RS2000 laittelemista

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
^^teamahma^^
Viestit: 36
Liittynyt: 19 Kesä 2006 17:37

RS2000 laittelemista

Viesti Kirjoittaja ^^teamahma^^ »

elikkä onko mitään hyötyä vääntää uus pakosarja vähän isommalla putkella mitä tuo vakio ja sitten loppuun asti 2,5" putkella yks pönttö vaan perään katit sun muut pois.

Entäs mikä systeemi se siinä pakosarjan päällä on haittaako mitään vaikka ne lähtee pois siitä kun tekee uuden peltisatsin, vaikuttaako päästöihin tai johonkin ??

ja sitten ku laittaa vaparin ni pitääkö se ilmanmäärä mittari siirtää jotenkin siihen putkeen joka menee suodattimelle, esim laippa putken kylkeen ja se mittari siihen kiinni.

saako noihin RS2000 lastuja jostain jos sillä sais vielä pari hepppaa. mitä vaikkaatte paljonko tulis tuommosilla virityksillä tehoa??

noilla vireillähän se pitäs mennä katsastuksestakin läpi kun vaan heittää katin paikalleen.

ja on suunnitteilla että pitää saaha jäykempi alusta käykö rs2000 95- mk6 ihan 6 koppasen madallus jouset ja iskarit
Ei vauhti tapa, vaan äkillinen pysähdys ??
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Viritys ja viritys, no joo saattaahan niillä sen hepan tai kaksi saada ja ainakin meteliä. Mutta äänihän on voimaa vai miten ne jotkut sanoo. Siitä lastusta on ehkä jo jotain todellista hyötyä mutta eipä silläkään paljoa juhlita
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Hikistä nysväystä, toki kannattaa kokeilla jos muutama lisähevonen kiinnostaa ja haluaa harrastaa, mutta ei noilla tehoa saa :)

Eikös noissa ole ihan hyvä pakosarja jo valmiina, tai sellainen ettei ensimmäisenä ahdista, eikä mikään valurautainen kenkälaatikko niinkuin monissa samanikäluokan fordeissa on.

Olipas hyvä vastaus.
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

ei kannata ite tehä peltisettiä,ainakaan jos ei ole hyviä mittoja jonka mukaan sen tekee.
mut jos siin sun piilis on valusarja niin sit ku ostat siihen peltisetin laitat myös jyrkemmätt nokat ja isomman putken ja vielä sen jälkeen käyt jossakin jarrupenkkipajalla hommaan säädetyn lastun sinne niin sit jo rupee jossain tuntuun.

toki isommat saunditkin saattaa teholta tuntua,mut oikeesti enemmän ku putki ja peltisetti tarvitaan jos oikeesti haluaa tehoa.
Viimeksi muokannut turbiiniriesa, 23 Kesä 2006 05:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^^teamahma^^
Viestit: 36
Liittynyt: 19 Kesä 2006 17:37

Viesti Kirjoittaja ^^teamahma^^ »

melko varmaan koitan tehdä nuo muutokset ja käytän ihan mielen kiinnosta penkissä sen sitten ni näkee vaikuttiko se mitään.

mutta mikä systeemi se on siinä pakosarjan päällä ja haittaako mitään vaikka sen ottaa pois toiminnasta
Ei vauhti tapa, vaan äkillinen pysähdys ??
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Taitaa olla EGR siinä pakosarjan päällä ja sen hyödyistä/haitoista löytyy reilusti tietoa kun luet vanhempia ketjuja.
Escort 1.8 sport -97
juhatou
Viestit: 43
Liittynyt: 03 Tammi 2006 00:27
Paikkakunta: Tammela

egr?

Viesti Kirjoittaja juhatou »

RS2000ssa on aps eli air pulse system ei egr, toimii ainoostaan koneen ollessa kylmä. Multa varmaan löytyy ohjeet sen poistamiseen. Lisäksi jos aattelet sitä vaparia laittaa niin 16v dohcissa ei oo ilmamäärämittaria vaan se on "tyhjäkäyntiventtiili" mikä on siinä ilmanputsarissa kiinni, sen voi huoletta laittaa niin kun meinasitkin. Ja ei muuta kun onnea projektiin :D
Transit 2.2tdci 2011 140
^^teamahma^^
Viestit: 36
Liittynyt: 19 Kesä 2006 17:37

Re: egr?

Viesti Kirjoittaja ^^teamahma^^ »

juhatou kirjoitti:RS2000ssa on aps eli air pulse system ei egr, toimii ainoostaan koneen ollessa kylmä. Multa varmaan löytyy ohjeet sen poistamiseen. Lisäksi jos aattelet sitä vaparia laittaa niin 16v dohcissa ei oo ilmamäärämittaria vaan se on "tyhjäkäyntiventtiili" mikä on siinä ilmanputsarissa kiinni, sen voi huoletta laittaa niin kun meinasitkin. Ja ei muuta kun onnea projektiin :D
no onko siitä APS poistamisesta mitään haittaa vaikuttaako esim päästöihin tai johonkin.

mutta aika pahasti se tukkii pakokanavan
Ei vauhti tapa, vaan äkillinen pysähdys ??
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

yhestä renu megane coupesta riitti ku tukki tuon pakokaasun kierrätyksen.uskosin et sama kävis eskoonkin.

mut juhatou varmaan antaa paremmat ohjeet tuohon.
juhatou
Viestit: 43
Liittynyt: 03 Tammi 2006 00:27
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja juhatou »

Aps:n poisotolla ei pitäs olla mitään vaikutusta katsastuksessa mitattaviin päästöihin. Toimii tosiaan ainoastaan koneen ollessa kylmä antaen ilmaa pakosarjaan, siten vaikuttaa katin toimintaan. Ei muuta ku putket pois ja reiät tukkoon sekä siistiks sisältä. On paljon helpompi homma kun uuden pakosarjan tekeminen, se on alunperinkin kuitenki sarjatuotanto malliks hyvä. Mieluummin panostasin just moottorinohjaukseen eli sais ekaks vaikka rajotinta ylemmäks.
Transit 2.2tdci 2011 140
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

joo eli ton egr:n voi foortissakin ohittaa tukkimalla sen putken imusarjaan.

ei ainakaan tahri siloiin imusarjaa ja pieni mahdollisuus et tehokin ei ainakaan putoa...
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tuolla lisäilman syötöllä ei käytännössä ole mitään merkitystä. Katsastuksessa ehkä jos ajaa testiin kylmällä koneella. 8)
Vedä 100mm suora putki pakosarjasta taakse taka-akselin alta ja siihen kunnon "efektori" niin on hyvät saundit ja vastus olematon! 8)
Katti hyvä olla paikallaan katsastuksessa! :D
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

turbiiniriesa kirjoitti:joo eli ton egr:n voi foortissakin ohittaa tukkimalla sen putken imusarjaan.

ei ainakaan tahri siloiin imusarjaa ja pieni mahdollisuus et tehokin ei ainakaan putoa...
mutta rs 2000sessa ei edelleenkään oo egr:rää!!

tuossa juttua siitä aps:ästä --> http://www.rs2000-16v.co.uk/newsitefiles/aps.htm

ja vakio peltisarjaa ei kannata mennä vaihtamaan, oon kuullu et jotkut ois vaihtanu ''paremmin virtaavia'' ja niillä ei ois saatu kun tehot laskemaan, saatika sitten jos tekee peltisarjan itse!! otat vaan ne aps:än roippeet pois siitä niin se on ihan hyvä!!!
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
^^teamahma^^
Viestit: 36
Liittynyt: 19 Kesä 2006 17:37

Viesti Kirjoittaja ^^teamahma^^ »

jesse1987 kirjoitti: mutta rs 2000sessa ei edelleenkään oo egr:rää!!

tuossa juttua siitä aps:ästä --> http://www.rs2000-16v.co.uk/newsitefiles/aps.htm

ja vakio peltisarjaa ei kannata mennä vaihtamaan, oon kuullu et jotkut ois vaihtanu ''paremmin virtaavia'' ja niillä ei ois saatu kun tehot laskemaan, saatika sitten jos tekee peltisarjan itse!! otat vaan ne aps:än roippeet pois siitä niin se on ihan hyvä!!!
vois ottaa tässä ne pois sieltä ja sitten katit sun muuta pois kans
Ei vauhti tapa, vaan äkillinen pysähdys ??
Vastaa Viestiin