sierran koneen kunnostamista---2.0-2.9?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
PgC
Viestit: 20
Liittynyt: 21 Maalis 2006 15:20

sierran koneen kunnostamista---2.0-2.9?

Viesti Kirjoittaja PgC »

elikkäs tollanen 1989 dohc kaasari. tällä hetkellä kone ei lähde edes apuvirralla käyntiin, pyörittää kyllä mutta ei saa vissiin kakkua.
tulpat, johdot ja virranjakaja vaihdettu.

seuraavaksi vaihdan koneen :twisted:


kuinka helposti ton kaasarin koneen tilalle vaihtaa kutoskoneen. mitä joutuu ottaa huomioon että sen saa sinne paikalleen?
käyttis:Audi A4 1.8T avant (pankin, kohta exä)
tulossa:Ahdettua 4wd voimaa japanista
kesällä:Suzuki GSX-R 1300cc (oma)

projekti:Ford sierra 2.0 4D dohc -->2.8/2,9 Twinturbo?? tehotavoite 150hv =)
jamo78
Viestit: 60
Liittynyt: 24 Maalis 2006 19:09
Paikkakunta: iisalmi

Re: sierran koneen kunnostamista---2.0-2.9?

Viesti Kirjoittaja jamo78 »

PgC kirjoitti:

kuinka helposti ton kaasarin koneen tilalle vaihtaa kutoskoneen. mitä joutuu ottaa huomioon että sen saa sinne paikalleen?

No ainakin jarrut, vaihdelaatikon ja moottorin johjosarjan.
MB w124 300TDT
taunus coupe -75
sierra -90 2,9 v6 24v
escort -70
mustang -66ht
mustang -68ht
PgC
Viestit: 20
Liittynyt: 21 Maalis 2006 15:20

Re: sierran koneen kunnostamista---2.0-2.9?

Viesti Kirjoittaja PgC »

jamo78 kirjoitti:
No ainakin jarrut, vaihdelaatikon ja moottorin johjosarjan.
juu. no jarrut nyt tiesinkin.
onko 2,8/2,9 ollut kaasarina? sillon ei vissiin tartte johtosarjaa ees vaihtaa
käyttis:Audi A4 1.8T avant (pankin, kohta exä)
tulossa:Ahdettua 4wd voimaa japanista
kesällä:Suzuki GSX-R 1300cc (oma)

projekti:Ford sierra 2.0 4D dohc -->2.8/2,9 Twinturbo?? tehotavoite 150hv =)
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

http://www.voorttimies.org Siellä on jotain juttua kuinka sierraan on laitettu 2.0 oharin tilalle 2.9 kone. Ei siis ole minun sivut, ettei tule väärinkäsityksiä :)
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
PgC
Viestit: 20
Liittynyt: 21 Maalis 2006 15:20

Viesti Kirjoittaja PgC »

AnttiR kirjoitti:www.voorttimies.org Siellä on jotain juttua kuinka sierraan on laitettu 2.0 oharin tilalle 2.9 kone. Ei siis ole minun sivut, ettei tule väärinkäsityksiä :)
juu. sieltä mä luinkin kun tuli toi sami harju mieleen jostain...
käyttis:Audi A4 1.8T avant (pankin, kohta exä)
tulossa:Ahdettua 4wd voimaa japanista
kesällä:Suzuki GSX-R 1300cc (oma)

projekti:Ford sierra 2.0 4D dohc -->2.8/2,9 Twinturbo?? tehotavoite 150hv =)
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Laita samantien se ruiskukone sinne vaikka onkin enemmän vaivaa. Värkkäilet vaikka megasquirtin ohjaamaan ruiskua niin ei tarvitsisi tehdä kuin
ruiskulle johtosarja ja mahdollisesti sytytykselle.
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
PgC
Viestit: 20
Liittynyt: 21 Maalis 2006 15:20

Viesti Kirjoittaja PgC »

AnttiR kirjoitti:Laita samantien se ruiskukone sinne vaikka onkin enemmän vaivaa. Värkkäilet vaikka megasquirtin ohjaamaan ruiskua niin ei tarvitsisi tehdä kuin
ruiskulle johtosarja ja mahdollisesti sytytykselle.
tossa pari kaveri ehdotteli samaa... tosin enää ei ole mistään muusta kiinni kun siitä että mikä kone sattuu eka löytymään...
käyttis:Audi A4 1.8T avant (pankin, kohta exä)
tulossa:Ahdettua 4wd voimaa japanista
kesällä:Suzuki GSX-R 1300cc (oma)

projekti:Ford sierra 2.0 4D dohc -->2.8/2,9 Twinturbo?? tehotavoite 150hv =)
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Nettiautossa näyttäisi halvin 2.9 sierra olevan 1200€ sen id on 642227. Hae siitä tekniikanluovuttajaksi.
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
PgC
Viestit: 20
Liittynyt: 21 Maalis 2006 15:20

Viesti Kirjoittaja PgC »

AnttiR kirjoitti:Nettiautossa näyttäisi halvin 2.9 sierra olevan 1200€ sen id on 642227. Hae siitä tekniikanluovuttajaksi.
halvin tarjottu ollut 600e :wink:
eli ehkäpä sitä sitten :roll:


onko 4x4 stw sierrassa erillainen taka akseli kuin 2wd 4D mallissa?
käyttis:Audi A4 1.8T avant (pankin, kohta exä)
tulossa:Ahdettua 4wd voimaa japanista
kesällä:Suzuki GSX-R 1300cc (oma)

projekti:Ford sierra 2.0 4D dohc -->2.8/2,9 Twinturbo?? tehotavoite 150hv =)
suklaa-auto
Viestit: 194
Liittynyt: 28 Joulu 2005 01:14
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja suklaa-auto »

ootko kokeillu vaihtaa bensan putsaria? kaverilla ei lähtenyt käyntiin koska oli tukossa
Ingman saa maidon maistumaan ja opel muovin ruostumaan :D
PgC
Viestit: 20
Liittynyt: 21 Maalis 2006 15:20

Viesti Kirjoittaja PgC »

suklaa-auto kirjoitti:ootko kokeillu vaihtaa bensan putsaria? kaverilla ei lähtenyt käyntiin koska oli tukossa
just... sen vois kokeilla mutta taitaa olla askeleen lähempänä toi 2.8twinturbo kuin 2h sitten :twisted:

vielä kun sais pakosarjat jostain :cry:
käyttis:Audi A4 1.8T avant (pankin, kohta exä)
tulossa:Ahdettua 4wd voimaa japanista
kesällä:Suzuki GSX-R 1300cc (oma)

projekti:Ford sierra 2.0 4D dohc -->2.8/2,9 Twinturbo?? tehotavoite 150hv =)
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

PgC kirjoitti:onko 4x4 stw sierrassa erillainen taka akseli kuin 2wd 4D mallissa?
On,sinnä on visko lukko,sen takia siinnä ei sitä ole paikoillaan. :wink:
gti golo palloilija
PgC
Viestit: 20
Liittynyt: 21 Maalis 2006 15:20

Viesti Kirjoittaja PgC »

Aksu kirjoitti: On,sinnä on visko lukko,sen takia siinnä ei sitä ole paikoillaan. :wink:
ok :lol:

mitenhän perkuleessa sais levyt taakse... no pitääpi kohta muuttaa otsikkoa :wink:
käyttis:Audi A4 1.8T avant (pankin, kohta exä)
tulossa:Ahdettua 4wd voimaa japanista
kesällä:Suzuki GSX-R 1300cc (oma)

projekti:Ford sierra 2.0 4D dohc -->2.8/2,9 Twinturbo?? tehotavoite 150hv =)
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

PgC kirjoitti: ok :lol:

mitenhän perkuleessa sais levyt taakse... no pitääpi kohta muuttaa otsikkoa :wink:
Ite kävin maanantaina leimaamassa 2.0 -> 2.8i:ksi. Eteen isot jarrut, takana Scorpion 7.5" lukkomurikka, vetarit ja jarrut. Askiin vaihdettu sopiva koppa ja kytkinakselia jatkettu. Kone, startti ja kytkin, 25.5%.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

country sedan kirjoitti: Ite kävin maanantaina leimaamassa 2.0 -> 2.8i:ksi. Eteen isot jarrut, takana Scorpion 7.5" lukkomurikka, vetarit ja jarrut. Askiin vaihdettu sopiva koppa ja kytkinakselia jatkettu. Kone, startti ja kytkin, 25.5%.
Kuinka paljon sitä kytkinakselia pitää jatkaa? Meneekö v6:set 2litrasen kannakkeisiin (eikai)?
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Jaakko85 kirjoitti: Kuinka paljon sitä kytkinakselia pitää jatkaa? Meneekö v6:set 2litrasen kannakkeisiin (eikai)?
Akselin jatko oli luokkaa 25mm, syksyllä tehty, tarkempi muistikuva hiemän hämärtynyt.
Jos koneenkorvakkeita meinasit, niin kutvosessa on omansa, samalla periaattella kuin oharissakin. Vanhempi malli/4wd lyhyemmät rautaiset ja uudempi, pidemmät alu korvakkeet. Vanhempaan palkkiin tulee kumityynyt kahdella pultilla kiinni, kun uudemmassa on vaan se yksi pultti siella pohjalla.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

country sedan kirjoitti:
Jos koneenkorvakkeita meinasit, niin kutvosessa on omansa, samalla periaattella kuin oharissakin. Vanhempi malli/4wd lyhyemmät rautaiset ja uudempi, pidemmät alu korvakkeet. Vanhempaan palkkiin tulee kumityynyt kahdella pultilla kiinni, kun uudemmassa on vaan se yksi pultti siella pohjalla.
Niin, suunnitelmissahan olisi ehkä laittaa 2.9 1.6cvh:n tilalle ja mietinkin meneekö se sinne "vanha pois - uusi tilalle" tyylillä. Tuo kytkinkoppa/akseli homma on aika selvä.. Tietenkin voisi etsiä suoraan kutosen lootan niin ei tarvisi jatkoja värkätä.. Myös farmarin takajarrumuutoksista pitäisi ottaa selvää..
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Leimalla vaan asiasta mainitsee, niin säästyy aski% johonkin muuhun...
Toi meitsin huussi on -85 farmi.
Sulla on varmaankin tossa jo ne uudempimalliset tukivarret, jolloin siihen käy ilman sepittämistä Scorpion laippavetarit ja jarrukamat jos Sierran osia ei ala löytyä.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Eikös sinne taakse tarvinnu 10" jarrut?
ei sieltä mitään junia t...
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

PgC kirjoitti: ok :lol:

mitenhän perkuleessa sais levyt taakse... no pitääpi kohta muuttaa otsikkoa :wink:
Siinä korissa on jarrut paikoillaan takana levyt ja navat paikoillaan.Ei tarvitse sen kummemmin etsiä jarruja.
gti golo palloilija
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

janzamar kirjoitti:Eikös sinne taakse tarvinnu 10" jarrut?
Käsittääkseni ne eivät sovi farmariin, ja farmareissa ilmeisesti olleet ison koneen yhteydessä aina levyt?
country sedan kirjoitti: Leimalla vaan asiasta mainitsee, niin säästyy aski% johonkin muuhun...
Toi meitsin huussi on -85 farmi.
Sulla on varmaankin tossa jo ne uudempimalliset tukivarret, jolloin siihen käy ilman sepittämistä Scorpion laippavetarit ja jarrukamat jos Sierran osia ei ala löytyä.
En tiedä uusien ja vanhojen eroja, onhan tuo 91vuosimallia eli saattaisi olla ne uudemmat.
PgC
Viestit: 20
Liittynyt: 21 Maalis 2006 15:20

Viesti Kirjoittaja PgC »

voisko joku hieman tulkata. mun auto on 2.0 kaasari dohc 4D 2wd vm89 niin miten saan 2,8 v6 4x4 (mk2?) tonne konehuoneeseen. joudunko muuttamaan koneen korvakkeita vai istuuko se suoraan sinne?

prkl kun on vaikeeta. :D
käyttis:Audi A4 1.8T avant (pankin, kohta exä)
tulossa:Ahdettua 4wd voimaa japanista
kesällä:Suzuki GSX-R 1300cc (oma)

projekti:Ford sierra 2.0 4D dohc -->2.8/2,9 Twinturbo?? tehotavoite 150hv =)
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

PgC kirjoitti:voisko joku hieman tulkata. mun auto on 2.0 kaasari dohc 4D 2wd vm89 niin miten saan 2,8 v6 4x4 (mk2?) tonne konehuoneeseen. joudunko muuttamaan koneen korvakkeita vai istuuko se suoraan sinne?

prkl kun on vaikeeta. :D
Niillä alumiinisillä kutosen korvakkeilla menee. Sen 4wd:n öljypohjan joudut vaihtamaan 2wd pelti pohjaan.
PgC
Viestit: 20
Liittynyt: 21 Maalis 2006 15:20

Viesti Kirjoittaja PgC »

country sedan kirjoitti: Niillä alumiinisillä kutosen korvakkeilla menee. Sen 4wd:n öljypohjan joudut vaihtamaan 2wd pelti pohjaan.
selvensi aika paljon :D
joudun muutenkin työstämään öljypohjaa kun tarttee ahtimien öljynkierron :roll:

mun rojekteissa on yksihuono puoli.... se on toi nettiauto, nytkin löysin kivan Caprice 4d:n joka olis "pakko" ostaa...eli taitaa käydä niin että laitan tän vaan hetkeksi sivuun ja ostan jenkin...
mutta toisaalta olis tarkoitus että kone olisi ennen kesää jo paikallaan... eipä toi viel kesällä minnekkään liiku... se on nyt sanomattakin selvää ku n ei tota tilaa oo hirveesti missä vois laitella
mutta mulle voi laittaa yv:tä jos jotain kiinnostaa tienata "hieman" rahaa siitä että laittaa sierraani "ajokuntoiseksi" :lol:
käyttis:Audi A4 1.8T avant (pankin, kohta exä)
tulossa:Ahdettua 4wd voimaa japanista
kesällä:Suzuki GSX-R 1300cc (oma)

projekti:Ford sierra 2.0 4D dohc -->2.8/2,9 Twinturbo?? tehotavoite 150hv =)
Vastaa Viestiin