Fiestan takapyöränlaakerin kiristysmomentti?
Fiestan takapyöränlaakerin kiristysmomentti?
Olisiko jollain tietoa tuosta mk3 siestan takapyöränlaakerin
kiristysmomentista? Eli auto on 89-mallinen 1,1 koneella.
En löytänyt searchilla..
kiristysmomentista? Eli auto on 89-mallinen 1,1 koneella.
En löytänyt searchilla..
Mitenkäs homma sitten -82 1.1l fiestassa? Onko normaali kartiolaakeri kiristys? Kun ei Autodatassa ainakaan ollut kiristysarvoa.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Menee näin: Ensin kiristetään laakeri 25Nm:ään samalla rengasta vastapäivään pyörittäen, kun 25Nm on saavutettu ei pitäisi väljää esiintyä. Siitä sitten puolikierrosta aukipäin ja näpein niin lujalle kun saa (olikohan nyyttönit jotain 10Nm luokkaa). Itse olen vielä ihan hienoisesti kiristänyt tohon päälle hylsyllä. Lopuksi kattoo ettei väljyyksiä esiinny ja että rengas pyörii hyvin.Sultzi kirjoitti:Mitenkäs homma sitten -82 1.1l fiestassa? Onko normaali kartiolaakeri kiristys? Kun ei Autodatassa ainakaan ollut kiristysarvoa.
Tuttu jätti 100 A:sta koko taka-akselin liikenteenjakajaan
mutta ei se menoa pahemmin haitannu,
Tuli siihen baariin mistä lähtikin hakemaan kaverit auttamaan sillä samaisella autolla ilman taka-akselia..
tietysti se vähän kipinöi,että on siinä tosiaan pieni paloturvallisuus-riski

mutta ei se menoa pahemmin haitannu,
Tuli siihen baariin mistä lähtikin hakemaan kaverit auttamaan sillä samaisella autolla ilman taka-akselia..
tietysti se vähän kipinöi,että on siinä tosiaan pieni paloturvallisuus-riski

ei sieltä mitään junia t...
Nuo momentit tuskin niin nuukia on (ei löydy avainta). Onko se keskimutterin koko 24mm? Ainakaan ei 22mm hylsy mennyt, enkä muistanut tönärillä mitata kuinka iso se onJaakko85 kirjoitti: Menee näin: Ensin kiristetään laakeri 25Nm:ään samalla rengasta vastapäivään pyörittäen, kun 25Nm on saavutettu ei pitäisi väljää esiintyä. Siitä sitten puolikierrosta aukipäin ja näpein niin lujalle kun saa (olikohan nyyttönit jotain 10Nm luokkaa). Itse olen vielä ihan hienoisesti kiristänyt tohon päälle hylsyllä. Lopuksi kattoo ettei väljyyksiä esiinny ja että rengas pyörii hyvin.

Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Mutterin koko oli muistaakseni se 24mm, oli satsi vieressä kun tein ja vaan sopivankokosen nappasinSultzi kirjoitti:Nuo momentit tuskin niin nuukia on (ei löydy avainta). Onko se keskimutterin koko 24mm? Ainakaan ei 22mm hylsy mennyt, enkä muistanut tönärillä mitata kuinka iso se onMolemmilla puolilla takana tuntuu selvä välys eli liian löysällä taitavat olla, ainakin tuo toinen puoli aukes sormilla kevyesti mutteriin koskien. Ja samalla löyty syy huonoon takajarruun. Kengät huonot, sylinteri mahdollisesti vuotanut. Noh, onneks olin muutenkin sitä sylinteriä vaihtamassa isompaan
Eikä nuo jarrukengät maksa kuin vajaa 10e yhteensä. Katsoo mitä etupäästä löytyy, kun on tehottomat jarrut (poljin on kyllä normaalintuntuinen, ettei ilmaa pitäisi olla).

Eihän ne toki tehokkaat olekkaan, mutta jos poljinta tarvitsee painaa hampaat irvessä jotta renkaat menisivät lukkoon hiekalla, kyllä se hieman liian tehottomalta tuntuu.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Jep, niin on. No takanahan oli selvästi entiset kengät. Täytyy huomenna vilasta eteen toiselle puolelle ja katsoa mitä sieltä löytyy. Eiköhän sieltä vähintään joku satula ole halkipoikkipinossa jousen ympärillä mun tuurilla 

Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Mulla oli palat varmaan 20vuoden takaa kun ei toisella puolella ollut pintaa juuri ollenkaan.. Palasiakin jo hyvästi irtoillut, vaikka kyllä ne vielä leimakunnossa olivat..Sultzi kirjoitti:Jep, niin on. No takanahan oli selvästi entiset kengät. Täytyy huomenna vilasta eteen toiselle puolelle ja katsoa mitä sieltä löytyy. Eiköhän sieltä vähintään joku satula ole halkipoikkipinossa jousen ympärillä mun tuurilla