"Power Boost!" tuunausta mondeoon. 29€ dollaria...
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
Juu en minä sitä kysynykkään että mihin saa tehoja ja minkä verran vaan missä on se pistoke 1.6EFI koneessa mihin vastus laitetaan? Sen kyllä tiedän että siitä ei ole mitään hyötyä mutta kaikkea on aina pakko kokeilla ennenkun itse uskoo.TuningUkkeli kirjoitti:Turbo diiseliin/bensaan eurolla saa sen 20-30hp. Mut ei vapari bensaan piste. Niin ja tää oli ennenki jossain ja joskus.
Niin saa turbokoneissa kun joidenkin antureiden huijauksella saadaan nostettua maksimi ahtopainetta. Vapareissa ei ole käytännössä mitään hyötyä koska ilmaa ei saada koneeseen enempää joten ylirikkalla seosella saavutettuun marginaaliseen teholisään päästäkseen on tuskin mitään mieltä laittaa varsinkaan kiinteää huijausanturia jolloin kulutuskin nousee ja moottori karstoittuu. Vaparin lastuvirityksestäkään ei ole sanottavaa hyötyä jos mitään muuta ei koneelle tehdä. Lastuvirityksessä ei kuitenkaan kulutus nouse normaaliajossa kuten tuommoisilla vaparin anturiarvoja huijaavilla vastuksilla joita ei todellakaan ole mitään järkeä laittaa mihinkään "ei turbokoneeseen".TuningUkkeli kirjoitti:Mihinkähän kohtaan tuo vastus tulee, vähän kiinnostais... Octaviaankin saa 22hp lisää kun laittaa vastuksen, joten tuo on täysin mahdollista.
Kyllä noissa MAP anturi on, ja kyseinen anturi antaa 100-160 hertsin pulssia ecm:lle joten vastuksella sen kanssa ei saa muuta kuin anturin pulssin vaimennettua jolloin ecm luulee anturin olevan vialla.
IAT anturia voi vastuksen kanssa kikkailla jolloin moottorinohjaus antaa hieman rikkaampaa seosta luullessaan koneen olevan koko ajan kylmä -> hyöty lienee käytännössä sama kuin ajaisi kaasariautolla koko ajan ryyppy päällä.
IAT anturia voi vastuksen kanssa kikkailla jolloin moottorinohjaus antaa hieman rikkaampaa seosta luullessaan koneen olevan koko ajan kylmä -> hyöty lienee käytännössä sama kuin ajaisi kaasariautolla koko ajan ryyppy päällä.
Sierran läppäanturin yhteydessä ainakin on imuilman lämpöanturi. Maffiboksiin menee 4 piuhaa, yksi yhteinen analoginen maa, maffin syöttö ja signaalianto sekä lämpöanturin karva. Viimeksimainittu (Bn/Y [Ruskea/Keltainen]) vain poikki ja vastus väliinTeRoK kirjoitti:No onon. Mutta kun tossa grebe juuri sano että oli tekstin lukenut ja siinä sanottiin, että huijaa ecun luulemaan ,että imuilma on kylmempää kuin mitä se todellisuudessa on (ja siis MAF:n väliin kytketään.) niin sitä meinasinm, että jos mondeoissa on läppämallin mittari niin ei se sitten ainakaan niin toimi, koska läppämallin mittari ei tunne itsessään lämpötilaeroja.
Huhhuh. Jopas tuli kauhee selittäminen tosta.![]()

Mustang GT -12
RIP: Cortina -69, Cortina -72, Taunus -77, Capri -69, Escort -84, Taunus -76, Fiesta -83, Fiesta -84, Sierra -87, Taunus -78, Sierra -88, Mondeo 1.8 -93
RIP: Cortina -69, Cortina -72, Taunus -77, Capri -69, Escort -84, Taunus -76, Fiesta -83, Fiesta -84, Sierra -87, Taunus -78, Sierra -88, Mondeo 1.8 -93
Tai porukka tietää jo tuon virityksen turhaksi ajan ja rahan hukkaamiseksi.Aguél kirjoitti:Johtuuko tämä nyt tiedon puutteesta vai mistä kun ei saa vastauksia kysymyksiinsä vaan hirveän määrän valistusta asiasta? Kysyin vaan että missä sijaitsee se anturi minkä tilalle se vastus pitää laittaa 1.6EFI koneessa olis siitä sitten hyötyä tai ei.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/