Ongelma, joka ei ota ratketakseen. Scorpio, 2.0i DOCH

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Zaarin
Viestit: 145
Liittynyt: 18 Huhti 2005 00:34

Ongelma, joka ei ota ratketakseen. Scorpio, 2.0i DOCH

Viesti Kirjoittaja Zaarin »

Ongelma: auto ei pysy tyhjäkäynnillä käynnissä, saatika kävisi tasaisesti tyhjäkäyntiä.
Valojen, lämppärin, mankan sammuttaminen, vaihde N ja jalan jarrulta nostaminen auttaa pikkaisen, mutta vääjäämättä köh! jos ei kaasulla nosta kierroksia yli 1100rpm.

Ratkaisuyritykset: koneremppa, tyhjäkäyntiventtiili, lisäilmaluisti, anturi, piljoona eri alipaine letkua, tulpat+johdot, pakoputkisto tutkittu vuotejen varalta, no luck.

Seokset ok, päästöt ok, ajettaessa ok ja välillä toimii kuin enkeli(kuten katsastuksessa).

Kaikki räveltäminen on kukin vuorollaan auttanut hetkeksi, viimeisin eli lisäilmaluistin vaihto auttoi pari kuukautta ja luulin ongelman olevan takanapäin mutta eikö se perkele tullut puun takaa kimppuun.

Mietintämyssyni on kehitellyt seuraavaa:
a) laturi vetää viimeisiään
b) joku ryssi koneremppani
c) jossain on vuoto tutkimuksista huolimatta
d) jotain ihan muuta

Minä pidän tästä autosta, joten neuvoja, kiitos.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Noi A ja C kohdat vois olla,jos olis kaasari niin veikkaisin jäätämistä.
Ootko kokeillu laittaa laturilta lisämaata koneeseen?
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

öööö.... ONko tommosessa muka lisäilmaluistikin??? Eikö tyhjäkäyntiventtilin pitäs just sitä virkaa hoitaa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Mites tekeekö sellaista että välillä toimii normaalisti kun hetken on sammuksissa ja taas lähtee uudestaan liikenteeseen on hengetön veto.
Jos tekee tuota niin kerrotko mullekin mistä vika löytyy jos selviää. Itsellä oli tuota tekevä doch sierra ja stokkalla testeri sanoi ettei vikaa ole.
Kaikki anturit käyty läpi,johdot mitattuyms. ja vaihdettu niitä muutei vika selvinnyt.
gti golo palloilija
ekkeri69
Viestit: 60
Liittynyt: 18 Heinä 2005 13:41
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja ekkeri69 »

omassa vastaava vaiva.ilmeisesti liittyy jotenkin ilman saantiin kun ottaa alipaineletkun irti niin käynti asettuu normaaliksi.veikkaisin edelleen lisäilmaventtiiliä.
escort -69 mk1 ikuisuusprojekti
gsxr 600 kesälelu
subaru impreza talvikäyttis
Zaarin
Viestit: 145
Liittynyt: 18 Huhti 2005 00:34

Viesti Kirjoittaja Zaarin »

Mjaah, rävelsin tuossa tänä aamuna tunnin vähän toista ja analysoin seuraavaa:
1 ) lähti kiltisti käyntiin(ei ole ollut tolpassa pariin viikkoon)
2 ) latauksen voltit 14.2 5min startista valot+puhallin päällä
3 ) annoin pikkaisen kaasua-->kierrokset jäivät kantamaan hetkeksi
4 ) renkutin kaasuvipua konehuoneen puolella-->käynti muuttui epätasaiseksi
5 ) kuristelin imusarjasta lähteviä ohuita letkuja ilman vaikutuksia(mihinkähän nämä edes menevät?)
6 ) ruuvasin vaparin irti-->ei vaikutusta käyntiin
7 ) sammutin auton 15 minuutiksi ja pistin uudestaan käyntiin
8 ) normikäyntiä about 5 min, sitten alkoi rykimään, mutta tällä kertaa kuulostelin imuääntä ja yllätyksekseni se voimistui rykimisen myötä(wtf?)
9 ) avasin öljyntäyttökorkin ja jessus mikä viima sieltä kävi, tämä ei liene normaalia?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Kuullostaa jo pahalta,ei sieltä kovin kummoista puhallusta pitäis tulla.
Ja ei kun avaamaan.. :?
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Zaarin kirjoitti:avasin öljyntäyttökorkin ja jessus mikä viima sieltä kävi, tämä ei liene normaalia?
Toivottavasti ei sama kuin MULLA nimittäin kansi halki! Mutta eikös tuohon sun omaan ole kansiremppa justiin hiljan tehty? :?
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

männänrenkaat voi olla puhalluksen syy, siis katkenneet sellaiset
Focus 1.0 edition a6 2017
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Onkos kaasuläpänasentoanturi tarkistettu?
Zaarin
Viestit: 145
Liittynyt: 18 Huhti 2005 00:34

Viesti Kirjoittaja Zaarin »

Riesa2.0 kirjoitti: Mutta eikös tuohon sun omaan ole kansiremppa justiin hiljan tehty? :?
Vajaa kymppitonni sitten kansi tuli vaihdatettua kalliilla rahalla.

janzamar kirjoitti:Kuullostaa jo pahalta,ei sieltä kovin kummoista puhallusta pitäis tulla.
Ja ei kun avaamaan..
jaska74 kirjoitti:männänrenkaat voi olla puhalluksen syy, siis katkenneet sellaiset
Oikein kiva. Prkl, saavat luvan tehdä takuutyönä korjaamolla.

Bootsi kirjoitti:Onkos kaasuläpänasentoanturi tarkistettu?
Muistaakseni on.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

voihan se korjaamon setä olla vahingossa laittanu männänrenkaat väärinpäin.
Focus 1.0 edition a6 2017
Zaarin
Viestit: 145
Liittynyt: 18 Huhti 2005 00:34

Viesti Kirjoittaja Zaarin »

Noh, tänään kippo toimi moitteetta menomatkalla, mutta takaisin kotio tullessa alkoi ryttyilemään ja huomenna menee korjaamolle ihmeteltäväksi. :?
Zaarin
Viestit: 145
Liittynyt: 18 Huhti 2005 00:34

Viesti Kirjoittaja Zaarin »

Zaarin kirjoitti:Noh, tänään kippo toimi moitteetta menomatkalla, mutta takaisin kotio tullessa alkoi ryttyilemään ja huomenna menee korjaamolle ihmeteltäväksi. :?

EDIT: Korjaamolla käyty, vika niinkin pieni kuin huohotin letkun tukkeutuminen. Olisi pitänyt itse osata tarkistaa... :oops: Noh, tulihan tutkitutettua ettei ole muita vaivoja. :D
Vastaa Viestiin