cvh:n Kytkimen automaattisäädin
cvh:n Kytkimen automaattisäädin
Eli poljon tossa yks päivä kytkintä ja poljin lipsahti yhtäkkiä ylös aika voimalla jolloin sieltä irtosi joku jousi,Eli mikähän jousi mahtaa olla kyseessä,toisesta päästä se oli kiinni siellä valkosessa hammastetuusa mötissä ja toisesta päästä kytkin polkimessa.
Ne joilla on alfamerin korjausopas niin jousi näkyy sivulla 76,kuva 5.2 ja osa D.
Ne joilla on alfamerin korjausopas niin jousi näkyy sivulla 76,kuva 5.2 ja osa D.
se jousi on se mikä periaatteessa tekee sen säätämisen. eli vetää sitä hammasratasjuttua kireelle.
sulla tais murtua se lenkki missä se jousi on kiinni.
uuden osan löydät ihan motonetistäkin ja maksaa muistaakseni 6e.
ainut mikä siinä uuden asennuksessa on hankalaa juurikin se jousi, sen takasin laittaminen on aivan pirun hankalaa kun se on aika jäykkä.
nyt on sitten erinomainen tilaisuus vaihtaa kytkin vaijerikin jos siltä tuntuu. menee siinä ohessa mukavasti, vie noin 2min sen uuden väsääminen sinne.
varaa hermoja vaihtoon ja jos poltat tupakkaa niin ainakin yksi ylimääräinen aski pelkästään siihen vitutukseen sen jousen takia
edit: suosittelen lämpimästi penkin irroittamista tässä hommassa. parempi olla sitä tilaa missä räpeltää kuin nypertää pienestä raosta sitä.
sulla tais murtua se lenkki missä se jousi on kiinni.
uuden osan löydät ihan motonetistäkin ja maksaa muistaakseni 6e.
ainut mikä siinä uuden asennuksessa on hankalaa juurikin se jousi, sen takasin laittaminen on aivan pirun hankalaa kun se on aika jäykkä.
nyt on sitten erinomainen tilaisuus vaihtaa kytkin vaijerikin jos siltä tuntuu. menee siinä ohessa mukavasti, vie noin 2min sen uuden väsääminen sinne.
varaa hermoja vaihtoon ja jos poltat tupakkaa niin ainakin yksi ylimääräinen aski pelkästään siihen vitutukseen sen jousen takia

edit: suosittelen lämpimästi penkin irroittamista tässä hommassa. parempi olla sitä tilaa missä räpeltää kuin nypertää pienestä raosta sitä.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
kyl motonetistä saa ihan oikean mokoman kun sanoo vain minkä vuotiseen on menossa.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Vaihdoinpas nyt tuon hammaskaaren.Mutta,Poljin tuntuma ihan erilainen eikä painu ihan pohjaan asti.Lisäksi se laatikossa oleva käyttövipu on nyt paljon enemmän ohjaamoon päin "nojallaan".Eli pitäsikö sen nyt jotenkin säätyä vai mitä?Mitään säädön ääntä en kuullut ja hammaskaari näyttäisi olevan samassa asennossakin kuin asennettaessa.