Kannenvaihto 1.8 Sierraan?
Kannenvaihto 1.8 Sierraan?
Nyt on Sierralla kannen osalta kilometrit täynnä ja pitäisi remonttia tehdä, kun kylmänä tykkää vähän savutella...
Ajattelin hankkia toisen kannen josta samalla parantelisi virtauksia ja muuta pientä.
Mutta kun toi oma on 1.8 niin sopiiko siihen nyt sitten 1.6 tai 2 litraisen kansi?
Ajattelin hankkia toisen kannen josta samalla parantelisi virtauksia ja muuta pientä.
Mutta kun toi oma on 1.8 niin sopiiko siihen nyt sitten 1.6 tai 2 litraisen kansi?
-
kyllä 2.0 sinne menee heittämällä>samoja lohkoja noi päällisin puolin on vaan eri poraus,muutenki menee olettaen että laitat koko koneen ruiskuautosta<ruiskuautoon tai kaasaripelin motin kaasariautoon.
katsastuksenki osalta siinä 1,8 pitäs olla jo samat jarrut ku 2,0 autossa,eli senkin puolesta menee halposti läpi.
eiku semmonen 2,0 sinne ja vetoo...
katsastuksenki osalta siinä 1,8 pitäs olla jo samat jarrut ku 2,0 autossa,eli senkin puolesta menee halposti läpi.
eiku semmonen 2,0 sinne ja vetoo...

Kyllä laatikko sopii, kytkinakselin booreissa voi olla eroa, eli kytkinlevyn voi joutua vaihtamaan, muuten menee heittämällä.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Eli siis jos ymmärsin oikein niin laatikko sopii suoraan paikoilleen 2 litraiseen tekniikkaan, jos käytän vaikka nykyistä levyä, niinkö?
Syksyllä uusin kytkinpaketin niin se on tuore ja hyväkuntoinen.
Sitten varmaan myös sopii nurkissa pyörivä 1.6 litraisen 5 vaihteinen aski, kun mulla nyt on tuossa 4 vaihteinen?
Eli kytkinlevy pitää ostaa sen mukaan mikä on laatikko, niinkö?
Sittenhän se on helppoa...
Syksyllä uusin kytkinpaketin niin se on tuore ja hyväkuntoinen.
Sitten varmaan myös sopii nurkissa pyörivä 1.6 litraisen 5 vaihteinen aski, kun mulla nyt on tuossa 4 vaihteinen?
Eli kytkinlevy pitää ostaa sen mukaan mikä on laatikko, niinkö?
Sittenhän se on helppoa...
Loota menee koneeseen kiinni heittämällä, ainoastaan laatikon kytkinakselin booreissa voi olla eroa, verrattuna nykyiseen 4loviseen. Kannattaa tarkistaa onko samat boorit.
Edit: Joo, levy laatikon boorien mukaan. Ainakin sierran 4-lovisen ja type-9 booreissa on eroa. Joten taitaa tuossa mainitsemassasi 5lovisessa olla erikokoinen boori?
Edit: Joo, levy laatikon boorien mukaan. Ainakin sierran 4-lovisen ja type-9 booreissa on eroa. Joten taitaa tuossa mainitsemassasi 5lovisessa olla erikokoinen boori?
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
-
OK.
Eli jos olen ymmärtänyt nyt täysin oikein, niin kytkinlevy, tai miksikäs ei koko paketti pitää sopia siis laatikon kanssa yhteen. Laatikot sopii siis kaikki ohc koneisiin?
Eli kun mulla on 1.6 litraisesta Laser mallin Sierrasta otettu 5 vaihteinen laatikko niin se sopii siihen 2.0 koneeseen suoraan, pitää vaan hankkia laatikkoon sopiva kytkinpaketti? Olenko ymmärtänyt oikein? Eli kaikki asetelmat sopii keskenään, jos siis nyt verrataan 1.6 ja 2.0 tekniikkaa?
Paljonko on käypä hinta maksaa tuollaisesta kunnossa olevasta 2 litraisesta koneesta?
Eli jos olen ymmärtänyt nyt täysin oikein, niin kytkinlevy, tai miksikäs ei koko paketti pitää sopia siis laatikon kanssa yhteen. Laatikot sopii siis kaikki ohc koneisiin?
Eli kun mulla on 1.6 litraisesta Laser mallin Sierrasta otettu 5 vaihteinen laatikko niin se sopii siihen 2.0 koneeseen suoraan, pitää vaan hankkia laatikkoon sopiva kytkinpaketti? Olenko ymmärtänyt oikein? Eli kaikki asetelmat sopii keskenään, jos siis nyt verrataan 1.6 ja 2.0 tekniikkaa?
Paljonko on käypä hinta maksaa tuollaisesta kunnossa olevasta 2 litraisesta koneesta?
en taaskaan laita päätä pantiks mutta sopiiko 1.6 kardaani 2.0 laatikkoon?
mun mielestä ei sovi (suoraan)
mun mielestä ei sovi (suoraan)
juuri näinEli jos olen ymmärtänyt nyt täysin oikein, niin kytkinlevy, tai miksikäs ei koko paketti pitää sopia siis laatikon kanssa yhteen. Laatikot sopii siis kaikki ohc koneisiin?
Focus 1.0 edition a6 2017
Se 2 litraisen laatikon sopivuus ei ole ongelma, sillä haluankin pysyä 1.6 litraisen laatikossa, mutta vaihdan vaan 4 vaihteisesta 5 vaihteiseen.
Eli mun mielestä nyt koneessa kiinni oleva kytkinasetelma pitäisi sopia suoraan uuteen laatikkoon ja koneeseen.
Nyt siis paikallaan 1.6 laatikko 1.8 moottorissa.
Tulossa olisi siis 1.6 5 vaihteinen 2.0 ohc jatkoksi.
Eli asetelman voin ostaa valmiiksi, kun lasken 5 vaihteisen laatikon boorit?
Onko 2.0 koneen vauhtipyörän halkaisija sitten eri?
Eli pitääkö 2.0 kone olla paikanpäällä että saa oikean kytkimen?
Eli mun mielestä nyt koneessa kiinni oleva kytkinasetelma pitäisi sopia suoraan uuteen laatikkoon ja koneeseen.
Nyt siis paikallaan 1.6 laatikko 1.8 moottorissa.
Tulossa olisi siis 1.6 5 vaihteinen 2.0 ohc jatkoksi.
Eli asetelman voin ostaa valmiiksi, kun lasken 5 vaihteisen laatikon boorit?
Onko 2.0 koneen vauhtipyörän halkaisija sitten eri?
Eli pitääkö 2.0 kone olla paikanpäällä että saa oikean kytkimen?
Sierra 1,6 82--88 jos 4-vaiht/20 uraa
Sierra 1,6 82--84 jos 5-vaiht/23 uraa/Ø190mm
Sierra 1,6 85--90 jos 5-vaiht/23 uraa/Ø215mm
kakslitrasessa on toi 23 uraa/Ø215mm
ja viisvaihteisessa on aina 23 uraa mutta halkaisijaa kahta eriä
Sierra 1,6 82--84 jos 5-vaiht/23 uraa/Ø190mm
Sierra 1,6 85--90 jos 5-vaiht/23 uraa/Ø215mm
kakslitrasessa on toi 23 uraa/Ø215mm
ja viisvaihteisessa on aina 23 uraa mutta halkaisijaa kahta eriä
Viimeksi muokannut jaska74, 14 Kesä 2006 20:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Focus 1.0 edition a6 2017
-
Kai sen luulis pidempi olevan, kun enemmän on rattaitakin
Mutta tiedä sitten.

Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Vaihteistotietoa
4-vaihteisia askeja on kahdella eri boorilla, 1.3 - 1.6 on pienemmällä (20 uraa) ja 1.8 - 2.0 suuremmalla (23 uraa). 5-vaihteiset aina 23 uraisia koneen koosta riippumatta, välityksissä saattaa olla pieniä eroja. Em. toimii Sierras, mut taunuksis on useasti 1.6:n peräs "iso aski". Itsellä oli joskus -87 1.8 OHC Sierra ja siinä oli 4-vaihteinen iso aski ja isot (2.0) jarrut edes ja takana. Eli jos sul on se alkuperäinen aski paikal ni kardaanin kans ei tule ongelmia.