Katsastuksessa todetut viat ja puutteet, Escort 1992 1.8i
Katsastuksessa todetut viat ja puutteet, Escort 1992 1.8i
Noniin, rauhallisen parin kuukauden ajelun jälkeen tuli autolle aika viedä se leimalle. No johtuen ehkä siitä, että auto on normi eskortti, ei se menny läpi kuin helmasta.
Kysymyksiä tietäjille:
Päästöt:
CO-pitoisuus tk:lla 2,94/0,5 ja kierroksilla 1,39/0,3
HC-pitoisuus tk:lla 266/100
Katsastusmies epäili , että rikastin piiri on päällä jostain syystä(lämpömittari ei toimi, olen ostanut uuden anturin, siis sen joka on termarikotelossa siellä sivussa(edessä) alhaalla, en vielä vaihtanut, mutta käsittääkseni mittarin anturilla ei ole tekemistä ruiskun ohjauksen kanssa.
Voiko päästöt olla tuollaiset ns. perusasetuksilla, jos joku anturi on pois pelistä??
Ai niin ja katsastusmaksu mittauksineen on noussut 56 euroon ja jälkitarkastus 18 euroon.
Sky is the limit.
Onneksi on "kilpailua" katsastuksessa!!!!!!
Uutta osaa vaihdettu parinkuukauden sisään: Tulpat ja johdot, tyhjäkäyntiventtiili, lamda, huohotinventtiili, puola, imusarjan tiiviste, maf putsattu
muut jäkitarkastusta vaativat: takajarrut, suuntavalon väri(poltin haalistunut), helmakotelo, bensatankki vuotaa, takaturvavyö vaurioitunut, raidetangon varsi(välyksellinen sisäpäästä).
Kysymyksiä tietäjille:
Päästöt:
CO-pitoisuus tk:lla 2,94/0,5 ja kierroksilla 1,39/0,3
HC-pitoisuus tk:lla 266/100
Katsastusmies epäili , että rikastin piiri on päällä jostain syystä(lämpömittari ei toimi, olen ostanut uuden anturin, siis sen joka on termarikotelossa siellä sivussa(edessä) alhaalla, en vielä vaihtanut, mutta käsittääkseni mittarin anturilla ei ole tekemistä ruiskun ohjauksen kanssa.
Voiko päästöt olla tuollaiset ns. perusasetuksilla, jos joku anturi on pois pelistä??
Ai niin ja katsastusmaksu mittauksineen on noussut 56 euroon ja jälkitarkastus 18 euroon.
Sky is the limit.
Onneksi on "kilpailua" katsastuksessa!!!!!!
Uutta osaa vaihdettu parinkuukauden sisään: Tulpat ja johdot, tyhjäkäyntiventtiili, lamda, huohotinventtiili, puola, imusarjan tiiviste, maf putsattu
muut jäkitarkastusta vaativat: takajarrut, suuntavalon väri(poltin haalistunut), helmakotelo, bensatankki vuotaa, takaturvavyö vaurioitunut, raidetangon varsi(välyksellinen sisäpäästä).
Rikkaalla käymiseen voi vaikuttaa kyllä aikamonta asiaa, itse vaihtaisin sen moottorinohjaukseen vaikuttavan moottorinlämpötila-anturin ainakin (Varmaan on imusarjassa kiinni). Lämpömittarin anturi on sitten erikseen ja se on luultavammin siinä termarikotelossa, ellei siinä ole sitten flektin anturi? Katsastuksen hinta on kyllä pirun kova, ottaa hieman päästä kun ajaa satasen (itse ajan) autolla ja katsastus maksaa yli puolet auton hinnasta, ja uusinta taas parikyt euroa, ei ole halpaa huvia ei.
Zetec koneisessa -92 Escossa lämpömittarin anturi on termostaattikotelossa edessä alhaalla, moottorinlämpöanturi termarikotelon päällä. Imuilman lämpöanturi näyttäis olevan MAF:in kanssa samassa. Flektin anturi ylävesiletkussa.Jaakko85 kirjoitti:Rikkaalla käymiseen voi vaikuttaa kyllä aikamonta asiaa, itse vaihtaisin sen moottorinohjaukseen vaikuttavan moottorinlämpötila-anturin ainakin (Varmaan on imusarjassa kiinni). Lämpömittarin anturi on sitten erikseen ja se on luultavammin siinä termarikotelossa, ellei siinä ole sitten flektin anturi? Katsastuksen hinta on kyllä pirun kova, ottaa hieman päästä kun ajaa satasen (itse ajan) autolla ja katsastus maksaa yli puolet auton hinnasta, ja uusinta taas parikyt euroa, ei ole halpaa huvia ei.
edit. Termostaatti jumittaa? Sehän ainakin on tyyppivika zeteceissä. Vaihda se lämpömittarinanturi niin näet lämpiääkö pata.
Kiitos oikaisusta!Tinde kirjoitti: Zetec koneisessa -92 Escossa lämpömittarin anturi on termostaattikotelossa edessä alhaalla, moottorinlämpöanturi termarikotelon päällä. Imuilman lämpöanturi näyttäis olevan MAF:in kanssa samassa. Flektin anturi ylävesiletkussa.
edit. Termostaatti jumittaa? Sehän ainakin on tyyppivika zeteceissä. Vaihda se lämpömittarinanturi niin näet lämpiääkö pata.
Re: Katsastuksessa todetut viat ja puutteet, Escort 1992 1.8
mul oli sama juttu vaihoin katin ja vot rupes toimimaan. onko katti ehjä????tsetec kirjoitti:Noniin, rauhallisen parin kuukauden ajelun jälkeen tuli autolle aika viedä se leimalle. No johtuen ehkä siitä, että auto on normi eskortti, ei se menny läpi kuin helmasta.
Kysymyksiä tietäjille:
Päästöt:
CO-pitoisuus tk:lla 2,94/0,5 ja kierroksilla 1,39/0,3
HC-pitoisuus tk:lla 266/100
Katsastusmies epäili , että rikastin piiri on päällä jostain syystä(lämpömittari ei toimi, olen ostanut uuden anturin, siis sen joka on termarikotelossa siellä sivussa(edessä) alhaalla, en vielä vaihtanut, mutta käsittääkseni mittarin anturilla ei ole tekemistä ruiskun ohjauksen kanssa.
Voiko päästöt olla tuollaiset ns. perusasetuksilla, jos joku anturi on pois pelistä??
Ai niin ja katsastusmaksu mittauksineen on noussut 56 euroon ja jälkitarkastus 18 euroon.
Sky is the limit.
Onneksi on "kilpailua" katsastuksessa!!!!!!
Uutta osaa vaihdettu parinkuukauden sisään: Tulpat ja johdot, tyhjäkäyntiventtiili, lamda, huohotinventtiili, puola, imusarjan tiiviste, maf putsattu
muut jäkitarkastusta vaativat: takajarrut, suuntavalon väri(poltin haalistunut), helmakotelo, bensatankki vuotaa, takaturvavyö vaurioitunut, raidetangon varsi(välyksellinen sisäpäästä).
Re: Katsastuksessa todetut viat ja puutteet, Escort 1992 1.8
tsetec kirjoitti:Ai niin ja katsastusmaksu mittauksineen on noussut 56 euroon ja jälkitarkastus 18 euroon.
Sky is the limit.
Onneksi on "kilpailua" katsastuksessa!!!!!!
helsingin konalassa, IHA katsastus
maksu 40,- päästöt 10,- = 50,-
Focus 1.0 edition a6 2017
Niinpä! Kyllähän esim. turvavyöt on aika tärkeät turvavarusteet ainakin mun mielestä, joten kyllähän ne kunnossa on hyvä olla! Eikä se bensatankki ihan hyvä ole jos se vuotaa Eikä tuossa "tuomiossa" muutenkaan mitään erikoista ollut. Jos nuo viat olisi olleet yksittäisiä eli vaikka pelkkä turvavyö tai takalamppu niin ei niistä olisi välttämättä hylkyä tullut. Mutta kun näitä pikkuvikoja oli sen verran paljon niin aivan oikeutetusti hylkyyn mun mielestäni meni!Jaakko85 kirjoitti: Oletko sinä vehje jos teet työsi kunnolla?
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
tsetek, jos auto on vm. 1992, niin siellä saattaa olla jo lambda-anturissakin vikaa... itellä oli edellisessä 1.6 CVH EFi:ssä lambda vähän miten sattuu niin oli päästöt törkeen korkeella, vaihdoin sen, nii kappas, kaikki pelitti taas hienosti ja nykimiset kiihdytyksessä hävisivät jne... polttoaineen kulutus laski... noi arvot on kyl nii rajusti yli, että ite lähtisin ensimmäiseks hakemaan lambda-anturista vikaa. ja tästä johtuen jos käy kokoajan liian rikkaalla se hajottaa katalysaattorin.. elikkäs sekin voi olla entinen..
Ford Escort 1.8 GT -97
Noniin. Päästöt kohallaan ja muut, mutta näyttö meni pitkäks ja nyt tökki toisen puolen helman rikki. Eli ei vieläkään leimaa. Mutta ei oo enää paljosta kiinni.
Katsastusmies kehui autoa muuten, sanoin että se on lähes uusi, paitsi kori.
Enää ei tarvitse vaihtaa kuin kori.....
Mitä sitä sanotaan perse-edellä puuhun menemisestä
Katsastusmies kehui autoa muuten, sanoin että se on lähes uusi, paitsi kori.
Enää ei tarvitse vaihtaa kuin kori.....
Mitä sitä sanotaan perse-edellä puuhun menemisestä
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
yleisökysymys : miten mittasit lambdan jännitettä ?
- minkä värisestä piuhasta ?
- maata vai +12 vasten ?
- mitä se näytti ?
omassa escortissa heiluu 0,1-0,7 Vdc maata vasten ja jotain kuraa hommassa on. kylmänä näytti vakiosti jotain 0,7 Vdc ja kun lämperis niin alkoi heilua !!!
- minkä värisestä piuhasta ?
- maata vai +12 vasten ?
- mitä se näytti ?
omassa escortissa heiluu 0,1-0,7 Vdc maata vasten ja jotain kuraa hommassa on. kylmänä näytti vakiosti jotain 0,7 Vdc ja kun lämperis niin alkoi heilua !!!
[2019] Focus-03 1.6 (230 tkm>), S-max-08 tdciA (236 tkm>) + Esco mk1 4D + Esco mk1 2D + Sierra mk1 ..
[2017] Focus-99 1.8 tddi (346tkm > myyty), Focus-03 1.6 (164tkm>), S-max-08 tdciA (169tkm>) + Esco mk1 4D + ..
[2017] Focus-99 1.8 tddi (346tkm > myyty), Focus-03 1.6 (164tkm>), S-max-08 tdciA (169tkm>) + Esco mk1 4D + ..