Mondeo nykii (yllätys yllätys)

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
sipi
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Helmi 2006 19:26

Mondeo nykii (yllätys yllätys)

Viesti Kirjoittaja sipi »

1,8 mondeoni vm.00 nykii, mutta EI kylmänä. Vasta vähän lämmettyään nykii kiihdyttäessä. Kaikki suodattimet ja tulpat on juuri vaihdettu. Itse epäilen lambdaa, sehän rupeaa toimimaan vasta lämmettyään? Mutta toisaalta nykimistä esiintyy myös kaasu pohjassa, ja silloinhan lambdan pitäisi olla ohitettu... EGR:ää autossa ei ole. Auttakaa hyvät kansalaiset voortimiestä mäessä.
Mondeo 1,8 STW -00
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Kaikilla muillakin on nykinyt niinpaljon viimeaikoina, että kannattaa kokeilla haulla

Vaikkei juuri sama malli olisikaan, niin yleensä samat polttoaine/sytytyslaitteiston yms. viat nuo oireet aiheuttaa, eli voi soveltaa ja kysyä sitten lisää.
sipi
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Helmi 2006 19:26

Viesti Kirjoittaja sipi »

Hakua on käytetty mutta kun ei satu mikään mitä on ehdotettu. Ei ole EGR, ei tulpat, ei pa-suodatin, ei ilmanputsari, ei tulpanjohdot, ei kytkin. Eli jos jollain on nykiminen lambdan vaihdolla hävinnyt, niin haluaisin sen kuulla. Tai jos joku tietää ettei vika voi olla lambdassa.
Mondeo 1,8 STW -00
sipi
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Helmi 2006 19:26

Viesti Kirjoittaja sipi »

no nythän mä sen hokasin, lambdan piuhanhan vois irrottaa ja kokeilla! :oops: Itellä taitaa olla kanssa jotain vähän löysällä...
Mondeo 1,8 STW -00
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

sipi kirjoitti:no nythän mä sen hokasin, lambdan piuhanhan vois irrottaa ja kokeilla! :oops: Itellä taitaa olla kanssa jotain vähän löysällä...
Ja voi niitä muidenkin antureiden liittimiä irroitella, irroittelee yksitellen ja kokeilee onko vaikutusta vikaan.
sipi
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Helmi 2006 19:26

Viesti Kirjoittaja sipi »

No niin, nyt on ajettu lambda, sekä ilmamäärä/lämpötilamittari irti. Ei vaikutusta, ainakaan parempaan päin. Pari viikkoa sitten vaihdon motocraftin tulpat, voiskohan jo olla hajalla? Joku tuolla kirjoitti ettei hänellä motocraftin tulpat kestä, vaikka ovatkin fordin "omat". Voi per.... kun taisin heittäää vanhat tulpat pois. Ois voinu kokeilla. Tulpan johtoja en ole vaihtanut, mutta ainakin vastusmittauksen mukaan ovat ok. Keinoja testata onko katti tukossa? Kauanko yleensä kestävät?
Mondeo 1,8 STW -00
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Niinpä! Kun vaihdoin pelkät tulpat niin hajos heti. Kun vaihdoin myös johdot niin alko tulpatkin kestään. Tosin oli -96 pirssi! 8)
zErai
Viestit: 16
Liittynyt: 24 Loka 2005 13:57

Viesti Kirjoittaja zErai »

mulla oli happianturi irronnut. oli samanlaista ongelmaa ja autosta ei tahtonu saada tehoja irti. anturi kiinni ja ylimääräset ilmanreijät umpeen nii johan alko toimimaa.
suklaa-auto
Viestit: 194
Liittynyt: 28 Joulu 2005 01:14
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja suklaa-auto »

missä tollanen happi anturi sijaitsee :oops: :?:
Ingman saa maidon maistumaan ja opel muovin ruostumaan :D
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Viesti Kirjoittaja KajS »

suklaa-auto kirjoitti:missä tollanen happi anturi sijaitsee :oops: :?:
pako putkessa.

Siis OBDykkösautoissa se ainoa on pakosarjassa/putkessa ennen kattia ja OBD2-autoissa ennen ja jälkeen katin (siis näin pääsääntöisesti).
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
suklaa-auto
Viestit: 194
Liittynyt: 28 Joulu 2005 01:14
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja suklaa-auto »

ei viitti uutta topikkia tehä niin kirjotan tähän. mikä se putki hässäkkä on mikä lähtee pakosarjasta? voiko ottaa pois? kun siitä on 2 putkea poikki vai p
Ingman saa maidon maistumaan ja opel muovin ruostumaan :D
IC
Viestit: 161
Liittynyt: 08 Maalis 2005 10:03
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja IC »

Nykii nykii. Kirjoittelin juuri tuonne toisaalle sammumisilmiöstä, nyt pääsee kirjaamaan tännekin. On hienoa kuulua perheeseen :twisted:

En mä tästäkään jaksa ottaa ongelmia, koska vaiva on pienen pieni. Vaan jos sattuu tosta pahenemaan, kuka tietää, täytyy tarkkailla. Pientä epätasaisuutta on vedossa havaittavissa pintakaasulla, kun lähtee kylmällä autolla liikkeelle ja lämpömittari on vielä siellä kylmällä alueella. Eli siinä vaiheessa, kun lämpömittari alkaa nousta ja ennenkuin menee normaalille alueelle, veto ei ole täysin puhdasta kevyellä kuormituksella. Vaivaa korkeintaan kilometrin/pari, eli todella tarkalla moottorin lämpötila-alueella. Mikä lie tuon aiheuttaa ? Joku anturi ? Ihmeellisiä vehkeitä nämä Fordit. Toisaalta kun miettii 10-vuotiasta autoa ja katselee moottoritilassa olevaa miljoonaa johdonpätkää ja liitintä yms., ihmettelee kuinka vehje yleensä liikkuu metriäkään.
Vastaa Viestiin