Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
elikkäs tollanen 1989 dohc kaasari. tällä hetkellä kone ei lähde edes apuvirralla käyntiin, pyörittää kyllä mutta ei saa vissiin kakkua.
tulpat, johdot ja virranjakaja vaihdettu.
seuraavaksi vaihdan koneen
kuinka helposti ton kaasarin koneen tilalle vaihtaa kutoskoneen. mitä joutuu ottaa huomioon että sen saa sinne paikalleen?
käyttis:Audi A4 1.8T avant (pankin, kohta exä)
tulossa:Ahdettua 4wd voimaa japanista
kesällä:Suzuki GSX-R 1300cc (oma)
projekti:Ford sierra 2.0 4D dohc -->2.8/2,9 Twinturbo?? tehotavoite 150hv =)
http://www.voorttimies.org Siellä on jotain juttua kuinka sierraan on laitettu 2.0 oharin tilalle 2.9 kone. Ei siis ole minun sivut, ettei tule väärinkäsityksiä
AnttiR kirjoitti:www.voorttimies.org Siellä on jotain juttua kuinka sierraan on laitettu 2.0 oharin tilalle 2.9 kone. Ei siis ole minun sivut, ettei tule väärinkäsityksiä
juu. sieltä mä luinkin kun tuli toi sami harju mieleen jostain...
käyttis:Audi A4 1.8T avant (pankin, kohta exä)
tulossa:Ahdettua 4wd voimaa japanista
kesällä:Suzuki GSX-R 1300cc (oma)
projekti:Ford sierra 2.0 4D dohc -->2.8/2,9 Twinturbo?? tehotavoite 150hv =)
Laita samantien se ruiskukone sinne vaikka onkin enemmän vaivaa. Värkkäilet vaikka megasquirtin ohjaamaan ruiskua niin ei tarvitsisi tehdä kuin
ruiskulle johtosarja ja mahdollisesti sytytykselle.
AnttiR kirjoitti:Laita samantien se ruiskukone sinne vaikka onkin enemmän vaivaa. Värkkäilet vaikka megasquirtin ohjaamaan ruiskua niin ei tarvitsisi tehdä kuin
ruiskulle johtosarja ja mahdollisesti sytytykselle.
tossa pari kaveri ehdotteli samaa... tosin enää ei ole mistään muusta kiinni kun siitä että mikä kone sattuu eka löytymään...
käyttis:Audi A4 1.8T avant (pankin, kohta exä)
tulossa:Ahdettua 4wd voimaa japanista
kesällä:Suzuki GSX-R 1300cc (oma)
projekti:Ford sierra 2.0 4D dohc -->2.8/2,9 Twinturbo?? tehotavoite 150hv =)
mitenhän perkuleessa sais levyt taakse... no pitääpi kohta muuttaa otsikkoa
Ite kävin maanantaina leimaamassa 2.0 -> 2.8i:ksi. Eteen isot jarrut, takana Scorpion 7.5" lukkomurikka, vetarit ja jarrut. Askiin vaihdettu sopiva koppa ja kytkinakselia jatkettu. Kone, startti ja kytkin, 25.5%.
country sedan kirjoitti:
Ite kävin maanantaina leimaamassa 2.0 -> 2.8i:ksi. Eteen isot jarrut, takana Scorpion 7.5" lukkomurikka, vetarit ja jarrut. Askiin vaihdettu sopiva koppa ja kytkinakselia jatkettu. Kone, startti ja kytkin, 25.5%.
Kuinka paljon sitä kytkinakselia pitää jatkaa? Meneekö v6:set 2litrasen kannakkeisiin (eikai)?
Jaakko85 kirjoitti:
Kuinka paljon sitä kytkinakselia pitää jatkaa? Meneekö v6:set 2litrasen kannakkeisiin (eikai)?
Akselin jatko oli luokkaa 25mm, syksyllä tehty, tarkempi muistikuva hiemän hämärtynyt.
Jos koneenkorvakkeita meinasit, niin kutvosessa on omansa, samalla periaattella kuin oharissakin. Vanhempi malli/4wd lyhyemmät rautaiset ja uudempi, pidemmät alu korvakkeet. Vanhempaan palkkiin tulee kumityynyt kahdella pultilla kiinni, kun uudemmassa on vaan se yksi pultti siella pohjalla.
country sedan kirjoitti:
Jos koneenkorvakkeita meinasit, niin kutvosessa on omansa, samalla periaattella kuin oharissakin. Vanhempi malli/4wd lyhyemmät rautaiset ja uudempi, pidemmät alu korvakkeet. Vanhempaan palkkiin tulee kumityynyt kahdella pultilla kiinni, kun uudemmassa on vaan se yksi pultti siella pohjalla.
Niin, suunnitelmissahan olisi ehkä laittaa 2.9 1.6cvh:n tilalle ja mietinkin meneekö se sinne "vanha pois - uusi tilalle" tyylillä. Tuo kytkinkoppa/akseli homma on aika selvä.. Tietenkin voisi etsiä suoraan kutosen lootan niin ei tarvisi jatkoja värkätä.. Myös farmarin takajarrumuutoksista pitäisi ottaa selvää..
Leimalla vaan asiasta mainitsee, niin säästyy aski% johonkin muuhun...
Toi meitsin huussi on -85 farmi.
Sulla on varmaankin tossa jo ne uudempimalliset tukivarret, jolloin siihen käy ilman sepittämistä Scorpion laippavetarit ja jarrukamat jos Sierran osia ei ala löytyä.
janzamar kirjoitti:Eikös sinne taakse tarvinnu 10" jarrut?
Käsittääkseni ne eivät sovi farmariin, ja farmareissa ilmeisesti olleet ison koneen yhteydessä aina levyt?
country sedan kirjoitti:
Leimalla vaan asiasta mainitsee, niin säästyy aski% johonkin muuhun...
Toi meitsin huussi on -85 farmi.
Sulla on varmaankin tossa jo ne uudempimalliset tukivarret, jolloin siihen käy ilman sepittämistä Scorpion laippavetarit ja jarrukamat jos Sierran osia ei ala löytyä.
En tiedä uusien ja vanhojen eroja, onhan tuo 91vuosimallia eli saattaisi olla ne uudemmat.
voisko joku hieman tulkata. mun auto on 2.0 kaasari dohc 4D 2wd vm89 niin miten saan 2,8 v6 4x4 (mk2?) tonne konehuoneeseen. joudunko muuttamaan koneen korvakkeita vai istuuko se suoraan sinne?
prkl kun on vaikeeta.
käyttis:Audi A4 1.8T avant (pankin, kohta exä)
tulossa:Ahdettua 4wd voimaa japanista
kesällä:Suzuki GSX-R 1300cc (oma)
projekti:Ford sierra 2.0 4D dohc -->2.8/2,9 Twinturbo?? tehotavoite 150hv =)
PgC kirjoitti:voisko joku hieman tulkata. mun auto on 2.0 kaasari dohc 4D 2wd vm89 niin miten saan 2,8 v6 4x4 (mk2?) tonne konehuoneeseen. joudunko muuttamaan koneen korvakkeita vai istuuko se suoraan sinne?
prkl kun on vaikeeta.
Niillä alumiinisillä kutosen korvakkeilla menee. Sen 4wd:n öljypohjan joudut vaihtamaan 2wd pelti pohjaan.
country sedan kirjoitti:
Niillä alumiinisillä kutosen korvakkeilla menee. Sen 4wd:n öljypohjan joudut vaihtamaan 2wd pelti pohjaan.
selvensi aika paljon
joudun muutenkin työstämään öljypohjaa kun tarttee ahtimien öljynkierron
mun rojekteissa on yksihuono puoli.... se on toi nettiauto, nytkin löysin kivan Caprice 4d:n joka olis "pakko" ostaa...eli taitaa käydä niin että laitan tän vaan hetkeksi sivuun ja ostan jenkin...
mutta toisaalta olis tarkoitus että kone olisi ennen kesää jo paikallaan... eipä toi viel kesällä minnekkään liiku... se on nyt sanomattakin selvää ku n ei tota tilaa oo hirveesti missä vois laitella
mutta mulle voi laittaa yv:tä jos jotain kiinnostaa tienata "hieman" rahaa siitä että laittaa sierraani "ajokuntoiseksi"
käyttis:Audi A4 1.8T avant (pankin, kohta exä)
tulossa:Ahdettua 4wd voimaa japanista
kesällä:Suzuki GSX-R 1300cc (oma)
projekti:Ford sierra 2.0 4D dohc -->2.8/2,9 Twinturbo?? tehotavoite 150hv =)