Esko MK5 vm-92 v-loota hajos, apua
Esko MK5 vm-92 v-loota hajos, apua
Ensiks alkoi kiihdyttäessä vetään vasemmalle ja moottori jarrutuksessa oikeelle.Seuraavaksi kauhee rahina jostain sieltä laatikon suunnalta kun auto on liikkeessä. Päättelin laatikon tulleen tiensä päähän ja nyt täytyiskin uutta saada tilalle. Sopiiko 1.6 Chv moottorin laatikko 1.8 Zetec-koneeseen? Selailin forumin sivut läpi mut kyseistä asiaa en löytänyt. Joku kehui laatikoita saavan 100€ mut en sellaistakaan paikkaa vielä ole löytänyt. Hinta haitari on ollut 300€-500€
Hese, sähläri: savun haihduttua tarkistamme kytkennät ja vahingot.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Tuli vähän huonosti kirjootettua se kytkin juttu. Se on katsos niin kun kytkimen painaa pohjaan niin se kauheelta kuulostava rohina loppuu ja kun lähtee liikkeelle niin ääni joka kuuluu jostain sieltä vaihteiston suunnalta on voimakkaampi kuin moottorin ääni. Moottorin ääntä ei tahdo sen jurinan alta edes kuulla ja vauhti ei ole kuin max. 20. Eli paikallaan ollessa kun kytkimen päästää ylös niin vaihteiston rattaat lähtee pyörimään ja silloin ääni on kuin siellä olisi hiekkaa rattaissa. Ei se vielä niinhajalla ole etteikö se pyöri mutta en kyllä lähtis mihinkään pitemmälle sillä ajeleen. Mistähän niitä 100 ecun vaihteistoja oikein saa?
Hese, sähläri: savun haihduttua tarkistamme kytkennät ja vahingot.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Kyllä laatikossa öljyä oli.
Mutta nyt siinä menee jokin aivan lukkoon. Liikkeelle pääsee, mutta kun moottorin veto loppuu pyörä menee aivan stoppiin. Eli laatikkoa ollaan jo irrottelemassa. Korjata tuskin kannattaa taitaa maksaa enemmän kuin romikselta uus. Ottaskohan ne ton vanhan laatikon, ei kehtaisi sitä mihkään parkkipaikallekaan jättää. Vielä kun löytys jostain se 500 ecua että sais lähteen hakeen uutta. 


Hese, sähläri: savun haihduttua tarkistamme kytkennät ja vahingot.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Joo, kyllähän sitä ite korjais jos vaan ymmärtäs sen päälle jotain. Onkohan siitä mitään räjäytyskuvaa missään. Alfamerin kirjassa ei ainakaan ole mitään kuvia.Monteonisti kirjoitti:Luultavasti alle satasella selviät jos itse korjaat, siis jos sitä öljyä oli koko ajan boxissa! 8) Halvimmillaan olen korjannut n. 4€ + tiivisteliima ja uudet öljyt!
Hese, sähläri: savun haihduttua tarkistamme kytkennät ja vahingot.
Nyt on laatikko tallin lattialla. Olipa hankala ottaa pois, kaikki kiinnitys raudat piti poistaa ensiksi että laatikko mahtu tuleen pois paikaltaan. Takapuolen kiinnitys raudan pultteihin ei meinannut päästä millään avaimella vääntään ja olivat vielä tiukemmalla kuin etupuolen kiinnitys raudan pultit. Tuossa kun sitä laatikkoa pyörittelin se oli vapaalla ja vetoakseleista pyöritin se pyöri ihan helposti, mutta pääakselista kun yritti pyöräyttää niin tarvittiin isot voimapihdit että sai sen pyöriin. Laatikon päästä otin pellisen luukun auki mutta siellä ei ollut kuin pari ratasta eikä niissä näkynyt mitään vikaa. Enkä kyllä enempää ala aukoon, näyttäs hajoovan ihan alkutekijöihinsä jos tosta toisesta välistä sen aukasee. Sisuskalut leviäs tallin lattialle enkä tiedä mikä kuulus mihinkin. Kulkis hyvin äkkiä takaperin lujempaa kuin etuperin.
Hese, sähläri: savun haihduttua tarkistamme kytkennät ja vahingot.
Tänään olis sitten tarkoitus hakee romikselta ehjä laatikko. Siellä sattu oleen jopa zetecin 1,8 laatikko ettei tarvinnu 1,6:n laatikkoa laittaa. Toivottavasti se on paremmassa kunnossa kun toi vanha. 500€ se maksaa ton ohjausakselin kanssa, niitä 100€ laatikoita en löytänyt. Tietysti nyt kun oon hakenut ton, niin tulee tarjouksia pilvin pimein.
Taisi tuo vesipumppu saada jonkun kolauksen kun laatikkoa irrotettiin, alko vetet tippuun lattialle. Että sellanen tapaus.

Hese, sähläri: savun haihduttua tarkistamme kytkennät ja vahingot.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Kun eka laatikon purin, niin ei ollut räjäytyskuvaa. Jouset kyllä meinas räjähtää silmille ja kuulat pomppi pitkin autotallin lattiaa. No, konttasin ne esiin ja sovittelin paikalleen, hyvin pelitti.
Onneksi oli kyseesssä yksinkertaisen perusauton peruslaatikko, siis Alfan!
Onneksi vain 5 vaihdetta, siis eteen, ja yks taakse! 8)

Onneksi oli kyseesssä yksinkertaisen perusauton peruslaatikko, siis Alfan!

Onneksi vain 5 vaihdetta, siis eteen, ja yks taakse! 8)
Esko pelittää taas. Uusi kiree hammastanko, vaihdelaatikko ja alatukivarret, eipä vetele enää mihinkään suuntaan. Nyt sai ohjauskulmatkin laitettua oikein. Alatukivarsi oli rungon kiinnityskohdasta kumit väljistynyt ja se aiheutti sellasta kummallista vetelyä oikeelle ja vasemmalle. Eipä ollut ennen tollastakaan vastaan tullu. Ihmeellisiä nää voortit. Seuraavaksi olisi sitten tuo nokkaremmin vaihto, saas nähdä tekiskö sen itse vai veiskö sen jollekin asiantuntijalle. Antakaas kommenttia vaikeusasteesta. 

Hese, sähläri: savun haihduttua tarkistamme kytkennät ja vahingot.