Ongelma, joka ei ota ratketakseen. Scorpio, 2.0i DOCH
Ongelma, joka ei ota ratketakseen. Scorpio, 2.0i DOCH
Ongelma: auto ei pysy tyhjäkäynnillä käynnissä, saatika kävisi tasaisesti tyhjäkäyntiä.
Valojen, lämppärin, mankan sammuttaminen, vaihde N ja jalan jarrulta nostaminen auttaa pikkaisen, mutta vääjäämättä köh! jos ei kaasulla nosta kierroksia yli 1100rpm.
Ratkaisuyritykset: koneremppa, tyhjäkäyntiventtiili, lisäilmaluisti, anturi, piljoona eri alipaine letkua, tulpat+johdot, pakoputkisto tutkittu vuotejen varalta, no luck.
Seokset ok, päästöt ok, ajettaessa ok ja välillä toimii kuin enkeli(kuten katsastuksessa).
Kaikki räveltäminen on kukin vuorollaan auttanut hetkeksi, viimeisin eli lisäilmaluistin vaihto auttoi pari kuukautta ja luulin ongelman olevan takanapäin mutta eikö se perkele tullut puun takaa kimppuun.
Mietintämyssyni on kehitellyt seuraavaa:
a) laturi vetää viimeisiään
b) joku ryssi koneremppani
c) jossain on vuoto tutkimuksista huolimatta
d) jotain ihan muuta
Minä pidän tästä autosta, joten neuvoja, kiitos.
Valojen, lämppärin, mankan sammuttaminen, vaihde N ja jalan jarrulta nostaminen auttaa pikkaisen, mutta vääjäämättä köh! jos ei kaasulla nosta kierroksia yli 1100rpm.
Ratkaisuyritykset: koneremppa, tyhjäkäyntiventtiili, lisäilmaluisti, anturi, piljoona eri alipaine letkua, tulpat+johdot, pakoputkisto tutkittu vuotejen varalta, no luck.
Seokset ok, päästöt ok, ajettaessa ok ja välillä toimii kuin enkeli(kuten katsastuksessa).
Kaikki räveltäminen on kukin vuorollaan auttanut hetkeksi, viimeisin eli lisäilmaluistin vaihto auttoi pari kuukautta ja luulin ongelman olevan takanapäin mutta eikö se perkele tullut puun takaa kimppuun.
Mietintämyssyni on kehitellyt seuraavaa:
a) laturi vetää viimeisiään
b) joku ryssi koneremppani
c) jossain on vuoto tutkimuksista huolimatta
d) jotain ihan muuta
Minä pidän tästä autosta, joten neuvoja, kiitos.
Mites tekeekö sellaista että välillä toimii normaalisti kun hetken on sammuksissa ja taas lähtee uudestaan liikenteeseen on hengetön veto.
Jos tekee tuota niin kerrotko mullekin mistä vika löytyy jos selviää. Itsellä oli tuota tekevä doch sierra ja stokkalla testeri sanoi ettei vikaa ole.
Kaikki anturit käyty läpi,johdot mitattuyms. ja vaihdettu niitä muutei vika selvinnyt.
Jos tekee tuota niin kerrotko mullekin mistä vika löytyy jos selviää. Itsellä oli tuota tekevä doch sierra ja stokkalla testeri sanoi ettei vikaa ole.
Kaikki anturit käyty läpi,johdot mitattuyms. ja vaihdettu niitä muutei vika selvinnyt.
gti golo palloilija
Mjaah, rävelsin tuossa tänä aamuna tunnin vähän toista ja analysoin seuraavaa:
1 ) lähti kiltisti käyntiin(ei ole ollut tolpassa pariin viikkoon)
2 ) latauksen voltit 14.2 5min startista valot+puhallin päällä
3 ) annoin pikkaisen kaasua-->kierrokset jäivät kantamaan hetkeksi
4 ) renkutin kaasuvipua konehuoneen puolella-->käynti muuttui epätasaiseksi
5 ) kuristelin imusarjasta lähteviä ohuita letkuja ilman vaikutuksia(mihinkähän nämä edes menevät?)
6 ) ruuvasin vaparin irti-->ei vaikutusta käyntiin
7 ) sammutin auton 15 minuutiksi ja pistin uudestaan käyntiin
8 ) normikäyntiä about 5 min, sitten alkoi rykimään, mutta tällä kertaa kuulostelin imuääntä ja yllätyksekseni se voimistui rykimisen myötä(wtf?)
9 ) avasin öljyntäyttökorkin ja jessus mikä viima sieltä kävi, tämä ei liene normaalia?
1 ) lähti kiltisti käyntiin(ei ole ollut tolpassa pariin viikkoon)
2 ) latauksen voltit 14.2 5min startista valot+puhallin päällä
3 ) annoin pikkaisen kaasua-->kierrokset jäivät kantamaan hetkeksi
4 ) renkutin kaasuvipua konehuoneen puolella-->käynti muuttui epätasaiseksi
5 ) kuristelin imusarjasta lähteviä ohuita letkuja ilman vaikutuksia(mihinkähän nämä edes menevät?)
6 ) ruuvasin vaparin irti-->ei vaikutusta käyntiin
7 ) sammutin auton 15 minuutiksi ja pistin uudestaan käyntiin
8 ) normikäyntiä about 5 min, sitten alkoi rykimään, mutta tällä kertaa kuulostelin imuääntä ja yllätyksekseni se voimistui rykimisen myötä(wtf?)
9 ) avasin öljyntäyttökorkin ja jessus mikä viima sieltä kävi, tämä ei liene normaalia?
Toivottavasti ei sama kuin MULLA nimittäin kansi halki! Mutta eikös tuohon sun omaan ole kansiremppa justiin hiljan tehty?Zaarin kirjoitti:avasin öljyntäyttökorkin ja jessus mikä viima sieltä kävi, tämä ei liene normaalia?

Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
Vajaa kymppitonni sitten kansi tuli vaihdatettua kalliilla rahalla.Riesa2.0 kirjoitti: Mutta eikös tuohon sun omaan ole kansiremppa justiin hiljan tehty?
janzamar kirjoitti:Kuullostaa jo pahalta,ei sieltä kovin kummoista puhallusta pitäis tulla.
Ja ei kun avaamaan..
Oikein kiva. Prkl, saavat luvan tehdä takuutyönä korjaamolla.jaska74 kirjoitti:männänrenkaat voi olla puhalluksen syy, siis katkenneet sellaiset
Muistaakseni on.Bootsi kirjoitti:Onkos kaasuläpänasentoanturi tarkistettu?
Zaarin kirjoitti:Noh, tänään kippo toimi moitteetta menomatkalla, mutta takaisin kotio tullessa alkoi ryttyilemään ja huomenna menee korjaamolle ihmeteltäväksi.
EDIT: Korjaamolla käyty, vika niinkin pieni kuin huohotin letkun tukkeutuminen. Olisi pitänyt itse osata tarkistaa...

