Escortin käynnistyminen..
Escortin käynnistyminen..
Olis tälläinen ongelma:-87 xr3i escort ei lähde kuumana käyntiin,starttaa niinkuin akku olis tyhjä,pienen viiveen(esim.kaupassa käynti)jälkeen taas toimii.Olen vaihtanut akun,laturin,startin,nokka-akselin/hydr.nostajat,tulpat,sytytyksen ohj.yksikön ym.. Mikään ei tunnu auttavan,muuten auto käy ja toimii loistavasti.Nyt olen miettinyt,voisko moinen johtua virranjakajan alipainesäätimestä?Kertokaapa tietäjät olisko parannus keinoja!
No en usko et alipainesäädin ton tekis. Alipainesäätimen tarkoitus on säätää sytytystä myöhäsemmälle hetkellisesti kun moottoria kuormitetaa pintakaasulla esim vedätät isolla vaihteella melkein tyhjäkäynnillä,estää moottorin nakutusta pääasiallisesti. Alipainesäädin ottaa ohjauksen kaasuläpän kohalta hiukan yläpuolelta. Mä kyl kokeilisin ensin noita johtoja,startin plussajohtoa ja maajohtoa korin ja moottorin välillä. maajohdon saat helposti kokeiltuu kun paat apukäynnistyskaapelin korin ja moottorin väliin.Samalla tekniikalla ehkä saat sen plussankin kokeiltuu jos startin navat on helposti näkyvissä. starttaus jos paranee ni sit kaupasta ostaa uudet piuhat ja liittimet ja isokolvi tai kaasupilli kuumaks ja tinaat ne liittimet uusiin kaapeleihin kiinni. Voi olla myös että sun startiisa on jotain feeluu esim jonkun kenttä käämin liitos lämpösenä ei saa kunnon kosketusta?
tuossa apua vian etsintöihin yleensä
http://www.kolumbus.fi/bjorn.corander/autoviat.htm
tuossa apua vian etsintöihin yleensä
http://www.kolumbus.fi/bjorn.corander/autoviat.htm
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 11 Syys 2005 19:10
- Paikkakunta: Tampere
Onko vastaavasta ongelmasta kellään tietoa?
Itsellä 1.4i CVH -94 Esco, ja vähän saman tyyppistä ongelmaa. Viileällä kelillä toimii moitteettomasti, starttaa ihan ok.
Kuumalla kelillä jos ajaa moottorin kuumaksi, ei starttaa avaimestä. Solenoidi ei naksahda, eikä luonnollisesti starttikaan pyöri. Kuitenkin jos menen välittömästi, virrat päällä, yhdistämään solenoiditla plussan ja herätteen, lähtee käyntiin "normaalisti". Jos jaksaa odottaa n. puoli tuntia ja antaa koneen jäähtyä, lähtee avaimestakin.
Kaiken järjen mukaan startin ja akun siis ainakin pitäisi olla kunnossa. Onko mitään vinkkejä muista mahdollisista vioista. Koitan tästä käydä ainakin tuon maajohdon tarkastamassa.
Itsellä 1.4i CVH -94 Esco, ja vähän saman tyyppistä ongelmaa. Viileällä kelillä toimii moitteettomasti, starttaa ihan ok.
Kuumalla kelillä jos ajaa moottorin kuumaksi, ei starttaa avaimestä. Solenoidi ei naksahda, eikä luonnollisesti starttikaan pyöri. Kuitenkin jos menen välittömästi, virrat päällä, yhdistämään solenoiditla plussan ja herätteen, lähtee käyntiin "normaalisti". Jos jaksaa odottaa n. puoli tuntia ja antaa koneen jäähtyä, lähtee avaimestakin.
Kaiken järjen mukaan startin ja akun siis ainakin pitäisi olla kunnossa. Onko mitään vinkkejä muista mahdollisista vioista. Koitan tästä käydä ainakin tuon maajohdon tarkastamassa.
Niinkin villi idea kuin virtalukon pohja.esco-kulta kirjoitti:Onko vastaavasta ongelmasta kellään tietoa?
Itsellä 1.4i CVH -94 Esco, ja vähän saman tyyppistä ongelmaa. Viileällä kelillä toimii moitteettomasti, starttaa ihan ok.
Kuumalla kelillä jos ajaa moottorin kuumaksi, ei starttaa avaimestä. Solenoidi ei naksahda, eikä luonnollisesti starttikaan pyöri. Kuitenkin jos menen välittömästi, virrat päällä, yhdistämään solenoiditla plussan ja herätteen, lähtee käyntiin "normaalisti". Jos jaksaa odottaa n. puoli tuntia ja antaa koneen jäähtyä, lähtee avaimestakin.
Kaiken järjen mukaan startin ja akun siis ainakin pitäisi olla kunnossa. Onko mitään vinkkejä muista mahdollisista vioista. Koitan tästä käydä ainakin tuon maajohdon tarkastamassa.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 11 Syys 2005 19:10
- Paikkakunta: Tampere
Koitin tutkia hiukan akulta lähteviä johtoja ja totesin jotta moottorille menevä maakaapeli jäi irti muutama kuukaisi sitte tehdyn kytkin rempan yhteydessä Huono vain, ku ei tänään ollut niin kuuma, jotta auto olis varmuudella voinut testata oliko vika tuossa.
Virtalukon pohjaa mietin kanssa, mutta herää kysymys, miten moottorin lämpötila vaikuttaa virtalukon pohjaan. Auto starttaa komeesti, vaikka auto sisältä olisi kuin pätsi. Kuumalla kelillä taas jos kone vain on kuuma, voi auto sisältä olla "viileä" (ei ilmastointia) ja startilla ei tapahdu mitään. Pitää varmasti koittaa tutkia tuota virtalukon pohjaa, jos ongelma ei tuosta johdosta korjaantunut.
Tuon vian korjautuminen kyllä vähän epäilyttää, koska viimekesänä teki samaa kiusaa. Silloin vaihdoin startin ja startti alkoi pelata normaalistii. Nyt taas sama kiusa jatkuu, joten en usko että solenoidi vuodessa laukeaa. Varsinkaan kun solenoidin navat käsin yhdistämällä tosiaan toimii moitteetta.
Jos jollakulla tulee vielä muuta mieleen, mistä voisi olla apua, apu otetaan enemmän kuin kiitollisena vastaan!!
- Esco-kulta
Virtalukon pohjaa mietin kanssa, mutta herää kysymys, miten moottorin lämpötila vaikuttaa virtalukon pohjaan. Auto starttaa komeesti, vaikka auto sisältä olisi kuin pätsi. Kuumalla kelillä taas jos kone vain on kuuma, voi auto sisältä olla "viileä" (ei ilmastointia) ja startilla ei tapahdu mitään. Pitää varmasti koittaa tutkia tuota virtalukon pohjaa, jos ongelma ei tuosta johdosta korjaantunut.
Tuon vian korjautuminen kyllä vähän epäilyttää, koska viimekesänä teki samaa kiusaa. Silloin vaihdoin startin ja startti alkoi pelata normaalistii. Nyt taas sama kiusa jatkuu, joten en usko että solenoidi vuodessa laukeaa. Varsinkaan kun solenoidin navat käsin yhdistämällä tosiaan toimii moitteetta.
Jos jollakulla tulee vielä muuta mieleen, mistä voisi olla apua, apu otetaan enemmän kuin kiitollisena vastaan!!
- Esco-kulta
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 11 Syys 2005 19:10
- Paikkakunta: Tampere
En oikein usko, että solenoidi olisi sökö, koska koko startti on suunnilleen vuoden vanha. Eihän sekään toki mahdotonta ole, mutta...
Nyppii tällaiset viat, joista ei tiä sanoa juuta eikä jaata. Menis kerralla (kotipihas) särki jos on mennäkseen, eikä kiusais kuinka sattuu!!
Ajattelin koittaa kattoa tuota virtalukon pohjaa josko siitä jotain sais yleismittarilla irti. Ehkäpä myös testaan, alkaako esco tosiaan muuttua tanariksi!! Ilmoittelen jahka saan tuloksia, josko jolle kulle olis jatkos apua.
Nyppii tällaiset viat, joista ei tiä sanoa juuta eikä jaata. Menis kerralla (kotipihas) särki jos on mennäkseen, eikä kiusais kuinka sattuu!!
Ajattelin koittaa kattoa tuota virtalukon pohjaa josko siitä jotain sais yleismittarilla irti. Ehkäpä myös testaan, alkaako esco tosiaan muuttua tanariksi!! Ilmoittelen jahka saan tuloksia, josko jolle kulle olis jatkos apua.
Re: Escortin käynnistyminen..
Löytyikö tähän vikaan koskaan syytä/ratkaisua?