mondeon moottori! kiire!!

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
torino73
Viestit: 21
Liittynyt: 13 Tammi 2006 18:23

mondeon moottori! kiire!!

Viesti Kirjoittaja torino73 »

auto -97 mondeo 1,8td vaihoin siihen toisen moottorin joka on samanlainen ja ikäinen kuin omansakin! mutta mikä lie vikana kun ei perkele lähe pyörimään.ilmatessa löpö menee pumpulle mutta ei suuttimille asti????? samalla ilmeni myös semmonen kun olin laittanu johot ja kaikki vermeet paikalleen niin startilta hävisi heräte virta???
haahuu
Viestit: 17
Liittynyt: 01 Huhti 2006 17:15

Viesti Kirjoittaja haahuu »

Villinä veikkauksena, ajonesto...
Ainakin bemareissa pitää vaihtaa kaikki ruiskun boksit...ym. että lähtee toimimaan.
torino73
Viestit: 21
Liittynyt: 13 Tammi 2006 18:23

Viesti Kirjoittaja torino73 »

muitten mielipiteitä??
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Ootko ilmannu niin että avannu vaikka yhden suuttimen että pääsee ilmat sitäkin kautta pois,on usein työkoneissa auttanu.
Tai vaikka kaikkia käyttää auki niin että näkee kun alkaa valua.
ei sieltä mitään junia t...
torino73
Viestit: 21
Liittynyt: 13 Tammi 2006 18:23

Viesti Kirjoittaja torino73 »

kokeillaan...
torino73
Viestit: 21
Liittynyt: 13 Tammi 2006 18:23

Viesti Kirjoittaja torino73 »

vika on nyt seuraavanlainen.. ensiksi auto ei tunnistanut avainta ja kävin kaikki sulakkeet läpi ja keskuslukon sulake oli palanu vaihdoin sen ja nyt lukee avaimen, mutta se punainen valo jää palamaan jatkuvasti. elikkä järjestelmässä on vika!? onkohan jälellä enää muuta vaihtoehtoa kuin viedä kosla merkkiliikkeeseen vai saisko ajoneston ohitettua jotenkin???
torino73
Viestit: 21
Liittynyt: 13 Tammi 2006 18:23

Viesti Kirjoittaja torino73 »

eikö tosiaan muut ole vaihtanu koneita ko autoon?? ja mitenkä homma on muilla menny??
janttu
Viestit: 64
Liittynyt: 10 Helmi 2005 22:45
Paikkakunta: Ex Oulun telealue nykyään merilappi

mondeo

Viesti Kirjoittaja janttu »

joko ny käy ja kukkuu. Antaako tartille virtaa, jos ei niin anna hetkeksi ohituksena 12V ja eiku käyntiin.
torino73
Viestit: 21
Liittynyt: 13 Tammi 2006 18:23

Viesti Kirjoittaja torino73 »

joo ei pelaa.. hyppyvirralla kokeilin jo mutta ei sittenkään lähe koska ajonesto on päällä niin eihän sinne tule syöttöpumpullekkaan virtaa..
tohvo75
Viestit: 66
Liittynyt: 16 Loka 2005 01:11
Paikkakunta: itäinen maa

Viesti Kirjoittaja tohvo75 »

kuultua, mutta pitää purkaa syöttöpumppu jotta saa pumpun sisällä olevan ajoneston kuntoon jos on menny päälle.
fordilta olisivat noin sanoneet joskus.
näin olisi ainakin mk1 mallisessa syöttöpumpussa joka itellä on.
punanen merkki valo jos jää palamaan kellon näyttöön se tarkoittas että se on päällä.
voihas olla koneen vaihoksessa johtoja sekasikin menny ???
rockford mondeo td-95 stw
torino73
Viestit: 21
Liittynyt: 13 Tammi 2006 18:23

Viesti Kirjoittaja torino73 »

itekkin mietin että johot olisi menny sekasin mutta se on täysin mahdotonta koska joka johossa on erillaiset liittimet ja muita irto sotoksiä ei siellä ole. voisko semmonen helpottaa jos vaihtas oman alkuperäisen syöttöpumpun, jotta auton ajonesto tunnistaisi sen omaksi eikä vieraan moottorin pumpuksi?
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

Käynnistyksenesto ei haistele muuta kuin avaimessa olevaa sirua.

Siis vaihdoitko
a) pelkän koneen?
b) koneen sähköineen sis. ecun?
tohvo75
Viestit: 66
Liittynyt: 16 Loka 2005 01:11
Paikkakunta: itäinen maa

Viesti Kirjoittaja tohvo75 »

Voihan sitä kokeilla jos avittas, mk1 syöttöpumpuissa kuulema on ainakin sellanen syöttöpumpun sisänen ajonesto kuulema,joka vaatii pumpun purun että sen saa ehjättyä.
Itsekin kun kuulin, kaikkee vittumaista ne aina keksiikin ihmisten riesaks.
Sitä en sano että sulla olis sellanen sydeemi siinä autossasi.
Mulla olis se punanen merkki valo kellossa joka jää palammaan eikä sammu vaikka kuinka yrittäs,onneks vielä sammuu ja autokin lähtöö käyntiin.
Sulla on varmaan uudempi versio noista td koneista joten en tiedä onko siinä tuota ominaisuutta enää,vois kannattaa kysyä fordin huollosta.
rockford mondeo td-95 stw
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

torino73 kirjoitti:itekkin mietin että johot olisi menny sekasin mutta se on täysin mahdotonta koska joka johossa on erillaiset liittimet ja muita irto sotoksiä ei siellä ole. voisko semmonen helpottaa jos vaihtas oman alkuperäisen syöttöpumpun, jotta auton ajonesto tunnistaisi sen omaksi eikä vieraan moottorin pumpuksi?
Jos alkuperäinen pumppu on kunnossa niin varmaankin auttaa asiaan.
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

tohvo75 kirjoitti:Voihan sitä kokeilla jos avittas, mk1 syöttöpumpuissa kuulema on ainakin sellanen syöttöpumpun sisänen ajonesto kuulema,joka vaatii pumpun purun että sen saa ehjättyä.
Itsekin kun kuulin, kaikkee vittumaista ne aina keksiikin ihmisten riesaks.
Sitä en sano että sulla olis sellanen sydeemi siinä autossasi.
Mulla olis se punanen merkki valo kellossa joka jää palammaan eikä sammu vaikka kuinka yrittäs,onneks vielä sammuu ja autokin lähtöö käyntiin.
Sulla on varmaan uudempi versio noista td koneista joten en tiedä onko siinä tuota ominaisuutta enää,vois kannattaa kysyä fordin huollosta.
No mikäli yhtään tuota TIS:siä ymmärrän niin PATS ohjaa pumppuyksikössä olevaa "fuel shut-off solenoid valve"a, eikä toisinpäin.

Olisko alkuperäisen ja vaihtokoneen pumppuyksiköissä eroa?
Onko ne saman vuosimallin ja vastaavan varustetason autoista?
torino73
Viestit: 21
Liittynyt: 13 Tammi 2006 18:23

Viesti Kirjoittaja torino73 »

joo vaihoin koneen kaikkine kamoineen. ja se on samaa vuosimallia kuin alkuperäinen kone, mutta sedanin.kokeilin myös vaihto koneen boxia.
torino73
Viestit: 21
Liittynyt: 13 Tammi 2006 18:23

Viesti Kirjoittaja torino73 »

perjantaina vika selvinee kun vien huoltoon.
jmm79
Viestit: 218
Liittynyt: 06 Helmi 2005 19:05
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja jmm79 »

Mulle kävi samoin MK1 mondeon kanssa ihan perushuollossa.. tosin liitin (sellainen iso mutikka pumpun lähellä) oli vain irti ja vika oli siinä (punainen valo paloi kokoajan).

Huoltomies kertoi samalla että jos autoon vaihtaa uusia osia ne täytyy koodata ajoneston takia uudelleen jottei ajonesto tulisi "päälle"
Sierra 2.0 iS -88.
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mondeo Tdci 163 pshift -10
Mazda 6 -09
futura68
Viestit: 239
Liittynyt: 22 Maalis 2006 09:46
Paikkakunta: Köyliö

Viesti Kirjoittaja futura68 »

Olis tarvinnu vaihtaa syöttöpumppu vanhasta moottorista tai edes se "pysäytinsolenoidi", se nimittäin sisältää tietoa jota ajonesto tarvii! Toinen vaihtoehto olis ollu vaihtaa myös boksi ja avaimenlukija. Sitä solenoidia ei pysty ohjelmoimaan kuin kerran.
torino73
Viestit: 21
Liittynyt: 13 Tammi 2006 18:23

Viesti Kirjoittaja torino73 »

mondeo toimii jälleen. vika oli kuin olikin syöttöpumpussa. no tulipahan ohjelmoitua auto uusiks. kiitoksia vastanneille!!!
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

torino73 kirjoitti:mondeo toimii jälleen. vika oli kuin olikin syöttöpumpussa. no tulipahan ohjelmoitua auto uusiks. kiitoksia vastanneille!!!
Jäi oikein askarruttamaan, tuleeko pumpusta tosiaan signaali pats:lle eikä toisinpäin?
Vai oliko pumpussa vaan joku muu vika?

Montakos johtoa siihen pumpun liittimeen tulee?

Onkos autossasi muuten varashälytin?
torino73
Viestit: 21
Liittynyt: 13 Tammi 2006 18:23

Viesti Kirjoittaja torino73 »

joo pumpusta vissiin tulee signaali patsille, koska remppaukko paineli vaan "entteriä" ja kohta se jo pärähti tulille.pumpun liittimeen tulee kaheksan johtoa. joo autossa on varashälytin.
Vastaa Viestiin