Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Noh tuskin siitä rälläkkämadalluksesta sentään huonompi tulee kuin kokonaisilla vakiojousilla. Taidan sipasta edestä 2. Jos ennen katkasua mittais etu- ja takajousien pituuseron, ja katkoo niitä jousia sitten sen verran että niiden pituusero on vieläkin sitten sama (ehkä vähän kehnosti selitetty).. Tarkotus ois pitää tasasen matalana. Toisaalta ei kehtais tuohon autoon rahallisesti hirveesti panostaa, kun joskus sen myyn niin en saa ikinä omiani takasin..
TeRoK kirjoitti:No ei kai se kokoajan raaputakaan, mutta aivan varmasti nappaa helpommin kiinni lokariin kuin oikeen madallus jousilla. Jopa pikku kuopissa.
no tottakai helpommin, riippuu tietenkin renkaista ja paljonko takapenkilklä on porukkaa
tuli tossa sitten kaverin autoon kokeiltua jousien lyhentelyä.. mutta tuli sitten "radikaali"virhe kaks kierrosta jousista pois mutta kun olivat progressiiviset ni otettiin harvasta päästä.. no eipä tullu mieleen että eihän se jousi enää istu kunnolla kun siitä puuttuu se alin "melkein" tasanen kierros.. no pitää tässä lämmitellä ne jouset ja taivuttaa päät niin voi kokeilla sitten taas uudestaan..
Kessi kirjoitti:Mihkä vehkeeseen nuo on menossa?? Mistä ostit?? Mitä makso??
Esco cossuun, Englannista, ~850euroa. Suomestakin saa, esim. Rallyrace myy, mutta hinta on ~1100euroa. Noissa on hinta/laatu-suhde aika kohdallaan, tosin kovat jätkät käyttää Öhlinsin kynätolpia.
juu nuo mun on ainakin jäykät, liiankin taidan vaihtaa kesällä progressiiviset -40mm jouset että on ikävä ajella kun joutuu väistellä suojatie viivat ja kaivon kannet.. eli liian pinta jäykkä
Eipä luulisi tollaset madallusjouset huonoksi menevän jos niistä kierroksen ottaa pois sieltä TIHEÄSTÄ päästä. Siellä päässähän on joku 3 kierrosta ihan kasassa kun auto on pyörillään.
Tekisi mieli omasta sierrasta ottaa kierros edestä ja takaa kun ei ole tarpeeksi matala sitten vaan lyhennystä iskareihin ettei jouset tipu pois.
Noniin tuli otettua Sierrasta MAD sportiven -40mm etupään jousista pois 1 kierros sieltä tiheästä päästä. Tuli juuri sopiva madallus. Eikä juosien ominaisuudet mielestäni mitenkään muuttuneet huonommaksi. Vielä täytyy vaihtaa uudet iskarit, joista sorvaan hieman pois.
Kyllähän se vieläkin matalampi hienommalta näyttäisi 8)
elikkäs mulla on mk5 escortissa eibachin -40mm jouset ja konin säädettävät iskarit ja pitäisi saada autoa matalammaksi, koska madallusta ei edes huomaa. Löytyykö neuvoja ongelmaan?
ainahan ne voi pilata rälläkällä yläpäästä tai kaasulla lämmittää
ja pudottaa vähän,ei kyllä niin hyviä vaihtoehtoja..
joku oli pudottanut koko iskarin alempaa kiinnitystä
mutta enpäs muista mistä siitä löytyi kuvatkin..
oliko täällä vai taunus-clubin vanhoilla sivuilla..