focus ja mondeo dieselit (tdci)
focus ja mondeo dieselit (tdci)
nyt kaikki joilla on käyntiongelmia tai auto on herkkä sammahtelemaan niin fordille huoltoon! sieltä löytyy nyt uusi ohjelmistopäivitys moottorille joka poistaa kaikki nykimiset ja sammumisherkkyyden.!! Itselläni lähtee nyt tyhjäkäynnillä 2-vaihteella liikkeelle vaikka nykäsee kytkimen nopeasti ylös! tänään päivitettiin moottorinohjaus uuteen versioon. koskee ainakin tdci koneita.
focus tdci centennial-03
Hyvä että löytyy. Nyt kun siihen sammumisherkkyyteen on tottunut niin ei tee mieli maksaa 85e siitä että päivittävät uuden softan, sitä viime kesänä merkkiliikkeessä tarjottiin tehtäväksi mutta skippasin.
Laitetaan harkintaan, kunhan nyt ensin saa auton luukkujen korjauksesta takaisin niin näkee tarviiko edes kusta paikalliseen merkkiliikkeeseen päin.
Laitetaan harkintaan, kunhan nyt ensin saa auton luukkujen korjauksesta takaisin niin näkee tarviiko edes kusta paikalliseen merkkiliikkeeseen päin.
Seat Leon 1.0 Tsi Dsg -17
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
Kun kylmänä kiihdytät täys kaasulla niin alkaako sulla veto tos 2000 kierroksen kohdalla? mulla siinä kohtaa oikeen riuhtasee.TDdi 03 kirjoitti:Itselläni Focus -03 Tddi koneella ja tuntuu että varsinkin vähän aikaa käynnistyksen jälkeen alavääntöä ei ole yhtään.
Jos pitää esim tehdä mäkilähtö niin sammuminen on melkein varmaa kylmällä koneella.
Suunnilleen se parhaan väännön kohdalla 1800r/min rupee tapahtumaan.veltto kirjoitti: Kun kylmänä kiihdytät täys kaasulla niin alkaako sulla veto tos 2000 kierroksen kohdalla? mulla siinä kohtaa oikeen riuhtasee.
Lähinnä ihmettelen, kun kone kylmänä meinaa esim ylämäkeen lähdettäessä meinaa tukehtua ihan tosissaan.

Kyllähän toi tehoisekseen kulkee ihan hyvin, kunhan kierrokset on 1800-4000 välillä.

Lastu olis poikaa, mutta ei tunnu ~700€ arvoiselta.
-
- Viestit: 207
- Liittynyt: 26 Huhti 2006 20:40
- Paikkakunta: Ylä-Savo
Alkoi oma Focus tuossa joku viikko takaperin syömään polttoainetta ihan reilummalti (noin 10 l sadalle) ja käyntiinlähtö kylmänä osoittautui vaikeaksi. No, eilen aamulla oli huolto lähikylän dieselkorjaamolla ja syyllisiksi osoittaituivat hehkutulpat. Neljästä hehkusta oli kolme pimeänä, ei ihme ettei lähde kylmänä käyntiin kunnolla... Kulutus palautui normaaliin, mutta edelleenkään koneessa ei ole vetoja samalla lailla kuin ostaessani. Autolla on ajettu 200 tkm ja ongelmana on se, ettei vetoalueella ilmene minkäänlaista piikkiä, kuten aikaisemmin teki. Hieman äkäisemmän lähdön saa aikaan, kun polkaisee kaasua ja samalla löysää hieman takaisin. Missä vika? Olen tutkinut näitä aikaisempia topicceja ja vastaavanlaista ongelmaa ei ole tullut vastaan. Kiitoksia jo etukäteen.
Nyt kalustossa: Transit MK6 X3, yksi faceliftattuna MK7:ksi
Yli 40 diesel-Fordia ollut, ollut mm. 9XMondeo MK4 ja liki 30 MK6 / 7 Transitia
facebook.com/tikatechky

Yli 40 diesel-Fordia ollut, ollut mm. 9XMondeo MK4 ja liki 30 MK6 / 7 Transitia
facebook.com/tikatechky
Kuulostaa todella kummalliselta että hehkutulpat vaikuttais kulutukseen noin paljon..On mullaki niitä edellisissä diisseleissä pimeenä ollu, mutta kulutukseen ei ole vaikuttanut juurikaan käyntiin lähtöön ainoastaan.Timppasavosta kirjoitti:Alkoi oma Focus tuossa joku viikko takaperin syömään polttoainetta ihan reilummalti (noin 10 l sadalle) ja käyntiinlähtö kylmänä osoittautui vaikeaksi. No, eilen aamulla oli huolto lähikylän dieselkorjaamolla ja syyllisiksi osoittaituivat hehkutulpat. Neljästä hehkusta oli kolme pimeänä, ei ihme ettei lähde kylmänä käyntiin kunnolla... Kulutus palautui normaaliin, mutta edelleenkään koneessa ei ole vetoja samalla lailla kuin ostaessani. Autolla on ajettu 200 tkm ja ongelmana on se, ettei vetoalueella ilmene minkäänlaista piikkiä, kuten aikaisemmin teki. Hieman äkäisemmän lähdön saa aikaan, kun polkaisee kaasua ja samalla löysää hieman takaisin. Missä vika? Olen tutkinut näitä aikaisempia topicceja ja vastaavanlaista ongelmaa ei ole tullut vastaan. Kiitoksia jo etukäteen.