jäänestoaine
jäänestoaine
Käytättekö ruiskupeleihin jäänestoainetta bensan seassa?
'70 Escort 1300 deluxe
Escort 1.8 ghia stw '97
Escort 1.8 ghia stw '97
Re: jäänestoaine
voihan sitä käyttää, jos haluaa, mutta ei yleensä ole tarve.Escotar kirjoitti:Käytättekö ruiskupeleihin jäänestoainetta bensan seassa?
Ikinä en ole mihinkään autooni laittanut eikä ole koskaan jäätynyt tielle!!!
Toi on vähän sellanen kakspiippunen juttu...
Toiset käyttää toiset ei...
Ja olen kuullu puhuttavan niinkin, että kun kerran sitä tankkiis kaadat on käytettävä koko talvi. Siitä, pitääkö paikkansa en tiedä.
Mut tosiaan mä en käytä. Ja kun ei ajele aina vajaalla tankilla vaan ottaa reilusti ja antaa neulan mennä punaselle ja taas täyteen, ei luulisi sitä vettä kondensoituvan tankkiin ainakaan niin paljon kun vajaala tankilla.
MUN mielipide...
Toi on vähän sellanen kakspiippunen juttu...
Toiset käyttää toiset ei...
Ja olen kuullu puhuttavan niinkin, että kun kerran sitä tankkiis kaadat on käytettävä koko talvi. Siitä, pitääkö paikkansa en tiedä.
Mut tosiaan mä en käytä. Ja kun ei ajele aina vajaalla tankilla vaan ottaa reilusti ja antaa neulan mennä punaselle ja taas täyteen, ei luulisi sitä vettä kondensoituvan tankkiin ainakaan niin paljon kun vajaala tankilla.
MUN mielipide...

-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Kerran oon laittanu jäänestoo käyntihäiriöiden takii. Eikä se vika kyl ees bensas sit kuitenkaa ollu, mut ei siit aineest mitää oireit ilmenny sillon eikä myöhemminkää. Töissä laitan tosi kovil pakkasil diiselin sekaa lorauksen 95e:tä tankkauksen yhteydes. Ei riko mitää eikä hyydy diiselit eikä suodattimet. Mut järki päähän määris jos näin teette.
No en tiedä onko uskomista mitä sanotaan masinol purkin kyljessä, 0,5 litraa 20l bensaa ja 1 litra 40l bensaa, en kyllä ihan niin paljoa sinne viittiny kaataa ku litran pulloki makso jo 4-5evirus kirjoitti:Kerran oon laittanu jäänestoo käyntihäiriöiden takii. Eikä se vika kyl ees bensas sit kuitenkaa ollu, mut ei siit aineest mitää oireit ilmenny sillon eikä myöhemminkää. Töissä laitan tosi kovil pakkasil diiselin sekaa lorauksen 95e:tä tankkauksen yhteydes. Ei riko mitää eikä hyydy diiselit eikä suodattimet. Mut järki päähän määris jos näin teette.
Eiköhän ne purkkien käyttöohjeet pidä paikkasa. Masinolhan on jo niin vanha tuotemerkki, et tuskin purkeis väärii ohjeit on. Muuten se ois kai hävinny markkinoilt ajat sitte. Diiselin ja bensan sekotushan ei taida olla mitenkää virallisest suositeltuu, joten tuskin siihen on olemas mitää varmaa sekotussuhdettakaa. Onks tääl rekkamiehii tai -naisii? Ne varmaan osais kertoo jonkun "yleispätevän" sekotuksen. Homma on kuulemma saanu alkunsa rekkakuskeilta. Ite oon laittanu h-auton tyhjää tankkii ekaks 3-5l bensaa ja loput diiselii, n.40l. Mut näin vaan yli -20 asteen pakkasil. Mitää oireit ei oo tullu ikinä, mut en silti kehota ketää tekemää näin enkä tarkota tätä ohjeeks. Jokanen oman harkinnan mukaa......
Kuulostas paljon uskottavammalta kun laittas 0,5 DESIÄ 20litraan bensaa, ja DESIN 40litraa...VesQ kirjoitti: No en tiedä onko uskomista mitä sanotaan masinol purkin kyljessä, 0,5 litraa 20l bensaa ja 1 litra 40l bensaa, en kyllä ihan niin paljoa sinne viittiny kaataa ku litran pulloki makso jo 4-5e
En tiedä sitten... Kun en käytä ollenkaan.
En ole käyttänyt 8 vuoteen jäänestoa, kun olen ruiskuautoilla ajellut. Tankkaan aina tankin täyteen ja ajan sen melkein tyhjäksi(ellei löydy hyvää tarjousta
). Ei ole ollut mitään ongelmia. Tän talven ajanut dieselillä, eikä mitään ongelmia. Ja nykyinen dieselöljy ei ole enää samaa ainetta kuin tupaöljy. Dieseleissa on muitakin lisäaineita kuin väriainetta. Uudet dieselmoottorit vaativat niitä lisäaineita.

Tyhjensin kerran aikoja sitten Morrikseni (mennyttä jo) bensatankin ja pohjalta löytyi suunnilleen puolisen litraa vettä...sen jälkeen olen plöräyttänyt silloin tällöin alkoholia tankkiin kaikkiin ajoneuvoihini.overboost kirjoitti:En ole käyttänyt 8 vuoteen jäänestoa, kun olen ruiskuautoilla ajellut. Tankkaan aina tankin täyteen ja ajan sen melkein tyhjäksi(ellei löydy hyvää tarjousta). Ei ole ollut mitään ongelmia. Tän talven ajanut dieselillä, eikä mitään ongelmia. Ja nykyinen dieselöljy ei ole enää samaa ainetta kuin tupaöljy. Dieseleissa on muitakin lisäaineita kuin väriainetta. Uudet dieselmoottorit vaativat niitä lisäaineita.
Annostuksen kanssa en ole pitänyt niin tarkkaa lukua. Sehän sitoo itseensä tuon veden joten jos vettä on vain vähän niin jääestoakaan ei tarvita paljoa.
Mistähän tuo uskomus muuten tulee että jos kerran käyttää jäänestoa niin sitten joutuu aina lisäämään.
-M
No se tulee siitä,että jos tankissa on vettä,mn2346 kirjoitti: Tyhjensin kerran aikoja sitten Morrikseni (mennyttä jo) bensatankin ja pohjalta löytyi suunnilleen puolisen litraa vettä...sen jälkeen olen plöräyttänyt silloin tällöin alkoholia tankkiin kaikkiin ajoneuvoihini.
Annostuksen kanssa en ole pitänyt niin tarkkaa lukua. Sehän sitoo itseensä tuon veden joten jos vettä on vain vähän niin jääestoakaan ei tarvita paljoa.
Mistähän tuo uskomus muuten tulee että jos kerran käyttää jäänestoa niin sitten joutuu aina lisäämään.
joka on jäätynyt,niin jäänestoaine nimenomaan
sulattaa jään,joka voi "hyhmänä"lähteä
kulkeen pitkin polttoaine putkia.
Tässä vaiheessa jos jättää ko.aineen
käyttämättä,niin putket jäätyvät tukkoon.
En ole koskaan käyttäny pensavehkeissä,
enkä käytä,vaikka täällä periferiassa ajelenkin.
Periferiassa onkin niin kylmää ettei siellä ole kosteutta ilmassa ollenkaanHerkko kirjoitti:No se tulee siitä,että jos tankissa on vettä,
joka on jäätynyt,niin jäänestoaine nimenomaan
sulattaa jään,joka voi "hyhmänä"lähteä
kulkeen pitkin polttoaine putkia.
Tässä vaiheessa jos jättää ko.aineen
käyttämättä,niin putket jäätyvät tukkoon.
En ole koskaan käyttäny pensavehkeissä,
enkä käytä,vaikka täällä periferiassa ajelenkin.

Alkoholihan sitoo veden joten se poistuu sylinterin ja palamisen kautta pakoputkesta ilmaan.
Riittävällä annostuksella tankki tulee "kuivaksi" jolloin käyttö voidaan lopettaa ja pistää satunnaisesti muutama tippa jotta olotila säilyy.
-M
jäänestoaine
Monesti käyntihäiriöt vanhemmissa autoissa ilmojen viilettyä johtuvat imuilman esilämmittimen viallisuudesta tai väärästä asennosta.
Tästä syystä kaasutin jäätyy jopa kun ilmassa on plussaasteita.
Nykyaikainen auto ei liene jäänestoja polttoaineessa tarvitse ja dieseleissähän käytetään talvella talvi/arktista laatua.
Mutta hyvää businesta tuo jäänesto kauppa kieltämättä on
.
Tästä syystä kaasutin jäätyy jopa kun ilmassa on plussaasteita.
Nykyaikainen auto ei liene jäänestoja polttoaineessa tarvitse ja dieseleissähän käytetään talvella talvi/arktista laatua.
Mutta hyvää businesta tuo jäänesto kauppa kieltämättä on

Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
Olen ite kans kuullut kauan sitten että kerran käytettyään jäänestoa, pitää sitä käyttää koko talvi, ja olen sitä ihmetellyt.
Onko se niin että tankkiin muodostunut jää jää pohjalle, vai kelluu?
Painuuko jäänesto pohjalle, sekoittuu, vai kelluu? Ohjeessa sanotaan että se pitää laittaa ennen tankkausta että sekoittuu, mutta sekoittuuko lopullisesti vai erottuuko se pikkuhiljaa pinnalle tai pohjaan?
Pitääkö talven tullen valita kumman kaavan kanssa etenee. Jättää aineen laittamatta ja toivoo ettei vettä ole liikaa, tai laittaa ainetta ja laittaa sitä riittävän runsaasti ettei veden ja eston seon jämähdä putkiin ja kaasarin pieniin kanaviin/suuttimiin/rakosiin?
Itse olen joinakin talvina laittanut sitä yhteen, kahteen tankilliseen ja kun en minkäänlaista eroa huomannut suuntaan enkä toiseen niin jatkossa katsotaan taas uudestaan, voihan se olla enemmän enneltaehkäisevänä tarpeellista.
Onko se niin että tankkiin muodostunut jää jää pohjalle, vai kelluu?
Painuuko jäänesto pohjalle, sekoittuu, vai kelluu? Ohjeessa sanotaan että se pitää laittaa ennen tankkausta että sekoittuu, mutta sekoittuuko lopullisesti vai erottuuko se pikkuhiljaa pinnalle tai pohjaan?
Pitääkö talven tullen valita kumman kaavan kanssa etenee. Jättää aineen laittamatta ja toivoo ettei vettä ole liikaa, tai laittaa ainetta ja laittaa sitä riittävän runsaasti ettei veden ja eston seon jämähdä putkiin ja kaasarin pieniin kanaviin/suuttimiin/rakosiin?
Itse olen joinakin talvina laittanut sitä yhteen, kahteen tankilliseen ja kun en minkäänlaista eroa huomannut suuntaan enkä toiseen niin jatkossa katsotaan taas uudestaan, voihan se olla enemmän enneltaehkäisevänä tarpeellista.
Ajelee vaikka syksyllä pari tankillista jääneston kanssa niin ei ainakaan pääse jäätymään ja pakkasten tullessa ei ole sitten vettä tankissa (tai ei pitäsi ollafiesta89 kirjoitti:Olen ite kans kuullut kauan sitten että kerran käytettyään jäänestoa, pitää sitä käyttää koko talvi, ja olen sitä ihmetellyt.
Onko se niin että tankkiin muodostunut jää jää pohjalle, vai kelluu?
Painuuko jäänesto pohjalle, sekoittuu, vai kelluu? Ohjeessa sanotaan että se pitää laittaa ennen tankkausta että sekoittuu, mutta sekoittuuko lopullisesti vai erottuuko se pikkuhiljaa pinnalle tai pohjaan?
Pitääkö talven tullen valita kumman kaavan kanssa etenee. Jättää aineen laittamatta ja toivoo ettei vettä ole liikaa, tai laittaa ainetta ja laittaa sitä riittävän runsaasti ettei veden ja eston seon jämähdä putkiin ja kaasarin pieniin kanaviin/suuttimiin/rakosiin?
Itse olen joinakin talvina laittanut sitä yhteen, kahteen tankilliseen ja kun en minkäänlaista eroa huomannut suuntaan enkä toiseen niin jatkossa katsotaan taas uudestaan, voihan se olla enemmän enneltaehkäisevänä tarpeellista.

Itse kokeilin kerran talvella kun oli kunnon käyntihäiriöitä tuon kenttiläisen kanssa. Tuntui auttavan mutta ei kuitenkaan auttanut

- siipicossu
- Viestit: 169
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
- Viesti: