaa tietoa useiden boksien kesken niin halvin (kolvinkäyttötaitoiselle) on tehdä fettioparista puskurivahvistin jolla jakaa jännite.. 8)
Mondeo 1.8 -93
RIP: Cortina -69, Cortina -72, Taunus -77, Capri -69, Escort -84, Taunus -76, Fiesta -83, Fiesta -84, Sierra -87, Taunus -78, Sierra -88
Mondi
Viestit: 116
Liittynyt: 24 Touko 2005 14:14

Saosmittari

Viesti Kirjoittaja Mondi »

omassa autossa kanssa oon ottanu siitä vakio johosta tietoo. Ei häiritse sitä tietoa, koska siellä kulkee muutenkin pienet virrat.

ongelma on vain, että sieltä ei taida tulla ihan oikeata, tai itseäni miellyttävää tietoa ulos.

Valkoinen maa (lämmitys)
Valkoinen +12V (lämmitys)
Musta: Lambda signaali
Harmaa: Lambda mittausmaa

noin muistaakseni menee tiedot noissa.
-Valkoinen antaa suoraan rikkaan lukeman (1 ledi) ei liiku
-Valkoinen antaa 2 punaista 2 optimaalista lediä päälle, mutta ei liiku tietoa sen enempää kun polkee tai putket kuumat
-musta antaa alussa oikeata tietoa, mutta lämmetessään alkaa seoksen sini signaali heilumaan mittarissa. Laihalta rikkaalle ja moottori jarrutuksissa sekä vastaavissa seokset laihalla, kuten kuuluukin kun syöttö seis
-harmaa antaa kaksi laihaa lediä ja kolmas syttyy joskus, mutta siitä ei oikein tietoa saa kuiteskaan.

Mihin olette sen kytkeneet noista. Onko se tuo harmaa, musta vai tuo toinen valkonen ?
Larsanjus
Viestit: 80
Liittynyt: 10 Syys 2006 16:07
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Larsanjus »

Mustaan ehdottomasti anturikarva. Seosmittarin kuuluukin ruiskuvehkeessä heilua edestakasin, sillä perusteella se omakin boksi sitä säätää. siinä vaiheessa kannattaa huolestua jos lopettaa heilumisen. Kytke vaan just niinkun noi navat luettelitkin.
Vw T2 -68 ja -74
Ex:Mondöö 2,5 V6 gt stw -97
Mondi
Viestit: 116
Liittynyt: 24 Touko 2005 14:14

kiitoksia

Viesti Kirjoittaja Mondi »

Juu..kiitoksia paljon.

TOta mustaa osasinkin epäillä, kun samaa mietin, että se yksikkö säätää sitä seosta kokoaika. Tieto rikkaasta niin se säätää seosta ja taas heti laihalla se vetää seoksia rikkaammalle ja tätä rataa pitäiskin venkslata.

Kiitos tästä tiedosta (=
Vastaa Viestiin