2.0 Mondeo stw -97 taitaa hajota..

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Lucifer74
Viestit: 45
Liittynyt: 17 Heinä 2005 22:58
Viesti:

2.0 Mondeo stw -97 taitaa hajota..

Viesti Kirjoittaja Lucifer74 »

..Ainakin jos toi temppuilu jatkuu pitkään!

Eli: Kierrokset nousee itekseen 4500 kieppeille.

Ei kovin mukavaa kaupunkiliikenteessä..

Seos laihalle? Vai mikä?

Mistä alottais etsinnät, valohoitoa auto saa parkkiksellakin, eli huoltoon en enää vie.
-Ei rahanmenolla rajaa, kun voortilla ajaa-
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tarkista aluksi ohivirtausventtiili, siis tyhjäkäyntiventtiili! 8)
Lucifer74
Viestit: 45
Liittynyt: 17 Heinä 2005 22:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lucifer74 »

Sijaitsee missä?
-Ei rahanmenolla rajaa, kun voortilla ajaa-
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Taitaapi olla imusarjan alla motin puolella? 8)
Lucifer74
Viestit: 45
Liittynyt: 17 Heinä 2005 22:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lucifer74 »

Just..

Uudenmaan autossa ei sit voitu sanoo et tossa osassa voi olla vikaa.. Puhuivat vaan letkuista..

..Imusarjan alaosassa olevista letkuista..
-Ei rahanmenolla rajaa, kun voortilla ajaa-
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

En väittänyt että tuossa on vikaa, pyysin vaan tarkistaa! :roll:
Avatar
Mondeomies
Viestit: 661
Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
Paikkakunta: Perniö, Salo

Viesti Kirjoittaja Mondeomies »

onhan noita topicceja täällä... kannattais käyttää hakua. löytyy aika paljon tietoa. kato et onko ilmanputsarilta lähtevä imuilmaputki kunnolla kiinni ja ettei se falskaa.
Lucifer74
Viestit: 45
Liittynyt: 17 Heinä 2005 22:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lucifer74 »

On kiinni.

Mut kuuluuko ruiskusta kuulua sellanen tikitys? Ei ole venttiilin välys ääni vaan pienempi. Normaalia vai ei?

Millähän hakusanalla? Kun ei olis aikaa koko palstaa selata..
-Ei rahanmenolla rajaa, kun voortilla ajaa-
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Lucifer74 kirjoitti: Millähän hakusanalla?
Oliskohan hyvä(t) hakusana(t) se ongelma mikä sulla on?

Kopioippa sinne hakusana riville seuraava teksti: kierrokset* and nousee*
Lucifer74
Viestit: 45
Liittynyt: 17 Heinä 2005 22:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lucifer74 »

Eipä löydy apuja noista topikeista.

Pitänee pistää romu vaihtoon niin loppuu oireet kertalaakista!

Käyttiksen kanssa en jaksa leikkiä, kun kerran parempiakin ratkaisuja on..
-Ei rahanmenolla rajaa, kun voortilla ajaa-
Lucifer74
Viestit: 45
Liittynyt: 17 Heinä 2005 22:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lucifer74 »

No enpä ole noihin voortin ruiskuihin pahemmin perehtynyt, eikä huvittaisi perehtyä nytkään. Eli tänään kun jaksoi perehtyä asiaan ja hiukan funtsi niin suutinten mageettiventtiilit tosiaan pitää voortissa aikamoista mekkalaa..

Kuten jo aiemmin sanoin, käyttöauton rassaus käy hermoille, harrasteauton ei. Ja mondeosta EI tule harrasteautoa ikinä, ainakaan minulle. :twisted: :twisted:

Tähän mennessä ei ole muuta vikaa löytynyt kuin läppärungon ja ilmanohjain kotelon? välinen tiiviste väärässä asennossa. Ei tosin temppuillut illalla mutta en usko että vika poistui pelkällä tiivisteen, liittimien & letkujen ronkkimisella.. :?: :?:

Toivottavasti ei jatka oireilua, sillä voortin huolto on ainut mesta missä vikakoodeja sais täälläpäin purettua ja niille nihilisteille menen vasta kun on aivan pakko!

:x :x
-Ei rahanmenolla rajaa, kun voortilla ajaa-
Lucifer74
Viestit: 45
Liittynyt: 17 Heinä 2005 22:58
Viesti:

mondeo 2.0 stw -97 jatkaa temppuilua

Viesti Kirjoittaja Lucifer74 »

Vika palasi. Luulin jo että läppärungon ja sen päällä olevan kotelon välinen tiiviste olisi syyllinen, siinä kun on palkeenkieli. Mutta mitkä anturit on siinä ilmanputsarilta lähtevässä letkussa?

Se isompi siinä päälipuolella varsinkin kiinnostaa. Kun kierrokset nousee itsekseen ja piuhat nappaa irti kierrokset putoaa alle 500 rpm:n. Vastaa kaasuun mutta meneekö jotain rikki jos pitempään ajelee?
-Ei rahanmenolla rajaa, kun voortilla ajaa-
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kait eka on MAF ja toka imuilman lämpöanturi? :roll:
Ei kait säry mitään mutta kulutus voi nousta ja tehot pienentyä! 8)
Niin ja katsastuksessa voivat pihistellä leimaa! :D
Lucifer74
Viestit: 45
Liittynyt: 17 Heinä 2005 22:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lucifer74 »

Joo, selvis jo mitä noi anturit on. löysin alfamerin kirjan viime remontin jäljiltä..
-Ei rahanmenolla rajaa, kun voortilla ajaa-
jannaka
Viestit: 41
Liittynyt: 09 Kesä 2005 19:01
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja jannaka »

Alipaineen t- liitin hajalla?

Sellainen T- kirjaimen mallinen pieni kuminen letkujen liitinpätkä aiheutti meillä farkkumondeossa kyseistä ongelmaa.

Osan hinta pari euroa, ja työn tuntiveloitus päälle.
Focus 1.6 -99
Tag
Viestit: 28
Liittynyt: 06 Maalis 2005 15:13

Viesti Kirjoittaja Tag »

Ei kait sitä t-liitintä enää -97 eteenpäin zeteceissä ole :?:
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Jos valmistettu -96 niin voipi ollakin! 8)
Lucifer74
Viestit: 45
Liittynyt: 17 Heinä 2005 22:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lucifer74 »

Kun konsultoin Fordin korjaamopäällikön kanssa, kävi ilmi että jos kaasuvaijeri on hiukan kiristyksessä se sotkee koko sydeemin. Kokeilin löysätä pari pykälää ja toistaiseksi ei ole ollut ongelmia.

Tosin samalla tuli käännettyä imukoteloa tiivistettä siten ettei rikkinäinen kohta ole suoraan näkösällä. Pelkkää tiivistettä (eli sitä o-rengasta) ei kuulemma saa erikseen! :evil: Noh, pitänee kysellä muualta..

Kokeilin ajaa ilman maf-anturia ja ei ollut havaittavaa vaikutusta. Luuska mikä luuska. Tosin nopeasti kiihdyttäessä ilmaantui ärsyttävä nykäys, mutta muuten ei nykimistä ilmennyt.

Jos ongelmat palaa niin kokeillaan huohotusventtiilin vaihtoa ja jollei se auta sitten tyhjäkäynti solenoidi. kulutuksen puolesta tosin maf lienee jo ehtoo puolella.

Paljonko soppaa muille 2,0 ltr maistuu?
-Ei rahanmenolla rajaa, kun voortilla ajaa-
Vastaa Viestiin