Esko MK5 vm-92 v-loota hajos, apua

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
hese_57
Viestit: 19
Liittynyt: 11 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Ylöjärvi

Esko MK5 vm-92 v-loota hajos, apua

Viesti Kirjoittaja hese_57 »

Ensiks alkoi kiihdyttäessä vetään vasemmalle ja moottori jarrutuksessa oikeelle.Seuraavaksi kauhee rahina jostain sieltä laatikon suunnalta kun auto on liikkeessä. Päättelin laatikon tulleen tiensä päähän ja nyt täytyiskin uutta saada tilalle. Sopiiko 1.6 Chv moottorin laatikko 1.8 Zetec-koneeseen? Selailin forumin sivut läpi mut kyseistä asiaa en löytänyt. Joku kehui laatikoita saavan 100€ mut en sellaistakaan paikkaa vielä ole löytänyt. Hinta haitari on ollut 300€-500€
Hese, sähläri: savun haihduttua tarkistamme kytkennät ja vahingot.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Oletko varma että laatikko? :shock: Ei nuo yleensä ajamalla hajoa jos kunnon öljyt! 8)
hese_57
Viestit: 19
Liittynyt: 11 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja hese_57 »

Eipä oikein vaihtoehtoja. Vaihteet ei mee enää päälle kuin vähän kytkintä nostamalla. Mitään selviä merkkejä alta kun katsoo ei näy että jotain olisi pielessä. Ja siitä ei ole mitään takuita että onko lootassa enää öljyä.
Hese, sähläri: savun haihduttua tarkistamme kytkennät ja vahingot.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Jos kytkin auttaa, niin kait kantsis tarkistaa se kytkin ensteks? 8)
Jos laatikko hajalla niin yleensä kytkimen asento ei paljoa auta? :roll:
hese_57
Viestit: 19
Liittynyt: 11 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja hese_57 »

Tuli vähän huonosti kirjootettua se kytkin juttu. Se on katsos niin kun kytkimen painaa pohjaan niin se kauheelta kuulostava rohina loppuu ja kun lähtee liikkeelle niin ääni joka kuuluu jostain sieltä vaihteiston suunnalta on voimakkaampi kuin moottorin ääni. Moottorin ääntä ei tahdo sen jurinan alta edes kuulla ja vauhti ei ole kuin max. 20. Eli paikallaan ollessa kun kytkimen päästää ylös niin vaihteiston rattaat lähtee pyörimään ja silloin ääni on kuin siellä olisi hiekkaa rattaissa. Ei se vielä niinhajalla ole etteikö se pyöri mutta en kyllä lähtis mihinkään pitemmälle sillä ajeleen. Mistähän niitä 100 ecun vaihteistoja oikein saa?
Hese, sähläri: savun haihduttua tarkistamme kytkennät ja vahingot.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Laita aluksi öljyä sinne, siis ihan kokeeksi! :D
hese_57
Viestit: 19
Liittynyt: 11 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja hese_57 »

Kyllä laatikossa öljyä oli. :D Mutta nyt siinä menee jokin aivan lukkoon. Liikkeelle pääsee, mutta kun moottorin veto loppuu pyörä menee aivan stoppiin. Eli laatikkoa ollaan jo irrottelemassa. Korjata tuskin kannattaa taitaa maksaa enemmän kuin romikselta uus. Ottaskohan ne ton vanhan laatikon, ei kehtaisi sitä mihkään parkkipaikallekaan jättää. Vielä kun löytys jostain se 500 ecua että sais lähteen hakeen uutta. :(
Hese, sähläri: savun haihduttua tarkistamme kytkennät ja vahingot.
Grazzius
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Joulu 2005 18:16
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja Grazzius »

juu kyllähän se kannattaa avata ja katsoa mitä vialla.
kyllä se silti voi kytkin viallinen olla mutta avaamallahan se selviää :D
ilmottele myös mikä oli vialla ni ei jää häiritsemään mua eikä muitakaan
Sierra 1.6 1988
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Luultavasti alle satasella selviät jos itse korjaat, siis jos sitä öljyä oli koko ajan boxissa! 8) Halvimmillaan olen korjannut n. 4€ + tiivisteliima ja uudet öljyt! :D
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Ilmoituksia vaan peliin, nuo laatikot ei todellakaan maksa noin paljoa mitä heitit kuin jossakin varaosahaussa. 100-150e on todellakin sellainen keskivertohinta paljon ajetusta mutta toimivasta laatikosta.
hese_57
Viestit: 19
Liittynyt: 11 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja hese_57 »

Monteonisti kirjoitti:Luultavasti alle satasella selviät jos itse korjaat, siis jos sitä öljyä oli koko ajan boxissa! 8) Halvimmillaan olen korjannut n. 4€ + tiivisteliima ja uudet öljyt! :D
Joo, kyllähän sitä ite korjais jos vaan ymmärtäs sen päälle jotain. Onkohan siitä mitään räjäytyskuvaa missään. Alfamerin kirjassa ei ainakaan ole mitään kuvia.
Hese, sähläri: savun haihduttua tarkistamme kytkennät ja vahingot.
hese_57
Viestit: 19
Liittynyt: 11 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja hese_57 »

Nyt on laatikko tallin lattialla. Olipa hankala ottaa pois, kaikki kiinnitys raudat piti poistaa ensiksi että laatikko mahtu tuleen pois paikaltaan. Takapuolen kiinnitys raudan pultteihin ei meinannut päästä millään avaimella vääntään ja olivat vielä tiukemmalla kuin etupuolen kiinnitys raudan pultit. Tuossa kun sitä laatikkoa pyörittelin se oli vapaalla ja vetoakseleista pyöritin se pyöri ihan helposti, mutta pääakselista kun yritti pyöräyttää niin tarvittiin isot voimapihdit että sai sen pyöriin. Laatikon päästä otin pellisen luukun auki mutta siellä ei ollut kuin pari ratasta eikä niissä näkynyt mitään vikaa. Enkä kyllä enempää ala aukoon, näyttäs hajoovan ihan alkutekijöihinsä jos tosta toisesta välistä sen aukasee. Sisuskalut leviäs tallin lattialle enkä tiedä mikä kuulus mihinkin. Kulkis hyvin äkkiä takaperin lujempaa kuin etuperin.
Hese, sähläri: savun haihduttua tarkistamme kytkennät ja vahingot.
hese_57
Viestit: 19
Liittynyt: 11 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja hese_57 »

Tänään olis sitten tarkoitus hakee romikselta ehjä laatikko. Siellä sattu oleen jopa zetecin 1,8 laatikko ettei tarvinnu 1,6:n laatikkoa laittaa. Toivottavasti se on paremmassa kunnossa kun toi vanha. 500€ se maksaa ton ohjausakselin kanssa, niitä 100€ laatikoita en löytänyt. Tietysti nyt kun oon hakenut ton, niin tulee tarjouksia pilvin pimein. :( Taisi tuo vesipumppu saada jonkun kolauksen kun laatikkoa irrotettiin, alko vetet tippuun lattialle. Että sellanen tapaus.
Hese, sähläri: savun haihduttua tarkistamme kytkennät ja vahingot.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kun eka laatikon purin, niin ei ollut räjäytyskuvaa. Jouset kyllä meinas räjähtää silmille ja kuulat pomppi pitkin autotallin lattiaa. No, konttasin ne esiin ja sovittelin paikalleen, hyvin pelitti. :D
Onneksi oli kyseesssä yksinkertaisen perusauton peruslaatikko, siis Alfan! :shock:
Onneksi vain 5 vaihdetta, siis eteen, ja yks taakse! 8)
hese_57
Viestit: 19
Liittynyt: 11 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja hese_57 »

Esko pelittää taas. Uusi kiree hammastanko, vaihdelaatikko ja alatukivarret, eipä vetele enää mihinkään suuntaan. Nyt sai ohjauskulmatkin laitettua oikein. Alatukivarsi oli rungon kiinnityskohdasta kumit väljistynyt ja se aiheutti sellasta kummallista vetelyä oikeelle ja vasemmalle. Eipä ollut ennen tollastakaan vastaan tullu. Ihmeellisiä nää voortit. Seuraavaksi olisi sitten tuo nokkaremmin vaihto, saas nähdä tekiskö sen itse vai veiskö sen jollekin asiantuntijalle. Antakaas kommenttia vaikeusasteesta. :D
Hese, sähläri: savun haihduttua tarkistamme kytkennät ja vahingot.
Vastaa Viestiin