Brassi escortin kone fiestaan..?
Brassi escortin kone fiestaan..?
Mulla on tollane 82vm fiesta 957cm³ koneella, ja tarkoitus olisi laittaa sinne tollaisesta brassi escortista 1.3 kone, ku sellane sattuu lojumaan tossa takapihalla..
Eli käykö kone suoraan fiestan lootaan, ja mahtuuko motti konehuoneeseen..??
Vai pitääkö vaihtaa lootakin.? entäs vetarit,jarrut.?
Eli käykö kone suoraan fiestan lootaan, ja mahtuuko motti konehuoneeseen..??
Vai pitääkö vaihtaa lootakin.? entäs vetarit,jarrut.?
Re: Brassi escortin kone fiestaan..?
älä vaihda sitä brassia sinne ku se o iha vit..ta ku siihen ei saa varaosia mistääntves kirjoitti:Mulla on tollane 82vm fiesta 957cm³ koneella, ja tarkoitus olisi laittaa sinne tollaisesta brassi escortista 1.3 kone, ku sellane sattuu lojumaan tossa takapihalla..
Eli käykö kone suoraan fiestan lootaan, ja mahtuuko motti konehuoneeseen..??
Vai pitääkö vaihtaa lootakin.? entäs vetarit,jarrut.?
Re: Brassi escortin kone fiestaan..?
Brassi Escortiin moottoriin osien saannissa voi tulla ongelmia, joskun 10 vuotta sitten se jo tuotti ongelmia.tves kirjoitti:ku sellane sattuu lojumaan tossa takapihalla..
Siis Brassi-Escortin moottori on löytänyt oman paikkansa, siellä se tekee työnsä kuin paremmatkin eli lojuu takapihalla.
j.h
Se on tyypiltään vanha RENAULT,eitves kirjoitti:Mikäs tuo kone on muuten niinkuin tyypiltään.?? valencia?
No miten olis sit tollaisen orionin 1.6i cvh koneen kanssa, et eikös se käy ihan suoraan tohon fiestan lootaan.? vai olisiko parempi laittaa 5 lovinen loota orionista..? hommaa kyl tulis jos sen laittais.
mitään tekemistä Voortin kanssa,
paitsi että se on istutettu sen konehuoneeseen.
Niin ei sitä esiintynyt edes Tippa Rellussa eikä 300 sarjan Volvossakaan, se on Renaultin moottorista tehty "Ford brassi versio". Siis ei tarvi mennä Bilian tiskin taakse osia hakemaan.Herkko kirjoitti:Eikä varmaan ois kovin helppo vaihtaakkaan,
sehän on täysin eri kone.
Jo "tippa"renussa aikoinaan käytetty
renu kone.
Esiintyy myös pikku volvossa.
j.h
Peruskone taatusti sama ku renu/343 volvo.jpisteh kirjoitti: Niin ei sitä esiintynyt edes Tippa Rellussa eikä 300 sarjan Volvossakaan, se on Renaultin moottorista tehty "Ford brassi versio". Siis ei tarvi mennä Bilian tiskin taakse osia hakemaan.
j.h
Ainaki siinä eskossa jota ropasin.
No,venakopassa luki kyllä Ford.

elikkäs ei kannata edes yrittää sovittaa sitä sinne konehuoneeseen..
Kaikista helpoinko olis si laittaa se cvh.??
kiitoksia muuten tiedosta..
Jos jollaki olis tarvetta tollaisille brassi escon koneen osille niin ottakoon yhteyttä maililla (tves@jippii.fi)..
Kaikista helpoinko olis si laittaa se cvh.??
kiitoksia muuten tiedosta..
Jos jollaki olis tarvetta tollaisille brassi escon koneen osille niin ottakoon yhteyttä maililla (tves@jippii.fi)..

1.6l cvh:ta vaan peliin. Jos haluat käyttää 5v laatikkoa, joudut ottamaan mk2 fiestasta vaihtajavivuston ja kepin ja sovittamaan sen siihen. Ja konehuoneessa tila on aika lopussa viislovisen ja 1.6l cvh:n kanssa. Kun 4v taitaa tilaa jäädä vasempaan reunaan jotain 10cm luokkaa. Ja moottorituen (joka on koneen alla, auton pituussuunnassa menevä) reikiä täytyy viilata leveemmiksi, jotta koneen saa mahdollisimman oikeaan reunaan konehuonetta. Jakopään koppa täytyy heittää menemään. Siivapyörät lähes kiinni kylkeä. Myös laturin kanssa joutuu tekemään pientä soveltamista, kiinnitinrautaa joutuu muokkaamaan. Sekä tietysti syylärin letkuja, kun on toisessa paikkaa letkulähdöt cvh:ssa. Sekä pakoputkikin on hieman kommervenkkinen. Melko helppo tapa on laittaa 1.4l pakosarja ja alkuosa (alkuosaa joutuu muokkaamaan melko rankasti, jotta saa sopimaan).
Onko rekisteriin tulossa ihan tuolla 1.6l cvh:lla? Sitten riittää vielä lisää muutoksia.
Onko rekisteriin tulossa ihan tuolla 1.6l cvh:lla? Sitten riittää vielä lisää muutoksia.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Eli kova metsästys noiden jarrujen kanssa sit olis edessä ku ei kuulemma taho saada mistään..
Eli laatikko pitäis sit vaihtaa kanssa, mut toi 5v on niin ison työn takana et käykö esim. 1.1 gx:n loota.?? Vai onko se samanlainen ku toi 1.0.?
Ja sit viä sellane et mistä tohon saisi jarrutehostimen ku sitä ei ole, escortista..?
Eli laatikko pitäis sit vaihtaa kanssa, mut toi 5v on niin ison työn takana et käykö esim. 1.1 gx:n loota.?? Vai onko se samanlainen ku toi 1.0.?
Ja sit viä sellane et mistä tohon saisi jarrutehostimen ku sitä ei ole, escortista..?
Jarrutehostimen saat 1.1 fiestasta. Taakse pitää laittaa isommat työsylinterit (20,64mm), esim sierran sylinteri sopii, jarrukilven reikiä tarvii vain viilata pari milliä ja jarrukenkien päistä pari milliä pois tavaraa, jotta rummut mahtuu.
Taakse tarvitaan vakaaja, sen saa 1.4l mk2 fiestasta, sopii suht kivuttomasti. Pientä muokkausta joutuu tekemään. Jouset mk2 xr2:sta, madaltuu hieman samalla.
Jarrut pitää olla nuo jäähdytetyt levyt edessä. Helpointa on ostaa suoraan mk1 xr2:n etulevyt, mutta myös -91-> escortin levyt sopii pienellä muokkauksella, jolloin kyllä tarvii holkit satuloiden kiinnityksien alle, jotta satula olisi keskellä. Satuloiksi sopii 80-luvun sierran/escortin jäähdytettyjen levyjen satulat, mutta "kannatinrauta" pitää olla fiestan oma.
Lootan perävälitys kannattaa vaihtaa, yksi keino on iskeä 1.0/1.1 (perävälitys 4.06) laatikkoon tuosta 1.3l laatikosta perä (3.84).
Vaihteiden välitykset on samat 1.0/1.1 ja 1.3l, perävälitys ainoastaan eri.
Taakse tarvitaan vakaaja, sen saa 1.4l mk2 fiestasta, sopii suht kivuttomasti. Pientä muokkausta joutuu tekemään. Jouset mk2 xr2:sta, madaltuu hieman samalla.
Jarrut pitää olla nuo jäähdytetyt levyt edessä. Helpointa on ostaa suoraan mk1 xr2:n etulevyt, mutta myös -91-> escortin levyt sopii pienellä muokkauksella, jolloin kyllä tarvii holkit satuloiden kiinnityksien alle, jotta satula olisi keskellä. Satuloiksi sopii 80-luvun sierran/escortin jäähdytettyjen levyjen satulat, mutta "kannatinrauta" pitää olla fiestan oma.
Lootan perävälitys kannattaa vaihtaa, yksi keino on iskeä 1.0/1.1 (perävälitys 4.06) laatikkoon tuosta 1.3l laatikosta perä (3.84).
Vaihteiden välitykset on samat 1.0/1.1 ja 1.3l, perävälitys ainoastaan eri.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Ylläolevasta tulee kyllä ihan mieleen että 'erästäkin' Mk1 saittia on tutkittu 
Ja tuolla joku sanoi ettei 4v pikkulootat käy CVH koneen perään, mutta se on kyllä ihan puppua. Kaikki etuvetolootat käy etuvetoisten OHV (HCS) ja CVH koneiden perään. Poislukien brassit joissa on startti väärässä paikassa ja >>ehkä<< nämä ihan viimeisimmät (=90 luvun lopusta ja siitä eteenpäin).

Ja tuolla joku sanoi ettei 4v pikkulootat käy CVH koneen perään, mutta se on kyllä ihan puppua. Kaikki etuvetolootat käy etuvetoisten OHV (HCS) ja CVH koneiden perään. Poislukien brassit joissa on startti väärässä paikassa ja >>ehkä<< nämä ihan viimeisimmät (=90 luvun lopusta ja siitä eteenpäin).
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Krisse, hieman ehkä tullut lueskeltua kyllä
Loistavat sivut olet saanut kasaan ja tein päätöksen samalla, että hankin mk1 fiestan ekaks autoks.

Loistavat sivut olet saanut kasaan ja tein päätöksen samalla, että hankin mk1 fiestan ekaks autoks.

Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Jaa että käy kaikki...noh kun muistelin että vähintäänkin kytkinakselin boori ois ollu erilainen ja sen takia ei ois sopinu.
Noista jarruista vielä, että kyllähän niitten saatavuus on erittäin hyvää kun kerran kulutuskamaa ovat. Eli uutta osaa kiinni (satulat varauksin) kun jarruista puhutaan ja huom jarrut ei oo koskaan liian tehokkaat.
Jos tyydyt peruspysäyttimiin, ni eikös escort/orion mk3/4 1.6 malleista löytys sopivat (ilman rs/xr-hintalisää). Minnekkään ratapäiville ei noilla jarruilla sit oo asiaa jos sellasenaan ne vaihdat.

Noista jarruista vielä, että kyllähän niitten saatavuus on erittäin hyvää kun kerran kulutuskamaa ovat. Eli uutta osaa kiinni (satulat varauksin) kun jarruista puhutaan ja huom jarrut ei oo koskaan liian tehokkaat.
Jos tyydyt peruspysäyttimiin, ni eikös escort/orion mk3/4 1.6 malleista löytys sopivat (ilman rs/xr-hintalisää). Minnekkään ratapäiville ei noilla jarruilla sit oo asiaa jos sellasenaan ne vaihdat.
tves, tuossahan se osoite on krissen allekirjoituksessa. Siellä on selvästi selostettu mitä pitää vaihtaa ja mitä modata, jotta saa sopimaan 1.4/1.6l cvh:n nuhapumpun tilalle. http://www.76s.net/.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Jos ei mitään huippunopeuksia himoitse vaan lähinnä 'räväkkää nollast sataa' menoa, nii paras budjettivaihtoehto lienee nykyinen litraisen tiheäperäinen vaihdelaatikko ja 1.3 CVH moottori. Noi moottorit ei maksa käytännössä mitään ja CVH menee aika kivuttomasti - noita mun ohjeita seuraten - ja muutoskatsastuskin on selvitettävissä pelkästään jarrutehostimen lisäämisellä ja takasylintereiden vaihdolla.
Yleinen käsityshän on että tuo 1.3 on lyhytiskuisuutensa ansiosta selkeästi pirteämmän oloinen kuin suht pitkäiskuinen 1.4, joten mielummin pienempi tähän tarkoitukseen.
Noin niinkun muuten tähän threadiin sanoisin että vaikka 'kaikkea täytyykin kokeilla' ja yhtä sun toista tulee ropattua, niin tuo brassikone on kyllä täysin järjetön idea
Yleinen käsityshän on että tuo 1.3 on lyhytiskuisuutensa ansiosta selkeästi pirteämmän oloinen kuin suht pitkäiskuinen 1.4, joten mielummin pienempi tähän tarkoitukseen.
Noin niinkun muuten tähän threadiin sanoisin että vaikka 'kaikkea täytyykin kokeilla' ja yhtä sun toista tulee ropattua, niin tuo brassikone on kyllä täysin järjetön idea

Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/