Katsastuksessa todetut viat ja puutteet, Escort 1992 1.8i

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
tsetec
Viestit: 105
Liittynyt: 03 Loka 2005 18:55

Katsastuksessa todetut viat ja puutteet, Escort 1992 1.8i

Viesti Kirjoittaja tsetec »

Noniin, rauhallisen parin kuukauden ajelun jälkeen tuli autolle aika viedä se leimalle. No johtuen ehkä siitä, että auto on normi eskortti, ei se menny läpi kuin helmasta.
Kysymyksiä tietäjille:
Päästöt:
CO-pitoisuus tk:lla 2,94/0,5 ja kierroksilla 1,39/0,3
HC-pitoisuus tk:lla 266/100
Katsastusmies epäili , että rikastin piiri on päällä jostain syystä(lämpömittari ei toimi, olen ostanut uuden anturin, siis sen joka on termarikotelossa siellä sivussa(edessä) alhaalla, en vielä vaihtanut, mutta käsittääkseni mittarin anturilla ei ole tekemistä ruiskun ohjauksen kanssa. :?:
Voiko päästöt olla tuollaiset ns. perusasetuksilla, jos joku anturi on pois pelistä??


Ai niin ja katsastusmaksu mittauksineen on noussut 56 euroon ja jälkitarkastus 18 euroon.
Sky is the limit.
Onneksi on "kilpailua" katsastuksessa!!!!!!

Uutta osaa vaihdettu parinkuukauden sisään: Tulpat ja johdot, tyhjäkäyntiventtiili, lamda, huohotinventtiili, puola, imusarjan tiiviste, maf putsattu

muut jäkitarkastusta vaativat: takajarrut, suuntavalon väri(poltin haalistunut), helmakotelo, bensatankki vuotaa, takaturvavyö vaurioitunut, raidetangon varsi(välyksellinen sisäpäästä). :o :shock:
anttij80
Viestit: 89
Liittynyt: 21 Marras 2005 19:19
Paikkakunta: hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja anttij80 »

vaikuttais että käy rikkaalla.vika sit voiki olla aika mones paikassa.
osa aika turhia vikoja mitä jälkitarkastuksee laitto.vaihtaisin konttoria :D
niissä kun tuppaa oleen eroja aika paljon
anttij80
Viestit: 89
Liittynyt: 21 Marras 2005 19:19
Paikkakunta: hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja anttij80 »

niin ja vikaa voisi olla kaasuläpän tunnistin kun on kierroksilla alhasempi arvo
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Rikkaalla käymiseen voi vaikuttaa kyllä aikamonta asiaa, itse vaihtaisin sen moottorinohjaukseen vaikuttavan moottorinlämpötila-anturin ainakin (Varmaan on imusarjassa kiinni). Lämpömittarin anturi on sitten erikseen ja se on luultavammin siinä termarikotelossa, ellei siinä ole sitten flektin anturi? Katsastuksen hinta on kyllä pirun kova, ottaa hieman päästä kun ajaa satasen (itse ajan) autolla ja katsastus maksaa yli puolet auton hinnasta, ja uusinta taas parikyt euroa, ei ole halpaa huvia ei.
tsetec
Viestit: 105
Liittynyt: 03 Loka 2005 18:55

Viesti Kirjoittaja tsetec »

Noh , halvemmaksi olisi minullakin ollut 5kk sitten lahjoittaa leimattu escortti jollekin, nyt siihen on mennyt pari tonnia rahaa, ja arvo senkun laskee. :roll:
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

Jaakko85 kirjoitti:Rikkaalla käymiseen voi vaikuttaa kyllä aikamonta asiaa, itse vaihtaisin sen moottorinohjaukseen vaikuttavan moottorinlämpötila-anturin ainakin (Varmaan on imusarjassa kiinni). Lämpömittarin anturi on sitten erikseen ja se on luultavammin siinä termarikotelossa, ellei siinä ole sitten flektin anturi? Katsastuksen hinta on kyllä pirun kova, ottaa hieman päästä kun ajaa satasen (itse ajan) autolla ja katsastus maksaa yli puolet auton hinnasta, ja uusinta taas parikyt euroa, ei ole halpaa huvia ei.
Zetec koneisessa -92 Escossa lämpömittarin anturi on termostaattikotelossa edessä alhaalla, moottorinlämpöanturi termarikotelon päällä. Imuilman lämpöanturi näyttäis olevan MAF:in kanssa samassa. Flektin anturi ylävesiletkussa.

edit. Termostaatti jumittaa? Sehän ainakin on tyyppivika zeteceissä. Vaihda se lämpömittarinanturi niin näet lämpiääkö pata.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Tinde kirjoitti: Zetec koneisessa -92 Escossa lämpömittarin anturi on termostaattikotelossa edessä alhaalla, moottorinlämpöanturi termarikotelon päällä. Imuilman lämpöanturi näyttäis olevan MAF:in kanssa samassa. Flektin anturi ylävesiletkussa.

edit. Termostaatti jumittaa? Sehän ainakin on tyyppivika zeteceissä. Vaihda se lämpömittarinanturi niin näet lämpiääkö pata.
Kiitos oikaisusta!
Guido
Viestit: 15
Liittynyt: 19 Syys 2005 11:26

Re: Katsastuksessa todetut viat ja puutteet, Escort 1992 1.8

Viesti Kirjoittaja Guido »

tsetec kirjoitti:Noniin, rauhallisen parin kuukauden ajelun jälkeen tuli autolle aika viedä se leimalle. No johtuen ehkä siitä, että auto on normi eskortti, ei se menny läpi kuin helmasta.
Kysymyksiä tietäjille:
Päästöt:
CO-pitoisuus tk:lla 2,94/0,5 ja kierroksilla 1,39/0,3
HC-pitoisuus tk:lla 266/100
Katsastusmies epäili , että rikastin piiri on päällä jostain syystä(lämpömittari ei toimi, olen ostanut uuden anturin, siis sen joka on termarikotelossa siellä sivussa(edessä) alhaalla, en vielä vaihtanut, mutta käsittääkseni mittarin anturilla ei ole tekemistä ruiskun ohjauksen kanssa. :?:
Voiko päästöt olla tuollaiset ns. perusasetuksilla, jos joku anturi on pois pelistä??


Ai niin ja katsastusmaksu mittauksineen on noussut 56 euroon ja jälkitarkastus 18 euroon.
Sky is the limit.
Onneksi on "kilpailua" katsastuksessa!!!!!!

Uutta osaa vaihdettu parinkuukauden sisään: Tulpat ja johdot, tyhjäkäyntiventtiili, lamda, huohotinventtiili, puola, imusarjan tiiviste, maf putsattu

muut jäkitarkastusta vaativat: takajarrut, suuntavalon väri(poltin haalistunut), helmakotelo, bensatankki vuotaa, takaturvavyö vaurioitunut, raidetangon varsi(välyksellinen sisäpäästä). :o :shock:
mul oli sama juttu vaihoin katin ja vot rupes toimimaan. onko katti ehjä????
tsetec
Viestit: 105
Liittynyt: 03 Loka 2005 18:55

Viesti Kirjoittaja tsetec »

Mistä kannattaa kysellä takaturvavyön kelaa?
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Katsastuksessa todetut viat ja puutteet, Escort 1992 1.8

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

tsetec kirjoitti:Ai niin ja katsastusmaksu mittauksineen on noussut 56 euroon ja jälkitarkastus 18 euroon.
Sky is the limit.
Onneksi on "kilpailua" katsastuksessa!!!!!!

helsingin konalassa, IHA katsastus
maksu 40,- päästöt 10,- = 50,-
Focus 1.0 edition a6 2017
K.S.
Viestit: 173
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja K.S. »

Onpas sulla vehje katsastusinssi osunu kohalle.. Multa ei esimerkiksi ole turvavyöitä kun vilkaistu, että on paikallaan. Päästöihinkin lämmittää konetta ja tekee kaikkensa että menee niistä läpi :lol: Aina ollu tosi tiukalla.. Tjasan 50 euroa
OHC Sierra 3/4 puhaltimella.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

K.S. kirjoitti:Onpas sulla vehje katsastusinssi osunu kohalle.. Multa ei esimerkiksi ole turvavyöitä kun vilkaistu, että on paikallaan.
Oletko sinä vehje jos teet työsi kunnolla?
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Jaakko85 kirjoitti: Oletko sinä vehje jos teet työsi kunnolla?
Niinpä! Kyllähän esim. turvavyöt on aika tärkeät turvavarusteet ainakin mun mielestä, joten kyllähän ne kunnossa on hyvä olla! Eikä se bensatankki ihan hyvä ole jos se vuotaa :roll: Eikä tuossa "tuomiossa" muutenkaan mitään erikoista ollut. Jos nuo viat olisi olleet yksittäisiä eli vaikka pelkkä turvavyö tai takalamppu niin ei niistä olisi välttämättä hylkyä tullut. Mutta kun näitä pikkuvikoja oli sen verran paljon niin aivan oikeutetusti hylkyyn mun mielestäni meni!
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
Zetecci
Viestit: 47
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Zetecci »

tsetek, jos auto on vm. 1992, niin siellä saattaa olla jo lambda-anturissakin vikaa... itellä oli edellisessä 1.6 CVH EFi:ssä lambda vähän miten sattuu niin oli päästöt törkeen korkeella, vaihdoin sen, nii kappas, kaikki pelitti taas hienosti ja nykimiset kiihdytyksessä hävisivät jne... polttoaineen kulutus laski... :roll: noi arvot on kyl nii rajusti yli, että ite lähtisin ensimmäiseks hakemaan lambda-anturista vikaa. ja tästä johtuen jos käy kokoajan liian rikkaalla se hajottaa katalysaattorin.. elikkäs sekin voi olla entinen..
Ford Escort 1.8 GT -97
tsetec
Viestit: 105
Liittynyt: 03 Loka 2005 18:55

Viesti Kirjoittaja tsetec »

Lambda on vaihdettu syksyllä, turhaan, mutta ompahan nyt vanha toimiva, millä kokeilla. Tarvike katti maksaa 240 egee, kävin tänään kyselemässä.

Kävi siis aiemmin laihalla tyhjäkäyntiä, kun imusarjan tiiviste vuosi. Lambda antoi ihme lukemia, luulin et oli siinä vika.
lassi
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Joulu 2005 13:27

Viesti Kirjoittaja lassi »

Osta biltemasta tai motonetistä puoleen hintaan. :idea:
HUh Huh huijaa!
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tarvikekatit on jotain 100 eskoa! :roll:
tsetec
Viestit: 105
Liittynyt: 03 Loka 2005 18:55

Viesti Kirjoittaja tsetec »

siis bolt on tarvike katti 240 egee, biltemasta saa 88 egee hitsattavan
tsetec
Viestit: 105
Liittynyt: 03 Loka 2005 18:55

Viesti Kirjoittaja tsetec »

Noniin. Päästöt kohallaan ja muut, mutta näyttö meni pitkäks ja nyt tökki toisen puolen helman rikki. Eli ei vieläkään leimaa. Mutta ei oo enää paljosta kiinni.

Katsastusmies kehui autoa muuten, sanoin että se on lähes uusi, paitsi kori. :lol:

Enää ei tarvitse vaihtaa kuin kori.....

Mitä sitä sanotaan perse-edellä puuhun menemisestä
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

tsetec kirjoitti:
Katsastusmies kehui autoa muuten, sanoin että se on lähes uusi, paitsi kori. :lol:
Tuonhan voisi luokitella jo pieneksi vattuiluksi :lol: Noh ei se todellakaan enää oo paljosta kiinni Ellei tarvi koko kynnyskoteloa tehdä uusiksi :D

Onnea vaan..
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kyllähän se on kuin uusi kun vaihtaa motin ja korin! :D
fiiikus
Viestit: 131
Liittynyt: 17 Helmi 2005 22:48

Viesti Kirjoittaja fiiikus »

yleisökysymys : miten mittasit lambdan jännitettä ?
- minkä värisestä piuhasta ?
- maata vai +12 vasten ?
- mitä se näytti ?

omassa escortissa heiluu 0,1-0,7 Vdc maata vasten ja jotain kuraa hommassa on. kylmänä näytti vakiosti jotain 0,7 Vdc ja kun lämperis niin alkoi heilua !!!
[2019] Focus-03 1.6 (230 tkm>), S-max-08 tdciA (236 tkm>) + Esco mk1 4D + Esco mk1 2D + Sierra mk1 ..
[2017] Focus-99 1.8 tddi (346tkm > myyty), Focus-03 1.6 (164tkm>), S-max-08 tdciA (169tkm>) + Esco mk1 4D + ..
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

fiiikus kirjoitti: omassa escortissa heiluu 0,1-0,7 Vdc maata vasten ja jotain kuraa hommassa on. kylmänä näytti vakiosti jotain 0,7 Vdc ja kun lämperis niin alkoi heilua !!!
No noinhan sen pitäisikin toimia...
Vastaa Viestiin