Escortin käynnistyminen..

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
sumuvalo
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Kesä 2006 15:16
Paikkakunta: Paimio

Escortin käynnistyminen..

Viesti Kirjoittaja sumuvalo »

Olis tälläinen ongelma:-87 xr3i escort ei lähde kuumana käyntiin,starttaa niinkuin akku olis tyhjä,pienen viiveen(esim.kaupassa käynti)jälkeen taas toimii.Olen vaihtanut akun,laturin,startin,nokka-akselin/hydr.nostajat,tulpat,sytytyksen ohj.yksikön ym.. Mikään ei tunnu auttavan,muuten auto käy ja toimii loistavasti.Nyt olen miettinyt,voisko moinen johtua virranjakajan alipainesäätimestä?Kertokaapa tietäjät olisko parannus keinoja!
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

veikkaisin kanssa samaa, sytkä potkii vastaan
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
tapola
Viestit: 20
Liittynyt: 07 Helmi 2005 21:57
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tapola »

Itsellä täsmälleen sama vika ollut, korjaantui sytytyksenohjausyksikön vaihdolla. Tosin tämän olit jo kokeillut... no, ääni sille silti.

-T
HELLbound
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Maalis 2005 19:45
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja HELLbound »

startin piuhat....vai joko selvisi??
Ford Fiesta 1.6i Ghia -02
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Jos startille tulee huono heräte, niin se kostautuu juuri lämpimänä. Tällöin startti ei siis pyöri ollenkaan.
Avatar
sumuvalo
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Kesä 2006 15:16
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja sumuvalo »

Joo.tarkistin startin piuhat ja se herätyspiuhan liitin oli vähän löysässä,laitoin uuden liittimen,nyt se on ainakin tiukasti kiinni.Toivottavasti nyt pääsis tästä ongelmasta.Huomenna näkee,kun ajaa koneen lämpimäks.
Avatar
sumuvalo
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Kesä 2006 15:16
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja sumuvalo »

Ei auttanut toi liittimen vaihto,sama vika edelleen lämpimänä,ei pyöritä starttia kunnolla.Voisko se virranjakajan alipainesäädin tehdä tota?
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Siis jos startti pyörii, mutta huonosti, niin syy voi olla vain ja ainoastaan akussa, startissa tai näiden välisissä kaapeleissa.
Jakke

Viesti Kirjoittaja Jakke »

No en usko et alipainesäädin ton tekis. Alipainesäätimen tarkoitus on säätää sytytystä myöhäsemmälle hetkellisesti kun moottoria kuormitetaa pintakaasulla esim vedätät isolla vaihteella melkein tyhjäkäynnillä,estää moottorin nakutusta pääasiallisesti. Alipainesäädin ottaa ohjauksen kaasuläpän kohalta hiukan yläpuolelta. Mä kyl kokeilisin ensin noita johtoja,startin plussajohtoa ja maajohtoa korin ja moottorin välillä. maajohdon saat helposti kokeiltuu kun paat apukäynnistyskaapelin korin ja moottorin väliin.Samalla tekniikalla ehkä saat sen plussankin kokeiltuu jos startin navat on helposti näkyvissä. starttaus jos paranee ni sit kaupasta ostaa uudet piuhat ja liittimet ja isokolvi tai kaasupilli kuumaks ja tinaat ne liittimet uusiin kaapeleihin kiinni. Voi olla myös että sun startiisa on jotain feeluu esim jonkun kenttä käämin liitos lämpösenä ei saa kunnon kosketusta?

tuossa apua vian etsintöihin yleensä :)
http://www.kolumbus.fi/bjorn.corander/autoviat.htm
Avatar
sumuvalo
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Kesä 2006 15:16
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja sumuvalo »

Akun ja rungon välinen maajohto oli vähän hapettunut rungon päästä.Korjasin kyseisen piuhan ja ainakin omasta mielestä starttas vähän paremmin,tosin tuloksen näkee taas,kun motti on tarpeeks lämmin.Palataan sitten astialle..
esco-kulta
Viestit: 19
Liittynyt: 11 Syys 2005 19:10
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja esco-kulta »

Onko vastaavasta ongelmasta kellään tietoa?

Itsellä 1.4i CVH -94 Esco, ja vähän saman tyyppistä ongelmaa. Viileällä kelillä toimii moitteettomasti, starttaa ihan ok.

Kuumalla kelillä jos ajaa moottorin kuumaksi, ei starttaa avaimestä. Solenoidi ei naksahda, eikä luonnollisesti starttikaan pyöri. Kuitenkin jos menen välittömästi, virrat päällä, yhdistämään solenoiditla plussan ja herätteen, lähtee käyntiin "normaalisti". Jos jaksaa odottaa n. puoli tuntia ja antaa koneen jäähtyä, lähtee avaimestakin.

Kaiken järjen mukaan startin ja akun siis ainakin pitäisi olla kunnossa. Onko mitään vinkkejä muista mahdollisista vioista. Koitan tästä käydä ainakin tuon maajohdon tarkastamassa.
Avatar
sumuvalo
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Kesä 2006 15:16
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja sumuvalo »

Mulla lähti toi oma ongelma lopulta puolan vaihdolla.Auto tällä hetkellä seisonnassa,pientä laittoo olis,mut ei tunnu olevan aikaa..
RS2000 4x4
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

esco-kulta kirjoitti:Onko vastaavasta ongelmasta kellään tietoa?

Itsellä 1.4i CVH -94 Esco, ja vähän saman tyyppistä ongelmaa. Viileällä kelillä toimii moitteettomasti, starttaa ihan ok.

Kuumalla kelillä jos ajaa moottorin kuumaksi, ei starttaa avaimestä. Solenoidi ei naksahda, eikä luonnollisesti starttikaan pyöri. Kuitenkin jos menen välittömästi, virrat päällä, yhdistämään solenoiditla plussan ja herätteen, lähtee käyntiin "normaalisti". Jos jaksaa odottaa n. puoli tuntia ja antaa koneen jäähtyä, lähtee avaimestakin.

Kaiken järjen mukaan startin ja akun siis ainakin pitäisi olla kunnossa. Onko mitään vinkkejä muista mahdollisista vioista. Koitan tästä käydä ainakin tuon maajohdon tarkastamassa.
Niinkin villi idea kuin virtalukon pohja.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
esco-kulta
Viestit: 19
Liittynyt: 11 Syys 2005 19:10
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja esco-kulta »

Koitin tutkia hiukan akulta lähteviä johtoja ja totesin jotta moottorille menevä maakaapeli jäi irti muutama kuukaisi sitte tehdyn kytkin rempan yhteydessä :oops: Huono vain, ku ei tänään ollut niin kuuma, jotta auto olis varmuudella voinut testata oliko vika tuossa.

Virtalukon pohjaa mietin kanssa, mutta herää kysymys, miten moottorin lämpötila vaikuttaa virtalukon pohjaan. Auto starttaa komeesti, vaikka auto sisältä olisi kuin pätsi. Kuumalla kelillä taas jos kone vain on kuuma, voi auto sisältä olla "viileä" (ei ilmastointia) ja startilla ei tapahdu mitään. Pitää varmasti koittaa tutkia tuota virtalukon pohjaa, jos ongelma ei tuosta johdosta korjaantunut.

Tuon vian korjautuminen kyllä vähän epäilyttää, koska viimekesänä teki samaa kiusaa. Silloin vaihdoin startin ja startti alkoi pelata normaalistii. Nyt taas sama kiusa jatkuu, joten en usko että solenoidi vuodessa laukeaa. Varsinkaan kun solenoidin navat käsin yhdistämällä tosiaan toimii moitteetta.

Jos jollakulla tulee vielä muuta mieleen, mistä voisi olla apua, apu otetaan enemmän kuin kiitollisena vastaan!!

- Esco-kulta
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Vaihda se koko herätejohto sinne startille hitusen paksumpaan.
Jos auttaa niin autosi on muuttunut Taunukseksi :lol:
..koskapa mulla on joskus tuommosta Tanarissa ollut..
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Solenoidi tiensä päässä jos kerta kuumana ei tahdo startata. Itsellä oli kaasariescossa aikoinaan samaa vikaa ja solenoidin vaihdolla homma lähti pelaamaan. Tosin tuli samalla vaihdettua koko startti.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
esco-kulta
Viestit: 19
Liittynyt: 11 Syys 2005 19:10
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja esco-kulta »

En oikein usko, että solenoidi olisi sökö, koska koko startti on suunnilleen vuoden vanha. Eihän sekään toki mahdotonta ole, mutta...

Nyppii tällaiset viat, joista ei tiä sanoa juuta eikä jaata. Menis kerralla (kotipihas) särki jos on mennäkseen, eikä kiusais kuinka sattuu!!

Ajattelin koittaa kattoa tuota virtalukon pohjaa josko siitä jotain sais yleismittarilla irti. Ehkäpä myös testaan, alkaako esco tosiaan muuttua tanariksi!! :shock: Ilmoittelen jahka saan tuloksia, josko jolle kulle olis jatkos apua.
mkIII
Viestit: 41
Liittynyt: 24 Syys 2006 23:42
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Escortin käynnistyminen..

Viesti Kirjoittaja mkIII »

Löytyikö tähän vikaan koskaan syytä/ratkaisua?
Vastaa Viestiin