cvh:n Kytkimen automaattisäädin

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

cvh:n Kytkimen automaattisäädin

Viesti Kirjoittaja late »

Eli poljon tossa yks päivä kytkintä ja poljin lipsahti yhtäkkiä ylös aika voimalla jolloin sieltä irtosi joku jousi,Eli mikähän jousi mahtaa olla kyseessä,toisesta päästä se oli kiinni siellä valkosessa hammastetuusa mötissä ja toisesta päästä kytkin polkimessa.
Ne joilla on alfamerin korjausopas niin jousi näkyy sivulla 76,kuva 5.2 ja osa D.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

ilman opasta veikkaisin osan liittyvän automaattisäädön säätöön
Focus 1.0 edition a6 2017
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

Jep siihenhän se liittyy,Mutta mikä on tarkoitus tarkaalleen ottaen?Ja mielestäni sieltä valkoisesta mötistä lähti pieni palanen irti eli jousi ei enää tahdo pysyä siellä kun sitä koettaa laittaa paikalleen.
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

minnonenkas homma toi vaihto on?Onko jotain erityistä mitä pitäisi ottaa huomioon?
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

se jousi on se mikä periaatteessa tekee sen säätämisen. eli vetää sitä hammasratasjuttua kireelle.

sulla tais murtua se lenkki missä se jousi on kiinni.

uuden osan löydät ihan motonetistäkin ja maksaa muistaakseni 6e.

ainut mikä siinä uuden asennuksessa on hankalaa juurikin se jousi, sen takasin laittaminen on aivan pirun hankalaa kun se on aika jäykkä.

nyt on sitten erinomainen tilaisuus vaihtaa kytkin vaijerikin jos siltä tuntuu. menee siinä ohessa mukavasti, vie noin 2min sen uuden väsääminen sinne.

varaa hermoja vaihtoon ja jos poltat tupakkaa niin ainakin yksi ylimääräinen aski pelkästään siihen vitutukseen sen jousen takia :lol:

edit: suosittelen lämpimästi penkin irroittamista tässä hommassa. parempi olla sitä tilaa missä räpeltää kuin nypertää pienestä raosta sitä.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

Jep,Eli juuri se lenkki murtui.Kytkin kuitenkin tuntui paikallaan poljettaessa aivan normaalilta.Pitääkö muuten sitä kytkimen käyttö akselia joka on kytkin vaijerin toisessa päässä niin "lukita" jotenkin paikalleen,Vai voiko sen vaan päästää vemppuun kun irrotan vaijeria?
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Voi päästää, ei se siitä mihinkään lähde. Nuo kytkinpolkimen hammaskehät on sitten värikoodattu ja niitä on noin 6 erilaista.
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

Eli paras ottaa vanha malliksi?
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Niin ja/tai muistaa se väri..
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

kyl motonetistä saa ihan oikean mokoman kun sanoo vain minkä vuotiseen on menossa.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Volmari kirjoitti:kyl motonetistä saa ihan oikean mokoman kun sanoo vain minkä vuotiseen on menossa.
Ei ole kiinni vain vuosimallista vaan konemallista myös. Mutta kriittistä tämä ei ole kuin jäykempien viriasetelmien kanssa. Kaikki ne käy mekaanisesti ristiin, vain polkimen vipusuhde muuttuu.
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

Vaihdoinpas nyt tuon hammaskaaren.Mutta,Poljin tuntuma ihan erilainen eikä painu ihan pohjaan asti.Lisäksi se laatikossa oleva käyttövipu on nyt paljon enemmän ohjaamoon päin "nojallaan".Eli pitäsikö sen nyt jotenkin säätyä vai mitä?Mitään säädön ääntä en kuullut ja hammaskaari näyttäisi olevan samassa asennossakin kuin asennettaessa.
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

Osaako kukaan auttaa?Eli pitäisikö sieltä säätimestä kuulua jotain naksahduksia kun sitä asennuksen jälkeen polkee?Ja kun sen hammaskaaren vastakappaleen säätää korjausoppaan mukaan sinne kehän tasaiselle osalle niin vaierin pituus ei taas alkuunsakaan riitä laatikon päässä.
Vastaa Viestiin