Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Onko kenelläkään tietoa, mistä vosin saada syöttöpumpun sen mustan suoja tulpan joka peittää sen syötön säätöruuvin. Kävi pikkunen vahinko kun innostuin säätelemään syöttöjä se pahuksen tulppa lohkesi ja nyt pumppu tihkuu löpöä siitä eli auto on mondeo 1.8 td vm 96.
ja sit toinen kysymys tarviiko valijäähdytin jotakin huolto toimia/puhdistusta määräajoin
Viimeksi muokannut Temes, 19 Maalis 2006 19:22. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avun saannissa varmaan auttaisi jos kertoisit tarkat tiedot kyseessä olevasta autosta (merkki, malli, vuosimalli, moottorin tyyppi).
Myös tuo viestiketjun otsikko voisi myös olla hieman kuvaavampi tyyliin: "Mistä syöttöpumpuun suojatulppa rikkoontuneen tilalle(mondeo -01 td,tms..)?
Mondeo -06, 2.0 Duratec
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
xraam kirjoitti:Avun saannissa varmaan auttaisi jos kertoisit tarkat tiedot kyseessä olevasta autosta (merkki, malli, vuosimalli, moottorin tyyppi).
Myös tuo viestiketjun otsikko voisi myös olla hieman kuvaavampi tyyliin: "Mistä syöttöpumpuun suojatulppa rikkoontuneen tilalle(mondeo -01 td,tms..)?
joo oli niin kiire et tärkein unohtu laittaa eli just ne auton tiedot,,,,
omaani sain ainakin joensuun dieselhuollosta.joten diesel huoltoja tekevistä liikkeistä kannattanee kysellä.oma oli musta ja uusi vihreä väriltään.
välijäähyn puhistelusta ei ainakaan haittaa pitäs olla vaan jopa suositeltavaa.
ulkopuolelta paineilmalla roskat poies.
sisäinen puhdistus bensalla, löpöllä tai muulla puhdistavalla tökötillä,ja annetaan kuivua kunnolla ennen asennusta takas.
syöttö jota säädin oli todennäköisesti ahtamaton,, (mustan muovitulpan alla oleva,siinä pumpun etualalla) käänsin sitä myötäpäivään reilun puoli kierrosta , silleen säädin ettei savuta hirveän paljoa, mut antaa vähän reilummin kuitenkin VOIMA savua. kiitos neuvoista ton välijäähdyttimen suhteen, pitää keväällä puhdistaa koko hoito.
Onko ero huomattava kulkemisen suhteen? Olen kuullut jostain että lucaksen pumppu menisi sekaisin jos syöttöjä lisää.. ei kuulemma toimi koko kaasun alueella...
ei se pumppu ainakaan seonnut, kaasuun vastaaminen nopeutui ja ainakin huomasin et tasaista 80 km/h ajaessa moottori kiertää 100-150 kierrosta aiempaa vähemmän. muutenkin auto pyörii ja vetää koko kierros alueen todella tasaisesti. ja ero kulkemiseen on ihan selvästi havaittava tuntuu eri autolta.
juu,ei mielestäni ainakaan seonnu oo.
mielestäni vetää selvästi paremmin ennen turbon tehoaluetta kuin ennen.
kulutus tuntui äkkiseltään vähän jopa pienenevän mutta tuo saattaa olla vaan että tuntui.
mutta ei se ihan eri autolta sentään tuntuna.
tosin ei sitä niin paljo ole ruuvattukaan kuin temes
ainahan tämä ns. virittely"johon lasken tämän syötön säädön" pitää pieniä tai miksei isompia riskejä sisällään.
aika paljo tuolla utujen maassa tuntuvat kanssa noita syöttöjä vähä lisäävän joten ei sen pitäs näistä pienistä syötönsäädöistä vielä seota,jos muut palikat on ok kunnossa.
joo se oli virhe arvio kyllä ne kierrokset ovat samat , enää vaan ei tarvitse ylämäkeen polkea kaasua lisää niin paljon kun aiemmin. Et kyllä siitä syötön nostamisesta on ollut pelkkää positiivista sanomista
jokos temes oot käyny leimaa hakemassa ,jos oot paljo oli noki arvo.
itellä oli 1.48 ja selvisi vähä sen jälkeen jotta maf oli sökö.
en tiiä miten paljo vaikuttaa ehjä maf verratuna sököön,mutta eihän tuossa pitäs olla muuta sähköstä kuin ennakon säätö.