XR3 --> XR3i

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Ninja
Viestit: 150
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:14
Paikkakunta: Ylivieska

XR3 --> XR3i

Viesti Kirjoittaja Ninja »

Olen vaihtamassa XR3(1.6 CVH) tekniikan tilalle XR3i(1.6i CVH):n tekniikkaa, siihen liittyen olisi muutama kysymys.

1)Toimiiko tuo ruisku mylly 95 vai 98:lla? Luulisi että 95 kun molemmissa on sama puristussuhde?.
2)Pystyykö moottorin vuosimallin selvittämään esim. lohkonumeron perusteella? kun ei ole moottorin iästä mitään tietoa muuta kuin että se on laitettu 1999 paikoilleen.
3)Kannattaako vaihtaa koko johtosarja vai pelkästään ruiskun tarvitsemat johdot? kokemuksia?


Muutin otsikkoa -lalli69-
nestori
Viestit: 479
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori »

K-jetti ruiskulla vissiin? Taisi ihan viimeisiä mk4 xr3i escortteja saada efinäkin.

1) 98, sytytystä säätämällä kai saa 95:lla toimimaan

3) Jos haluaa vimpan päälle tehdä, niin koko johtosarja, mutta ei siinä minun mielestä mitään järkeä ole. Ruiskun osaa johtosarjasta laittaessa kaasaripeliin tarviaa tehdä omia liitoksia muistaakseni vain virtalukon taakse yksi piuha ja 2 piuhaa puolalle. Lisäksi pari maapiuhaa, loput menee johtosarjan omilla liittimillä paikoilleen. Näin tein itse.
Kuga PHEV
Ninja
Viestit: 150
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:14
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ninja »

jep kyseessä on Bosch K-Jetronic.
Ninja
Viestit: 150
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:14
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ninja »

Jeps, nyt olisi moottori vaihdettu ruiskuksi. Sellaista vielä kysyisin että kun vaihdan nuo jarrut ruiskumallista niin pitääkö minun vaihtaa myös tuo akseli missä tuo jarrurumpu on kiinni?
wili
Viestit: 16
Liittynyt: 10 Helmi 2005 09:55
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili »

eihän tuossa mallissa ole mitään akselia!

jos tarkoitat niitä jousituentoja, niin uskoisin että jokaisessa mallissa ne on samanlaiset paitsi rst:ssä, niissä kun on vielä erikseen paikka sivuttaistuelle, muistaakseni..

todennäköisesti joudut vaihtamaan rummun, palat, sekä "taustalevyn". sylintereistä en ole varma mutta ne tulee mukavasti taustan mukana...
- http://wili.1g.fi - http://www.cosworthrsclub.com -
- vw bora 1.9tdi - ford escort 1.8 - saab 96 -
wili
Viestit: 16
Liittynyt: 10 Helmi 2005 09:55
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili »

ihan hyödyllinen sivu noissa tekniikkan muutos hommissa, kun kaikkia eroja porukka aina kysyy
http://www.kolumbus.fi/ilpok/escort3_4.htm
- http://wili.1g.fi - http://www.cosworthrsclub.com -
- vw bora 1.9tdi - ford escort 1.8 - saab 96 -
Ninja
Viestit: 150
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:14
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ninja »

wili kirjoitti:ihan hyödyllinen sivu noissa tekniikkan muutos hommissa, kun kaikkia eroja porukka aina kysyy
http://www.kolumbus.fi/ilpok/escort3_4.htm
Nythän oli kyse noista jousituennoista, joista kyseisellä sivulla ei mainita(ainaakan näin äkkiä luettuna).
wili
Viestit: 16
Liittynyt: 10 Helmi 2005 09:55
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili »

Ninja kirjoitti:Nythän oli kyse noista jousituennoista, joista kyseisellä sivulla ei mainita(ainaakan näin äkkiä luettuna).
niin olikin mutta alun alkaen sulla oli puheena tekniikanvaihto.. ja ihan yleis mielessä kaikille pistin ton linkin..

oli siellä taulukon alla jotain jousituksestakin puhetta!
- http://wili.1g.fi - http://www.cosworthrsclub.com -
- vw bora 1.9tdi - ford escort 1.8 - saab 96 -
Ninja
Viestit: 150
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:14
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ninja »

niin ja semmosta vielä että mitähän takoittaa tuossa lohkon kyljessä oleva koodi "84 sm6015"? Meinaako tuo 84 vuotta jolloin mylly on tehty? vai mitä häh?
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

sen lohkoversion teko alotettu -84, eli lohkon tyyppi koodi
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Taka-akseli jos on kyseessä, niin ainakin itse vaihdoin takapäähän koko setin, (akselit, taustalevyt, sylinterit, jarrukengät ja jarrurummut)

Jousituennat ovat etupäässä samat vuosimallista 83 alkaen ja takana ne eivät ole käytännössä vaihtunutkaan

Muistithan että etuakselille pitää laittaa 240mm jäähdytetyt levyt myös ;)
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Ninja
Viestit: 150
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:14
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ninja »

Megado kirjoitti: Muistithan että etuakselille pitää laittaa 240mm jäähdytetyt levyt myös ;)
Eipä tarvi kun oli ne jo valmiina. 8)
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Juu aivan. 8)
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Sine
Viestit: 81
Liittynyt: 01 Huhti 2005 23:58
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine »

Ainakin minulla Orion 1.6i Ghia -88 pelasi ok 95E bensalla. Moottori oli K-Jetronicilla.

1.6 CVH EFi toimii myös 95E:llä.

XR3 on kaasarilla ja XR3i on ruiskulla eli ruiskumallin tankki olisi suositeltava päivitys.
Saattaja
Viestit: 4
Liittynyt: 05 Helmi 2005 02:58

Viesti Kirjoittaja Saattaja »

Sine kirjoitti:Ainakin minulla Orion 1.6i Ghia -88 pelasi ok 95E bensalla. Moottori oli K-Jetronicilla.

1.6 CVH EFi toimii myös 95E:llä.

XR3 on kaasarilla ja XR3i on ruiskulla eli ruiskumallin tankki olisi suositeltava päivitys.
Mitäs eroa noilla tankeilla sitten oikein on?
Nykypelit Escot 92' XR3I & RS2000 --> Eläke foorti 1.3 mk4 escoorti
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

loiskesuojat ja sen semmoista pientä eroa että ruiskuun ei pääse ilmaa..
ei sieltä mitään junia t...
Vastaa Viestiin