mikä on jäykin vakio paineasetelma ohc:hen ?
mikä on jäykin vakio paineasetelma ohc:hen ?
Mikä on paras "vakio" paineaselma ohc:hen, pitäs laittaa sintteri levy ja ei huvittais ostaa mitään reilu 300e kisa asetelmaa. Käviskö td transitista tai jostain ?
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
kiitoksia...
2.0 ohc siellä keulilla on, garret to4, iso cooleri, is:n kansi virinokalla, drla 45 tuplat, 3.5" downpipe + 3" rst putkisto. Huipputehoja ei oo mitattu mutta penkitetty ilman säätöä n.170 hv @ 0,35 bar. Koneen pitäs kestää noin 1 bar.
Myytävänä ei vielä ole mutta ehkä myöhemmin koska uutta projektia tekis jo vähän mieli.
2.0 ohc siellä keulilla on, garret to4, iso cooleri, is:n kansi virinokalla, drla 45 tuplat, 3.5" downpipe + 3" rst putkisto. Huipputehoja ei oo mitattu mutta penkitetty ilman säätöä n.170 hv @ 0,35 bar. Koneen pitäs kestää noin 1 bar.
Myytävänä ei vielä ole mutta ehkä myöhemmin koska uutta projektia tekis jo vähän mieli.
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
Jaajaa. No kalliilla saa suoraan sopivan ja pitävän, jos haluaa päästä halvemmalla niin yleensä joutuu sitten vähän näpräämään, jos ei porakoneella saa muutamaa reikää tehtyä niin tuskin näitä kannattaaa muutenkaan viritellä. Muutama reikä ja "säästöä" parisataa ei kuulosta mun mielestä kovin pahalta.turbiiniriesa kirjoitti:ku kyseltiin parasta vakiota asetelmaa,niin en viittiny ruveta ehotteleen mitään rakennelmia![]()
.
Ja vakioasetelmahan se saabinkin asetelma on

Jokainen tulkitsee kysymyksen miten haluaa jos ei kysymyksen ole tarkemmin mitään kriteerejä aseteltu.

Itselläni oli tuossa taannoin samoja kytkin murheita...
No aluksi pistin 4-lapasen jousitetun sintterin ihan ohc Saschin asetelmalla, mutta luistaan rupes...
-Sitten sorvattiin vauhtipyörän ulkokehältä 1.5mm siivu pois jotta asetelma painuu syvemälle ja tulee levyyn enempi puristusta. Ja kyllä nyt pitää, pienestä oli kiini.
-Eli hommaa sen sintterin kaveriksi ihan Saschin perus asetelma ja vauhtipyörään pieni sorvaus niin luulisi toimivan.
Nyt sain omasta katiskasta ruuvvattua ahdot jo kiloon ja meno on mieletöntä !!!
http://www.minunauto.com/?4454
No aluksi pistin 4-lapasen jousitetun sintterin ihan ohc Saschin asetelmalla, mutta luistaan rupes...
-Sitten sorvattiin vauhtipyörän ulkokehältä 1.5mm siivu pois jotta asetelma painuu syvemälle ja tulee levyyn enempi puristusta. Ja kyllä nyt pitää, pienestä oli kiini.
-Eli hommaa sen sintterin kaveriksi ihan Saschin perus asetelma ja vauhtipyörään pieni sorvaus niin luulisi toimivan.
Nyt sain omasta katiskasta ruuvvattua ahdot jo kiloon ja meno on mieletöntä !!!
http://www.minunauto.com/?4454
Mitenkä sopisi 2wd cossun vauhtipyörä ja asetelma? Tai pelkkä asetelma?
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
sit tarvis vaihtaa myös kampiakseli tai muuttaa pulttijakoo vauhtipyörästä,koska cosassa on 9 pulttia ja ohc 6 pulttia.sitten cossun asetelma on isompi halkasijaltaa,eli tarvis cosan kytkinkoppa laittaa tai sorvata omasta kopasta sisältä ainetta hieman pois.Sultzi kirjoitti:Mitenkä sopisi 2wd cossun vauhtipyörä ja asetelma? Tai pelkkä asetelma?
Selevä 
Edit: Eli minkä saabin asetelma on se joka sopii pienellä porailulla? Kytkinlevyksi 3-lapanen sintteri tulossa.
Edit2: 9000. Motonetin luettelossa näytti olevan 2,0l ja 2,3l jossain määrätyssä koneessa 215mm kytkin. Kokemusta kellään, kuinka paljon ohc:n vakio esim. sachsin asetelma kestää voimaa ennen luistamista?

Edit: Eli minkä saabin asetelma on se joka sopii pienellä porailulla? Kytkinlevyksi 3-lapanen sintteri tulossa.
Edit2: 9000. Motonetin luettelossa näytti olevan 2,0l ja 2,3l jossain määrätyssä koneessa 215mm kytkin. Kokemusta kellään, kuinka paljon ohc:n vakio esim. sachsin asetelma kestää voimaa ennen luistamista?
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
No alle kilolla rupeaa jo hiihtämään sintterin kanssa, ei sillä vakioasetelmalla sen pitemmälle pärjää. Ainakaan ilman upotuksia. En suosittele.Sultzi kirjoitti:Selevä
Kokemusta kellään, kuinka paljon ohc:n vakio esim. sachsin asetelma kestää voimaa ennen luistamista?
Voimaa sillä kilollakin (to3) tulee vakiomoottoristakin varmaan luokkaa 250-300Nm .
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Nyt on sitten testattu, ei tee v**tuukaan. 0.5bar/3800rpm alkoi kolmosella luistaa. Tilalle vaihdettu AP:n race asetalma ja ainakin 1.2bar tuntuu pitävän joka vaihteella.country sedan kirjoitti:Sachsilla on Oharin perään 215mm sportti asetelma joka kirjan mukaan pitäis kestää 260Nm. Maksoi paikallisessa varaosa liikkeessä jotain 80e.
Vauhtipyörässä on vanhan tavan mukaan millin upotus ja levyksi tulee sintteri. Juhannukseen mennessä selvinnee millä paineilla alkaa luistaa.
Mihin koneeseen/laatikkoon sä olit hommaamassa? Meinaan siis, että mikä on "iso laatikko"?
Toi 215mm ei varmaan käy 1,6 koneeseen, jossa on 190mm levy.
V6:ssa ja Cossuissa on 240mm setti, kuten jo totesin. En nyt keksi mitään syytä, miksi Sierran vakio painelaakeri ei kävisi, ellei tuo saban asetelma ole jotenkin todella erikoinen.
Toi 215mm ei varmaan käy 1,6 koneeseen, jossa on 190mm levy.
V6:ssa ja Cossuissa on 240mm setti, kuten jo totesin. En nyt keksi mitään syytä, miksi Sierran vakio painelaakeri ei kävisi, ellei tuo saban asetelma ole jotenkin todella erikoinen.
Jos on kallis niin sitten transun asetelma sopii suoraan kiinityksiin. Kestosta ei mitään tietoa.markkul kirjoitti:Itse voisin kysyä käyköhän
9000 2,3-Turbo 89--93 (Ø240mm). . . . . . . . . . . . . . . 84-3507 130.18 ???
V6 Sierraan? Onko jäykempi kuin vakio? Tuohonhan kävisi suoraan Cossun setti, mutta saattaa olla kallis.
gti golo palloilija
Pari vinkkiä kytkyttimiin. Jos sovittelee jotain muuta asetelmaa kun omaa, niin asetelman keskityksen kanssa kannattaa sitten olla tarkkana. Eli ei millään käsikoneella poraillen, vaan tuo operaatio vaatii sorvin ja heittokellon. Mieluiten tietysti kampiakselin, vauhtiksen ja asetelman erillistasapainoitukset tuon jälkeen, mutta tuo vaatisi koko koneen purun.
Toisekseen ennenkuin sorvailee upotusta sille asetelmalle, niin kannattaa mitata millä kohdalla maksimi puristusvoima saavutetaan! Näin tempusta saa parhaan hyödyn. Mittaaminen onnistuu esimerkiksi penkkiporakoneen ja henkilövaa'an avulla, tai nakertelemalla pienen vipusysteemin ja momenttiavaimella. Heittokello olisi taas hyvä väline, mutta mauserillakin pärjää. Tuttua jos on esimerkiksi seetipaineita joku tutkinut
Edit: Tosiaan todella tiukan paineasetelman saa tehtyä kun purkaa pari vakioasetelmaa ja laittaa toisaan tuplajouset. Tuon jälkeen vaan on parempi olla mekaniikan kunnossa että jaksaa liikutella sitä.
Toisekseen ennenkuin sorvailee upotusta sille asetelmalle, niin kannattaa mitata millä kohdalla maksimi puristusvoima saavutetaan! Näin tempusta saa parhaan hyödyn. Mittaaminen onnistuu esimerkiksi penkkiporakoneen ja henkilövaa'an avulla, tai nakertelemalla pienen vipusysteemin ja momenttiavaimella. Heittokello olisi taas hyvä väline, mutta mauserillakin pärjää. Tuttua jos on esimerkiksi seetipaineita joku tutkinut

Edit: Tosiaan todella tiukan paineasetelman saa tehtyä kun purkaa pari vakioasetelmaa ja laittaa toisaan tuplajouset. Tuon jälkeen vaan on parempi olla mekaniikan kunnossa että jaksaa liikutella sitä.
Jos sitä ei voi virittää, myy se.