Ford Probe GT 2.2Turbo ~92 viritys

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Joni88
Viestit: 53
Liittynyt: 08 Touko 2006 11:02

Ford Probe GT 2.2Turbo ~92 viritys

Viesti Kirjoittaja Joni88 »

En löytäny haulla sopivaa aihetta, poistakaa ja lukitkaa jos jossain on jo tälläinen.

Eli tänne tietoa ko. aiheesta.

Alotan ite, eli ajattelin ite vaihtaa vaparin, änkkärin ja ottaa aktin pois. mites toi vaikuttaa tehoo... asennettu injectechin lastu.

ja sit vielä, et miten vaikee operaatio toi ahtojen nosto on, ja kuinka paljon kone kestää sitä?

http://www.performanceprobe.com löysin ohjeita, mutta ei oikeen oo kovin selkeät....
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Ford Probe GT 2.2Turbo ~92 viritys

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Joni88 kirjoitti:ja sit vielä, et miten vaikee operaatio toi ahtojen nosto on,

http://www.performanceprobe.com löysin ohjeita, mutta ei oikeen oo kovin selkeät....
kyllä se mun mielestä aika selkeetä on jos vähän osaa enklantia...
The best way to control the boost levels is to use aftermarket boost controllers.
Focus 1.0 edition a6 2017
robe
Viestit: 54
Liittynyt: 06 Marras 2005 17:12

Viesti Kirjoittaja robe »

ei kannata nostaa ahtoja siitä oikeen ollenkaan.
itellä meni turbo ja männät kun lähin sillä leikkiin vakio kaluilla vaik ne oli maksimis n:0,8bar
.jossain topicis jo kerroinkin et siä on vaparin männät(valumännät).
en tod suosittele vakio osilla.ton nkoneen remppa ei o halvimmasta päästä...ja ainiin..takomäntiä tohon ei saa mistään kun teetämällä nm:kokemusta on.
Joni88
Viestit: 53
Liittynyt: 08 Touko 2006 11:02

Viesti Kirjoittaja Joni88 »

joo kyl oli siel sivul tietoo ja ymmärsinki kaiken. katoin vaa sielt "do it yourself" osastolta niist ahtojen nostosta. sellanen kumiputki juttu(ylin niistä kolmesta) ei kuulostanu kovin vaikeelta, mut käytännössähän on eri juttu, siks kaipaisin kokemuksii moisesta....

ja jos ei ahtoja kandee nostaa, niin miten olis mahdollista saada lisää tehoo? mahdollisimman halvalla?

oon ajatellu just katin poistoo, vaparii, änkkärii yms... onko mitään muita ns "halpisvirityksii" jotka tuo tehoa sen n. 3-10 hv?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Se 3-10 heppaa ei tunnu käytännössä yhtään missään.
Paras neuvo mun mielestä että älä tee mitään.
Tai sitten vähän reilummin jos alat.
ei sieltä mitään junia t...
Joni88
Viestit: 53
Liittynyt: 08 Touko 2006 11:02

Viesti Kirjoittaja Joni88 »

juu, mut ajalletin niitä vaparia ja änkkäriä ihan muuten vaa, myös ulkonäön kannalta ja äänien. ja toi katin pois ottaminen ilmeisesti antaa parempaa alavääntöö eikä haise kengittämisen jälkeen... mut ajattelinki että jos tekis useamman "pikkuvirityksen" että teho nousis n. 20 pollea...
Eli mietinki just, et onko paljonki erilaisia juttuja?

ja tossa kattelin performanceprobea ja silmään pisti "Breather Filter"... eli mikäs tää on, kun en oikee ymmärtäny tekstistä?
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Joni88 kirjoitti:Eli mietinki just, et onko paljonki erilaisia juttuja?
Eipä siinä kauheesti oo tehtävissä ilman koneen avaamista... Eli paremmin virtaava putkisto, vapari, ahtojennosto, isompi paremmin virtaava cooleri ja lastu/säädettävä moottorinohjaus :wink: ... Lisätkää jos jotain olennaista unohdin...
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

mites toi välkkäripuoli probessa on hoidettu?

onko sieläkin joku lämppärin kennon kokoinen vai ei ollenkaan?
siinä ois potentiaalinen virityskohta
Focus 1.0 edition a6 2017
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Joni88 kirjoitti: sellanen kumiputki juttu(ylin niistä kolmesta)
jos oikeeta kuvaa kattelin niin tavallista turboruuvia sinne laitettiin
Focus 1.0 edition a6 2017
Joni88
Viestit: 53
Liittynyt: 08 Touko 2006 11:02

Viesti Kirjoittaja Joni88 »

Kessi kirjoitti:Eipä siinä kauheesti oo tehtävissä ilman koneen avaamista... Eli paremmin virtaava putkisto, vapari, ahtojennosto, isompi paremmin virtaava cooleri ja lastu/säädettävä moottorinohjaus :wink: ... Lisätkää jos jotain olennaista unohdin...
katoin sielt just tota "muffleria", eikö se ookkin äänenvaimennin? tai ainakin niinmuistelisin. Itellä on kiinni injectechin lastu, viel ajattelin laittaa vaparin putkella, ton änkkärin, katin pois ja sit viel jos keksis jotain pientä... sit seuraavana kesänä kokonaan uutta putkistoa jne...

kun mulla nyt on lastu vaihdettu, ja meinaan änkkärin, vaparin ja katin operoida, niin pitääkö suutin myös vaihtaa... taitaa olla ihan vakio suutin tällä hetkellä...
Joni88
Viestit: 53
Liittynyt: 08 Touko 2006 11:02

Viesti Kirjoittaja Joni88 »

osaako kukaan neuvoo pitääkö olla vakiosuutin?
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

jaska74 kirjoitti:mites toi välkkäripuoli probessa on hoidettu?

onko sieläkin joku lämppärin kennon kokoinen vai ei ollenkaan?
siinä ois potentiaalinen virityskohta
Se on juurikin sellainen lämppärin kennon kokonen.... Keulille mahtuis kivuttomasti n.300x700 kokonen :wink: ..
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Joni88 kirjoitti:osaako kukaan neuvoo pitääkö olla vakiosuutin?
Eiköhän se vakio suuttimilla pelitä... Tuo kyllä selviäis parhaiten lastun valmistajalta :wink: ...
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Joni88
Viestit: 53
Liittynyt: 08 Touko 2006 11:02

Viesti Kirjoittaja Joni88 »

tässä meinaan vaihtaa vakio takapöntön vapaasti virtaavaan. miten se änkkä otetaa pois. onko tyyliä saha-käteen-ja-poikki vai onko kenties jotain liitintä tjsp? ja mistä sais vaparin putkella tohon kiesiin?
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Joni88 kirjoitti:tässä meinaan vaihtaa vakio takapöntön vapaasti virtaavaan. miten se änkkä otetaa pois. onko tyyliä saha-käteen-ja-poikki vai onko kenties jotain liitintä tjsp? ja mistä sais vaparin putkella tohon kiesiin?
Taka-akselin päällä on laippaliitos :wink: , eli siitä poikki ja kannakekumit alas koukuista, ni putoaa vaimennin syliin... Valmista putkea tuskin löydät, eli ite joutuu hitsaileen yleissopivasta vaimentimesta ja läjästä putkea, tai sit teettää jossain :mrgreen: :wink: .... Itelleni väkästin TÄMÄN näköisen...
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Joni88
Viestit: 53
Liittynyt: 08 Touko 2006 11:02

Viesti Kirjoittaja Joni88 »

Kessi kirjoitti:Taka-akselin päällä on laippaliitos :wink: , eli siitä poikki ja kannakekumit alas koukuista, ni putoaa vaimennin syliin... Valmista putkea tuskin löydät, eli ite joutuu hitsaileen yleissopivasta vaimentimesta ja läjästä putkea, tai sit teettää jossain :mrgreen: :wink: .... Itelleni väkästin TÄMÄN näköisen...
huomasitko ajossa mitään muuta eroa ku äänet:P
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Joni88 kirjoitti: huomasitko ajossa mitään muuta eroa ku äänet:P
Olevinaan tuntu niinku olis turbon viive pienentyny... Mutta toisaalta epäilen tuon tunteen johtuneen mielikuvituksesta! :wink: :mrgreen:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Joni88
Viestit: 53
Liittynyt: 08 Touko 2006 11:02

Viesti Kirjoittaja Joni88 »

kun asentaa turboruuvin, niin pitääkö vaihtaa muita osia... vaihdan siis takapöntön, ilmanputsarin ja ajattelin turboruuvin laittaa... kestääkö toi vakio kone sellasset 0.5-0.6bar ahdot? max. 0.7bar. niin ja lastu on kiinni....
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Varmaks en uskalla luvata... Mutta tosiaan, niinku aiemmin on ollu juttua, ni olis hyvä pystyä tarkkaileen seoksia (ettei mee laihalle :wink: ), eikä se isompi välijäähdytinkään pahitteeksi olis
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Joni88
Viestit: 53
Liittynyt: 08 Touko 2006 11:02

Viesti Kirjoittaja Joni88 »

juu, tarkotus olis hommata seosmittari ja sit parempi/tarkempi ahtomittari... no, kai se jok 0.5-0.6 kestää... ku kerta kellän ei oo kokemusta nii pakko koittaa kepillä jäätä :D
Vastaa Viestiin