Ford Probe GT 2.2Turbo ~92 viritys
Ford Probe GT 2.2Turbo ~92 viritys
En löytäny haulla sopivaa aihetta, poistakaa ja lukitkaa jos jossain on jo tälläinen.
Eli tänne tietoa ko. aiheesta.
Alotan ite, eli ajattelin ite vaihtaa vaparin, änkkärin ja ottaa aktin pois. mites toi vaikuttaa tehoo... asennettu injectechin lastu.
ja sit vielä, et miten vaikee operaatio toi ahtojen nosto on, ja kuinka paljon kone kestää sitä?
http://www.performanceprobe.com löysin ohjeita, mutta ei oikeen oo kovin selkeät....
Eli tänne tietoa ko. aiheesta.
Alotan ite, eli ajattelin ite vaihtaa vaparin, änkkärin ja ottaa aktin pois. mites toi vaikuttaa tehoo... asennettu injectechin lastu.
ja sit vielä, et miten vaikee operaatio toi ahtojen nosto on, ja kuinka paljon kone kestää sitä?
http://www.performanceprobe.com löysin ohjeita, mutta ei oikeen oo kovin selkeät....
Re: Ford Probe GT 2.2Turbo ~92 viritys
kyllä se mun mielestä aika selkeetä on jos vähän osaa enklantia...Joni88 kirjoitti:ja sit vielä, et miten vaikee operaatio toi ahtojen nosto on,
http://www.performanceprobe.com löysin ohjeita, mutta ei oikeen oo kovin selkeät....
The best way to control the boost levels is to use aftermarket boost controllers.
Focus 1.0 edition a6 2017
ei kannata nostaa ahtoja siitä oikeen ollenkaan.
itellä meni turbo ja männät kun lähin sillä leikkiin vakio kaluilla vaik ne oli maksimis n:0,8bar
.jossain topicis jo kerroinkin et siä on vaparin männät(valumännät).
en tod suosittele vakio osilla.ton nkoneen remppa ei o halvimmasta päästä...ja ainiin..takomäntiä tohon ei saa mistään kun teetämällä nm:kokemusta on.
itellä meni turbo ja männät kun lähin sillä leikkiin vakio kaluilla vaik ne oli maksimis n:0,8bar
.jossain topicis jo kerroinkin et siä on vaparin männät(valumännät).
en tod suosittele vakio osilla.ton nkoneen remppa ei o halvimmasta päästä...ja ainiin..takomäntiä tohon ei saa mistään kun teetämällä nm:kokemusta on.
joo kyl oli siel sivul tietoo ja ymmärsinki kaiken. katoin vaa sielt "do it yourself" osastolta niist ahtojen nostosta. sellanen kumiputki juttu(ylin niistä kolmesta) ei kuulostanu kovin vaikeelta, mut käytännössähän on eri juttu, siks kaipaisin kokemuksii moisesta....
ja jos ei ahtoja kandee nostaa, niin miten olis mahdollista saada lisää tehoo? mahdollisimman halvalla?
oon ajatellu just katin poistoo, vaparii, änkkärii yms... onko mitään muita ns "halpisvirityksii" jotka tuo tehoa sen n. 3-10 hv?
ja jos ei ahtoja kandee nostaa, niin miten olis mahdollista saada lisää tehoo? mahdollisimman halvalla?
oon ajatellu just katin poistoo, vaparii, änkkärii yms... onko mitään muita ns "halpisvirityksii" jotka tuo tehoa sen n. 3-10 hv?
juu, mut ajalletin niitä vaparia ja änkkäriä ihan muuten vaa, myös ulkonäön kannalta ja äänien. ja toi katin pois ottaminen ilmeisesti antaa parempaa alavääntöö eikä haise kengittämisen jälkeen... mut ajattelinki että jos tekis useamman "pikkuvirityksen" että teho nousis n. 20 pollea...
Eli mietinki just, et onko paljonki erilaisia juttuja?
ja tossa kattelin performanceprobea ja silmään pisti "Breather Filter"... eli mikäs tää on, kun en oikee ymmärtäny tekstistä?
Eli mietinki just, et onko paljonki erilaisia juttuja?
ja tossa kattelin performanceprobea ja silmään pisti "Breather Filter"... eli mikäs tää on, kun en oikee ymmärtäny tekstistä?
Eipä siinä kauheesti oo tehtävissä ilman koneen avaamista... Eli paremmin virtaava putkisto, vapari, ahtojennosto, isompi paremmin virtaava cooleri ja lastu/säädettävä moottorinohjausJoni88 kirjoitti:Eli mietinki just, et onko paljonki erilaisia juttuja?

katoin sielt just tota "muffleria", eikö se ookkin äänenvaimennin? tai ainakin niinmuistelisin. Itellä on kiinni injectechin lastu, viel ajattelin laittaa vaparin putkella, ton änkkärin, katin pois ja sit viel jos keksis jotain pientä... sit seuraavana kesänä kokonaan uutta putkistoa jne...Kessi kirjoitti:Eipä siinä kauheesti oo tehtävissä ilman koneen avaamista... Eli paremmin virtaava putkisto, vapari, ahtojennosto, isompi paremmin virtaava cooleri ja lastu/säädettävä moottorinohjaus... Lisätkää jos jotain olennaista unohdin...
kun mulla nyt on lastu vaihdettu, ja meinaan änkkärin, vaparin ja katin operoida, niin pitääkö suutin myös vaihtaa... taitaa olla ihan vakio suutin tällä hetkellä...
Taka-akselin päällä on laippaliitosJoni88 kirjoitti:tässä meinaan vaihtaa vakio takapöntön vapaasti virtaavaan. miten se änkkä otetaa pois. onko tyyliä saha-käteen-ja-poikki vai onko kenties jotain liitintä tjsp? ja mistä sais vaparin putkella tohon kiesiin?



huomasitko ajossa mitään muuta eroa ku äänet:PKessi kirjoitti:Taka-akselin päällä on laippaliitos, eli siitä poikki ja kannakekumit alas koukuista, ni putoaa vaimennin syliin... Valmista putkea tuskin löydät, eli ite joutuu hitsaileen yleissopivasta vaimentimesta ja läjästä putkea, tai sit teettää jossain
![]()
.... Itelleni väkästin TÄMÄN näköisen...