Typerä kysymys kampiakselista.
Typerä kysymys kampiakselista.
Olisi tyhmä kysymys, joka liittyy kampiakseliin tai tarkemmin sanoen sen kiertämiseen.
Ostin tuossa kolmoskoppasen vuoden 89 Fiestan. Hyvä peli muuten mutta hieman nakuttaa liikaa mun makuun, eli kaipaisi venttiilivälysten säätöä. "Fiksuna" kaverina hankin Alfamerin korjausoppaan, jossa ko. toimenpide suht hyvin selostetaan tämmöisellekkin tumpelolle kuin minä.
Ongelmanani on nyt se, että oppaassa käsketään kiertää kampiakselia kunnes nelossylinterin venttiilit saksaavat. Oppaassa ei vain mainita sitä kuinka kampiakselia kannattää kiertää. Voisiko joku ystävällisesti neuvoa noviisia?
Edit.
Tuli vaan mieleen semmoinenkin juttu, että eikö tuossa mallissa ole ollenkaan bensasuodatinta? Itse en ainakaan löytänyt sen näköistä mötikkää. Jos tosiaan on niin, että sitä ei ole, niin voiko sen itse jälkiasentaa vain katkasemalla bensaletkun ennen pumppua ja laittamalla suodattimen väliin?
			
			
													Ostin tuossa kolmoskoppasen vuoden 89 Fiestan. Hyvä peli muuten mutta hieman nakuttaa liikaa mun makuun, eli kaipaisi venttiilivälysten säätöä. "Fiksuna" kaverina hankin Alfamerin korjausoppaan, jossa ko. toimenpide suht hyvin selostetaan tämmöisellekkin tumpelolle kuin minä.
Ongelmanani on nyt se, että oppaassa käsketään kiertää kampiakselia kunnes nelossylinterin venttiilit saksaavat. Oppaassa ei vain mainita sitä kuinka kampiakselia kannattää kiertää. Voisiko joku ystävällisesti neuvoa noviisia?
Edit.
Tuli vaan mieleen semmoinenkin juttu, että eikö tuossa mallissa ole ollenkaan bensasuodatinta? Itse en ainakaan löytänyt sen näköistä mötikkää. Jos tosiaan on niin, että sitä ei ole, niin voiko sen itse jälkiasentaa vain katkasemalla bensaletkun ennen pumppua ja laittamalla suodattimen väliin?
					Viimeksi muokannut Moppi, 17 Huhti 2006 15:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
									
			
						
							Ford Fiesta 1.1 C -89
			
						Helpoin tapa on laittaa suurin vaihde päälle ja lykätä autoa kunnes kone on halutussa asennossa. Muista ottaa sitten käsijarru pois päältä niin on  kevyempi lykätä 
			
			
									
						
							Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
			
						http://riesa20.urli.net/
Kävisihän se noinkin, mutta kun akselia pitää pyöräyttää aina puoli kiekkaa lisää että on seuraavat venttiilit oikeessa kohdassa. Sitä on hankala arvioida kun tuuppii autoa..Riesa2.0 kirjoitti:Helpoin tapa on laittaa suurin vaihde päälle ja lykätä autoa kunnes kone on halutussa asennossa. Muista ottaa sitten käsijarru pois päältä niin on kevyempi lykätä
Ford Fiesta 1.1 C -89
			
						Miten niin vaikeaa? Näkeehän siinä mitkä saksaa ja mitkä ei 
 vai onkohan multa mennyt jotain ohi 
 Helpointa oikeastaan tuolla vaihteella pyörittää konetta sopivasti.
			
			
									
						
							Sodat sodittu
Ford Cortina -71
			
						Ford Cortina -71
Samaa mieltä! Silmällä sitä vain on aina itsekkin tullut katsottua...Sultzi kirjoitti:Miten niin vaikeaa? Näkeehän siinä mitkä saksaa ja mitkä eivai onkohan multa mennyt jotain ohi
Helpointa oikeastaan tuolla vaihteella pyörittää konetta sopivasti.
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
			
						http://riesa20.urli.net/
Ennen pumppua se vaara että suodatin tukkeentuu ja pumppu voi mennä rikki. Pumpun jälkeen taas se vaara että pumppuun menee ne roskat jotka tulee tankista, jolloin pumppu voi rikkoontua. Joten miltä itsestä tuntuu tai muut antavat kunnon neuvon 
			
			
									
						
							Sodat sodittu
Ford Cortina -71
			
						Ford Cortina -71