focus ja mondeo dieselit (tdci)

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
hautju
Viestit: 12
Liittynyt: 22 Helmi 2005 18:34

focus ja mondeo dieselit (tdci)

Viesti Kirjoittaja hautju »

nyt kaikki joilla on käyntiongelmia tai auto on herkkä sammahtelemaan niin fordille huoltoon! sieltä löytyy nyt uusi ohjelmistopäivitys moottorille joka poistaa kaikki nykimiset ja sammumisherkkyyden.!! Itselläni lähtee nyt tyhjäkäynnillä 2-vaihteella liikkeelle vaikka nykäsee kytkimen nopeasti ylös! tänään päivitettiin moottorinohjaus uuteen versioon. koskee ainakin tdci koneita.
focus tdci centennial-03
Rahnu
Viestit: 100
Liittynyt: 07 Helmi 2005 01:51

Viesti Kirjoittaja Rahnu »

Hyvä että löytyy. Nyt kun siihen sammumisherkkyyteen on tottunut niin ei tee mieli maksaa 85e siitä että päivittävät uuden softan, sitä viime kesänä merkkiliikkeessä tarjottiin tehtäväksi mutta skippasin.

Laitetaan harkintaan, kunhan nyt ensin saa auton luukkujen korjauksesta takaisin niin näkee tarviiko edes kusta paikalliseen merkkiliikkeeseen päin.
Seat Leon 1.0 Tsi Dsg -17
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
veltto
Viestit: 38
Liittynyt: 09 Helmi 2006 03:54

Viesti Kirjoittaja veltto »

Onkohan kellää tietoa löytyykö tätä päivitystä tddi koneeseen?
Mkos
Viestit: 35
Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:32
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Mkos »

[quote="veltto"]Onkohan kellää tietoa löytyykö tätä päivitystä tddi koneeseen?[/quote

Mihin sä sitä tarvitset ?

koskaan liikkeelle lähtiessä ei tarvistisi kaasuun sattua.
veltto
Viestit: 38
Liittynyt: 09 Helmi 2006 03:54

Viesti Kirjoittaja veltto »

Mkos kirjoitti:
No jos kans sais tohon moottorin ees vähän enemmän tota alavaantöö kun sitä ei oo siinä ollenkaa..
TDdi 03
Viestit: 41
Liittynyt: 08 Syys 2005 09:11

Viesti Kirjoittaja TDdi 03 »

Itselläni Focus -03 Tddi koneella ja tuntuu että varsinkin vähän aikaa käynnistyksen jälkeen alavääntöä ei ole yhtään.
Jos pitää esim tehdä mäkilähtö niin sammuminen on melkein varmaa kylmällä koneella.
:(
veltto
Viestit: 38
Liittynyt: 09 Helmi 2006 03:54

Viesti Kirjoittaja veltto »

TDdi 03 kirjoitti:Itselläni Focus -03 Tddi koneella ja tuntuu että varsinkin vähän aikaa käynnistyksen jälkeen alavääntöä ei ole yhtään.
Jos pitää esim tehdä mäkilähtö niin sammuminen on melkein varmaa kylmällä koneella.
:(
Kun kylmänä kiihdytät täys kaasulla niin alkaako sulla veto tos 2000 kierroksen kohdalla? mulla siinä kohtaa oikeen riuhtasee.
TDdi 03
Viestit: 41
Liittynyt: 08 Syys 2005 09:11

Viesti Kirjoittaja TDdi 03 »

veltto kirjoitti: Kun kylmänä kiihdytät täys kaasulla niin alkaako sulla veto tos 2000 kierroksen kohdalla? mulla siinä kohtaa oikeen riuhtasee.
Suunnilleen se parhaan väännön kohdalla 1800r/min rupee tapahtumaan.
Lähinnä ihmettelen, kun kone kylmänä meinaa esim ylämäkeen lähdettäessä meinaa tukehtua ihan tosissaan. :x

Kyllähän toi tehoisekseen kulkee ihan hyvin, kunhan kierrokset on 1800-4000 välillä. :)

Lastu olis poikaa, mutta ei tunnu ~700€ arvoiselta.
Timppasavosta
Viestit: 207
Liittynyt: 26 Huhti 2006 20:40
Paikkakunta: Ylä-Savo

Viesti Kirjoittaja Timppasavosta »

Alkoi oma Focus tuossa joku viikko takaperin syömään polttoainetta ihan reilummalti (noin 10 l sadalle) ja käyntiinlähtö kylmänä osoittautui vaikeaksi. No, eilen aamulla oli huolto lähikylän dieselkorjaamolla ja syyllisiksi osoittaituivat hehkutulpat. Neljästä hehkusta oli kolme pimeänä, ei ihme ettei lähde kylmänä käyntiin kunnolla... Kulutus palautui normaaliin, mutta edelleenkään koneessa ei ole vetoja samalla lailla kuin ostaessani. Autolla on ajettu 200 tkm ja ongelmana on se, ettei vetoalueella ilmene minkäänlaista piikkiä, kuten aikaisemmin teki. Hieman äkäisemmän lähdön saa aikaan, kun polkaisee kaasua ja samalla löysää hieman takaisin. Missä vika? Olen tutkinut näitä aikaisempia topicceja ja vastaavanlaista ongelmaa ei ole tullut vastaan. Kiitoksia jo etukäteen.
Nyt kalustossa: Transit MK6 X3, yksi faceliftattuna MK7:ksi :ford:

Yli 40 diesel-Fordia ollut, ollut mm. 9XMondeo MK4 ja liki 30 MK6 / 7 Transitia

facebook.com/tikatechky
veltto
Viestit: 38
Liittynyt: 09 Helmi 2006 03:54

Viesti Kirjoittaja veltto »

Timppasavosta kirjoitti:Alkoi oma Focus tuossa joku viikko takaperin syömään polttoainetta ihan reilummalti (noin 10 l sadalle) ja käyntiinlähtö kylmänä osoittautui vaikeaksi. No, eilen aamulla oli huolto lähikylän dieselkorjaamolla ja syyllisiksi osoittaituivat hehkutulpat. Neljästä hehkusta oli kolme pimeänä, ei ihme ettei lähde kylmänä käyntiin kunnolla... Kulutus palautui normaaliin, mutta edelleenkään koneessa ei ole vetoja samalla lailla kuin ostaessani. Autolla on ajettu 200 tkm ja ongelmana on se, ettei vetoalueella ilmene minkäänlaista piikkiä, kuten aikaisemmin teki. Hieman äkäisemmän lähdön saa aikaan, kun polkaisee kaasua ja samalla löysää hieman takaisin. Missä vika? Olen tutkinut näitä aikaisempia topicceja ja vastaavanlaista ongelmaa ei ole tullut vastaan. Kiitoksia jo etukäteen.
Kuulostaa todella kummalliselta että hehkutulpat vaikuttais kulutukseen noin paljon..On mullaki niitä edellisissä diisseleissä pimeenä ollu, mutta kulutukseen ei ole vaikuttanut juurikaan käyntiin lähtöön ainoastaan.
Vastaa Viestiin