mondeon moottori! kiire!!
mondeon moottori! kiire!!
auto -97 mondeo 1,8td vaihoin siihen toisen moottorin joka on samanlainen ja ikäinen kuin omansakin! mutta mikä lie vikana kun ei perkele lähe pyörimään.ilmatessa löpö menee pumpulle mutta ei suuttimille asti????? samalla ilmeni myös semmonen kun olin laittanu johot ja kaikki vermeet paikalleen niin startilta hävisi heräte virta???
vika on nyt seuraavanlainen.. ensiksi auto ei tunnistanut avainta ja kävin kaikki sulakkeet läpi ja keskuslukon sulake oli palanu vaihdoin sen ja nyt lukee avaimen, mutta se punainen valo jää palamaan jatkuvasti. elikkä järjestelmässä on vika!? onkohan jälellä enää muuta vaihtoehtoa kuin viedä kosla merkkiliikkeeseen vai saisko ajoneston ohitettua jotenkin???
kuultua, mutta pitää purkaa syöttöpumppu jotta saa pumpun sisällä olevan ajoneston kuntoon jos on menny päälle.
fordilta olisivat noin sanoneet joskus.
näin olisi ainakin mk1 mallisessa syöttöpumpussa joka itellä on.
punanen merkki valo jos jää palamaan kellon näyttöön se tarkoittas että se on päällä.
voihas olla koneen vaihoksessa johtoja sekasikin menny ???
fordilta olisivat noin sanoneet joskus.
näin olisi ainakin mk1 mallisessa syöttöpumpussa joka itellä on.
punanen merkki valo jos jää palamaan kellon näyttöön se tarkoittas että se on päällä.
voihas olla koneen vaihoksessa johtoja sekasikin menny ???
rockford mondeo td-95 stw
itekkin mietin että johot olisi menny sekasin mutta se on täysin mahdotonta koska joka johossa on erillaiset liittimet ja muita irto sotoksiä ei siellä ole. voisko semmonen helpottaa jos vaihtas oman alkuperäisen syöttöpumpun, jotta auton ajonesto tunnistaisi sen omaksi eikä vieraan moottorin pumpuksi?
Voihan sitä kokeilla jos avittas, mk1 syöttöpumpuissa kuulema on ainakin sellanen syöttöpumpun sisänen ajonesto kuulema,joka vaatii pumpun purun että sen saa ehjättyä.
Itsekin kun kuulin, kaikkee vittumaista ne aina keksiikin ihmisten riesaks.
Sitä en sano että sulla olis sellanen sydeemi siinä autossasi.
Mulla olis se punanen merkki valo kellossa joka jää palammaan eikä sammu vaikka kuinka yrittäs,onneks vielä sammuu ja autokin lähtöö käyntiin.
Sulla on varmaan uudempi versio noista td koneista joten en tiedä onko siinä tuota ominaisuutta enää,vois kannattaa kysyä fordin huollosta.
Itsekin kun kuulin, kaikkee vittumaista ne aina keksiikin ihmisten riesaks.
Sitä en sano että sulla olis sellanen sydeemi siinä autossasi.
Mulla olis se punanen merkki valo kellossa joka jää palammaan eikä sammu vaikka kuinka yrittäs,onneks vielä sammuu ja autokin lähtöö käyntiin.
Sulla on varmaan uudempi versio noista td koneista joten en tiedä onko siinä tuota ominaisuutta enää,vois kannattaa kysyä fordin huollosta.
rockford mondeo td-95 stw
Jos alkuperäinen pumppu on kunnossa niin varmaankin auttaa asiaan.torino73 kirjoitti:itekkin mietin että johot olisi menny sekasin mutta se on täysin mahdotonta koska joka johossa on erillaiset liittimet ja muita irto sotoksiä ei siellä ole. voisko semmonen helpottaa jos vaihtas oman alkuperäisen syöttöpumpun, jotta auton ajonesto tunnistaisi sen omaksi eikä vieraan moottorin pumpuksi?
No mikäli yhtään tuota TIS:siä ymmärrän niin PATS ohjaa pumppuyksikössä olevaa "fuel shut-off solenoid valve"a, eikä toisinpäin.tohvo75 kirjoitti:Voihan sitä kokeilla jos avittas, mk1 syöttöpumpuissa kuulema on ainakin sellanen syöttöpumpun sisänen ajonesto kuulema,joka vaatii pumpun purun että sen saa ehjättyä.
Itsekin kun kuulin, kaikkee vittumaista ne aina keksiikin ihmisten riesaks.
Sitä en sano että sulla olis sellanen sydeemi siinä autossasi.
Mulla olis se punanen merkki valo kellossa joka jää palammaan eikä sammu vaikka kuinka yrittäs,onneks vielä sammuu ja autokin lähtöö käyntiin.
Sulla on varmaan uudempi versio noista td koneista joten en tiedä onko siinä tuota ominaisuutta enää,vois kannattaa kysyä fordin huollosta.
Olisko alkuperäisen ja vaihtokoneen pumppuyksiköissä eroa?
Onko ne saman vuosimallin ja vastaavan varustetason autoista?
Mulle kävi samoin MK1 mondeon kanssa ihan perushuollossa.. tosin liitin (sellainen iso mutikka pumpun lähellä) oli vain irti ja vika oli siinä (punainen valo paloi kokoajan).
Huoltomies kertoi samalla että jos autoon vaihtaa uusia osia ne täytyy koodata ajoneston takia uudelleen jottei ajonesto tulisi "päälle"
Huoltomies kertoi samalla että jos autoon vaihtaa uusia osia ne täytyy koodata ajoneston takia uudelleen jottei ajonesto tulisi "päälle"
Sierra 2.0 iS -88.
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mondeo Tdci 163 pshift -10
Mazda 6 -09
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mondeo Tdci 163 pshift -10
Mazda 6 -09
Jäi oikein askarruttamaan, tuleeko pumpusta tosiaan signaali pats:lle eikä toisinpäin?torino73 kirjoitti:mondeo toimii jälleen. vika oli kuin olikin syöttöpumpussa. no tulipahan ohjelmoitua auto uusiks. kiitoksia vastanneille!!!
Vai oliko pumpussa vaan joku muu vika?
Montakos johtoa siihen pumpun liittimeen tulee?
Onkos autossasi muuten varashälytin?