Lukkoperä

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Qtka
Viestit: 52
Liittynyt: 09 Helmi 2005 11:52
Paikkakunta: Sonkajärvi/Kuopio

Lukkoperä

Viesti Kirjoittaja Qtka »

Mitä mallia mahtaa olla Nuo Sierroissa ja Scorpioissa käytetyt lukkoperät.... Koitin haulla etsiä mutta ei löytyny... tai sitten en vaan osannu....
Ai minä vai...
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

siis...?
mitä mallia tarkotat?
kitkalukkojahan ne on...
Focus 1.0 edition a6 2017
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Taitaa olla aikapitkälle viskolukollisia..
Mikko R.
Viestit: 38
Liittynyt: 27 Heinä 2005 18:59
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mikko R. »

Eikös suurin osa Sierrojen ja Scorpioiden lukollisista takamuksista ole viskolukkoja. IS-Sierroissa on ollut optiona kitkalukollista.

Edit. Myöhästyin...
Sierra 2.0i OHC Laser -89
Sierra 1.6 Laser -89
http://mikkorace.1g.fi/
Qtka
Viestit: 52
Liittynyt: 09 Helmi 2005 11:52
Paikkakunta: Sonkajärvi/Kuopio

Viesti Kirjoittaja Qtka »

Pystyykö tuon viskolukon olemassa olon tai olemattomuuden toteamaan renkaita pyörittelemällä niin kuin kitkalukon...........
Ai minä vai...
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Eikö oo enää autossa kiinni että ajamalla vois kokeilla?
ei sieltä mitään junia t...
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

no eipä ole iso vaiva ottaa takakilpeä pois perästä. samassa vaihtaa uudet öljyt. :wink:
Rattimiehen erottaa siitä, että se on vielä pelissä mukana vaikka peli on jo menetetty.
Nykyajan filosofiaa...
Qtka
Viestit: 52
Liittynyt: 09 Helmi 2005 11:52
Paikkakunta: Sonkajärvi/Kuopio

Viesti Kirjoittaja Qtka »

Tuollahan se lattialla romottaa.... Eihän se olisi iso vaiva mutta helpommin se tässä näppäilemällä onnistuu :lol: :roll: :wink: :oops: Pitää lähteä varmaan sitten ruuvailemaan...
Ai minä vai...
JuHo^
Viestit: 49
Liittynyt: 19 Marras 2005 21:23

Viesti Kirjoittaja JuHo^ »

heitetäänkä lukolliseen perään samat öljyt sisälle ku lukottomaan?
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

lukkon piti laittaa jotain lisäainetta (muistaakseni)
Focus 1.0 edition a6 2017
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

JuHo^ kirjoitti:heitetäänkä lukolliseen perään samat öljyt sisälle ku lukottomaan?
Sierran "viskolukolliseen" ihan normaali öljyt.

Tasauspyörästö umpinainen paketti, jossa sisällä visko öljyt.
Qtka
Viestit: 52
Liittynyt: 09 Helmi 2005 11:52
Paikkakunta: Sonkajärvi/Kuopio

Viesti Kirjoittaja Qtka »

Masentava kohtalo... Ei lukkoa.....
Ai minä vai...
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Jos murikka on kiinni autossa, niin vaihde päälle, repsikan takapyrä ilmaan ja pyöritystä. Jos on (ehjä)lukko, niin pyörä ei pyöri ihan pikku punnerruksella. Irto murikasta voi asian tutkia pyörittämällä vetarin laippoja/vetareita vastakkaisiin suuntiin. Jos ei pyöri on lukko.
Nopealla mulkaisulla viskollinen perä saattaa vaikuttaa lukottomalta koska tasauspyörästö on näkyvillä.
Qtka
Viestit: 52
Liittynyt: 09 Helmi 2005 11:52
Paikkakunta: Sonkajärvi/Kuopio

Viesti Kirjoittaja Qtka »

Onkos kellään kuvaa tuosta viskolukosta..... Ei sielllä kyllä mitään lukkoon viittaavaa näkynyt..... Eli siis viskolukkokin ahdistaa käsin pyöritettäessä samanlailla kuin kitkalukkokin?
Ai minä vai...
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Siinäpä se just onkin, kun se visko jemmassa mutta tasauspyörästö näkyy.
Kyllä ahistaa, siis viskokin.
Ehjään semmoseen en oo irrallaan saanu minkäänlaista luistoa. Fordin ohjekin tasi olla yli 75Nm pitää kestää tolla pyörä ilmaan tyylillä.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Taisi olla 70 tai 75Nm perän viskolle, sama arvo oli myös 4x4 malleissa keskiviskolle yksi pyörä ilmaan tunkattuna (ilmassa olevan renkaan napamutterista kokeiltuna)

Keskiviskon testauksessa eturengas ilmassa.
Avatar
riesa-reising
Viestit: 299
Liittynyt: 15 Heinä 2007 19:40
Paikkakunta: Lahti - Chicago

Viesti Kirjoittaja riesa-reising »

lukkohan on että renkaat pyörii kokoajan samaa tahtia, ni siis kertokaas nyt hitaalle, että mitkä on visko ja kitka? ja yksinkertaisesti kiitos :wink:
Vastaa Viestiin