is,riesa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
esko71
Viestit: 164
Liittynyt: 21 Huhti 2006 18:01
Paikkakunta: mikkeli

is,riesa

Viesti Kirjoittaja esko71 »

Kertokaapa fiksummat että tuleeko toimimaan jos laittaa 1,6 ohc:n portatun kannen ja 2l kaasarikoneen nokan tohon orikinellin is;n tilalle?toi olis uus nokka,kannesta on jo hiottu imupuolen kanava soikeaks,niinku is;ssä onkin,konehan oli 2,0i (ja se ohc)tuo oma is:n kansi sökönä..olikohan nyt tarpeeks vaikeesti kerrottu :shock:
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Kyllähän sen pitäis toimia.. (niinhän sen aina pitäis)
Lähinnähän tuo nokka on se joka vaikuttaa ruiskun toimintaan/toimimattomuuteen. :wink:
JuHo^
Viestit: 49
Liittynyt: 19 Marras 2005 21:23

Viesti Kirjoittaja JuHo^ »

ei varmaa tietoo mut eikös ruiskun kannessa oo lovet niiden suuttimien takija ja kaasutin versioissa ei lovea pysty tekemään ku loppuu tiivistys pinta kesken?
esko71
Viestit: 164
Liittynyt: 21 Huhti 2006 18:01
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja esko71 »

lähinnä jänskättää et kuin käy kun laittaa kaasarinokan ruiskuun,kuiteki toi ruiskun nokka voi olla enemmän alavääntöinen.kyl siinä on ne suuttimien lovet ja oon jyystäny toho 1,6 kanteenkin ne samat.. :roll:
esko71
Viestit: 164
Liittynyt: 21 Huhti 2006 18:01
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja esko71 »

onkos noista 205 lohkoista miten herkkiä katkeilemaan m,renkaat?tai ainakaan muuta fiksua selitystä en keksi miks toi on sellanen oilon junior :D öljyä nimittäin palaa tolkuttomasti,muttei vuoda mistään eikä kolinoita kuulu..ihmettelen mistä johtuu :?
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

esko71 kirjoitti:onkos noista 205 lohkoista miten herkkiä katkeilemaan m,renkaat?tai ainakaan muuta fiksua selitystä en keksi miks toi on sellanen oilon junior :D öljyä nimittäin palaa tolkuttomasti,muttei vuoda mistään eikä kolinoita kuulu..ihmettelen mistä johtuu :?
Paljonkohan mahtaa olla kilometrejä takana??
esko71
Viestit: 164
Liittynyt: 21 Huhti 2006 18:01
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja esko71 »

pyöreesti 280tkm,meinasin selvitä toistaseks uusilla laakereilla ja männänrenkailla.ja viimeset 60tkm varmasti saanu monoa,väännöt vähän kadonnu kun mitä joskus ollu,pytyissä ei ollu pahemmin kulumis jälkiä kun viimeks oli kansi auki.. :)
esko71
Viestit: 164
Liittynyt: 21 Huhti 2006 18:01
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja esko71 »

tarvis vaan tietää että meniskö noilla omilla mukeilla vaielä jonkun jos vaan rengastaa..muilla kokemuksia 2l i ohc koneista? :(
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Kyllähän se nyt menee josseivat ole ihan finaalissa, öljynkulutushan sitten voi johtua myös väljistä v.ohjareista ja huonoista venttiilivarrentiivisteistä.

Ei nuo kilometrit kyllä ole kovin paljon ohc alakerralle, jos koneessa on ollut aina jonkinmoiset öljyt ja ne on vaihdettu suunnilleen ajallaan.
esko71
Viestit: 164
Liittynyt: 21 Huhti 2006 18:01
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja esko71 »

mie siihen joskus vaihdoin venttilinvarren kumit ja käytin kannen koneistamolla että fuskaako ohjurit,eikä vuotanu.että kyl se melkein on alakerrassa se vika,voi tietysti vuotaakin pikkasen mut varmaan renkaat sökönä,aina ollu öljyä ettei oo leikkaamaan päässy eikä kuumenemaan. :?
esko71
Viestit: 164
Liittynyt: 21 Huhti 2006 18:01
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja esko71 »

eikä pytyissä ollu kulumis pykäliä sillon,ja ajoin ehkä jonku 5000-10 000tkm sen jälkeen.
esko71
Viestit: 164
Liittynyt: 21 Huhti 2006 18:01
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja esko71 »

on se kyl käyny laihalla katastuslapun mukaan
:shock:
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

JuHo^ kirjoitti:ei varmaa tietoo mut eikös ruiskun kannessa oo lovet niiden suuttimien takija ja kaasutin versioissa ei lovea pysty tekemään ku loppuu tiivistys pinta kesken?
Pystyy ne kolot siihen kaasarikanteen tekemään. Jos ne tekee ruiskun tiivisteen mukaan niin varmasti loppuu tavara jostain. Sellaiset about sormenpäänkokoiset pienet pyöristykset riittää.

Itseasiassa ne kolot ei edes ole välttämättömiä jossei niitä halua sinne tehdä. Itse suutinosa mahtuu olemaan siellä mutta suuttimen "runko" tulee kantta vasten jos koloja ei tee
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

VesQ kirjoitti: Pystyy ne kolot siihen kaasarikanteen tekemään. Jos ne tekee ruiskun tiivisteen mukaan niin varmasti loppuu tavara jostain. Sellaiset about sormenpäänkokoiset pienet pyöristykset riittää.
Tässä kuva kuinka tiiviste pinta riittää viellä vaikka on tehty suoraan tiivisteen mukaan kolot kaasari kantaan. Eikä alkanut vuotamaan vaikka paineet kävi karkumatkalla liki 2,5bar(normaalisti 1,7 max)
gti golo palloilija
Vastaa Viestiin