RS2000 laittelemista
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 19 Kesä 2006 17:37
RS2000 laittelemista
elikkä onko mitään hyötyä vääntää uus pakosarja vähän isommalla putkella mitä tuo vakio ja sitten loppuun asti 2,5" putkella yks pönttö vaan perään katit sun muut pois.
Entäs mikä systeemi se siinä pakosarjan päällä on haittaako mitään vaikka ne lähtee pois siitä kun tekee uuden peltisatsin, vaikuttaako päästöihin tai johonkin ??
ja sitten ku laittaa vaparin ni pitääkö se ilmanmäärä mittari siirtää jotenkin siihen putkeen joka menee suodattimelle, esim laippa putken kylkeen ja se mittari siihen kiinni.
saako noihin RS2000 lastuja jostain jos sillä sais vielä pari hepppaa. mitä vaikkaatte paljonko tulis tuommosilla virityksillä tehoa??
noilla vireillähän se pitäs mennä katsastuksestakin läpi kun vaan heittää katin paikalleen.
ja on suunnitteilla että pitää saaha jäykempi alusta käykö rs2000 95- mk6 ihan 6 koppasen madallus jouset ja iskarit
Entäs mikä systeemi se siinä pakosarjan päällä on haittaako mitään vaikka ne lähtee pois siitä kun tekee uuden peltisatsin, vaikuttaako päästöihin tai johonkin ??
ja sitten ku laittaa vaparin ni pitääkö se ilmanmäärä mittari siirtää jotenkin siihen putkeen joka menee suodattimelle, esim laippa putken kylkeen ja se mittari siihen kiinni.
saako noihin RS2000 lastuja jostain jos sillä sais vielä pari hepppaa. mitä vaikkaatte paljonko tulis tuommosilla virityksillä tehoa??
noilla vireillähän se pitäs mennä katsastuksestakin läpi kun vaan heittää katin paikalleen.
ja on suunnitteilla että pitää saaha jäykempi alusta käykö rs2000 95- mk6 ihan 6 koppasen madallus jouset ja iskarit
Ei vauhti tapa, vaan äkillinen pysähdys ??
Hikistä nysväystä, toki kannattaa kokeilla jos muutama lisähevonen kiinnostaa ja haluaa harrastaa, mutta ei noilla tehoa saa
Eikös noissa ole ihan hyvä pakosarja jo valmiina, tai sellainen ettei ensimmäisenä ahdista, eikä mikään valurautainen kenkälaatikko niinkuin monissa samanikäluokan fordeissa on.
Olipas hyvä vastaus.

Eikös noissa ole ihan hyvä pakosarja jo valmiina, tai sellainen ettei ensimmäisenä ahdista, eikä mikään valurautainen kenkälaatikko niinkuin monissa samanikäluokan fordeissa on.
Olipas hyvä vastaus.
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
ei kannata ite tehä peltisettiä,ainakaan jos ei ole hyviä mittoja jonka mukaan sen tekee.
mut jos siin sun piilis on valusarja niin sit ku ostat siihen peltisetin laitat myös jyrkemmätt nokat ja isomman putken ja vielä sen jälkeen käyt jossakin jarrupenkkipajalla hommaan säädetyn lastun sinne niin sit jo rupee jossain tuntuun.
toki isommat saunditkin saattaa teholta tuntua,mut oikeesti enemmän ku putki ja peltisetti tarvitaan jos oikeesti haluaa tehoa.
mut jos siin sun piilis on valusarja niin sit ku ostat siihen peltisetin laitat myös jyrkemmätt nokat ja isomman putken ja vielä sen jälkeen käyt jossakin jarrupenkkipajalla hommaan säädetyn lastun sinne niin sit jo rupee jossain tuntuun.
toki isommat saunditkin saattaa teholta tuntua,mut oikeesti enemmän ku putki ja peltisetti tarvitaan jos oikeesti haluaa tehoa.
Viimeksi muokannut turbiiniriesa, 23 Kesä 2006 05:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 19 Kesä 2006 17:37
egr?
RS2000ssa on aps eli air pulse system ei egr, toimii ainoostaan koneen ollessa kylmä. Multa varmaan löytyy ohjeet sen poistamiseen. Lisäksi jos aattelet sitä vaparia laittaa niin 16v dohcissa ei oo ilmamäärämittaria vaan se on "tyhjäkäyntiventtiili" mikä on siinä ilmanputsarissa kiinni, sen voi huoletta laittaa niin kun meinasitkin. Ja ei muuta kun onnea projektiin 

Transit 2.2tdci 2011 140
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 19 Kesä 2006 17:37
Re: egr?
no onko siitä APS poistamisesta mitään haittaa vaikuttaako esim päästöihin tai johonkin.juhatou kirjoitti:RS2000ssa on aps eli air pulse system ei egr, toimii ainoostaan koneen ollessa kylmä. Multa varmaan löytyy ohjeet sen poistamiseen. Lisäksi jos aattelet sitä vaparia laittaa niin 16v dohcissa ei oo ilmamäärämittaria vaan se on "tyhjäkäyntiventtiili" mikä on siinä ilmanputsarissa kiinni, sen voi huoletta laittaa niin kun meinasitkin. Ja ei muuta kun onnea projektiin
mutta aika pahasti se tukkii pakokanavan
Ei vauhti tapa, vaan äkillinen pysähdys ??
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
Aps:n poisotolla ei pitäs olla mitään vaikutusta katsastuksessa mitattaviin päästöihin. Toimii tosiaan ainoastaan koneen ollessa kylmä antaen ilmaa pakosarjaan, siten vaikuttaa katin toimintaan. Ei muuta ku putket pois ja reiät tukkoon sekä siistiks sisältä. On paljon helpompi homma kun uuden pakosarjan tekeminen, se on alunperinkin kuitenki sarjatuotanto malliks hyvä. Mieluummin panostasin just moottorinohjaukseen eli sais ekaks vaikka rajotinta ylemmäks.
Transit 2.2tdci 2011 140
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
mutta rs 2000sessa ei edelleenkään oo egr:rää!!turbiiniriesa kirjoitti:joo eli ton egr:n voi foortissakin ohittaa tukkimalla sen putken imusarjaan.
ei ainakaan tahri siloiin imusarjaa ja pieni mahdollisuus et tehokin ei ainakaan putoa...
tuossa juttua siitä aps:ästä --> http://www.rs2000-16v.co.uk/newsitefiles/aps.htm
ja vakio peltisarjaa ei kannata mennä vaihtamaan, oon kuullu et jotkut ois vaihtanu ''paremmin virtaavia'' ja niillä ei ois saatu kun tehot laskemaan, saatika sitten jos tekee peltisarjan itse!! otat vaan ne aps:än roippeet pois siitä niin se on ihan hyvä!!!
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 19 Kesä 2006 17:37
vois ottaa tässä ne pois sieltä ja sitten katit sun muuta pois kansjesse1987 kirjoitti: mutta rs 2000sessa ei edelleenkään oo egr:rää!!
tuossa juttua siitä aps:ästä --> http://www.rs2000-16v.co.uk/newsitefiles/aps.htm
ja vakio peltisarjaa ei kannata mennä vaihtamaan, oon kuullu et jotkut ois vaihtanu ''paremmin virtaavia'' ja niillä ei ois saatu kun tehot laskemaan, saatika sitten jos tekee peltisarjan itse!! otat vaan ne aps:än roippeet pois siitä niin se on ihan hyvä!!!
Ei vauhti tapa, vaan äkillinen pysähdys ??