TommisBillet nokkapyörät

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

TommisBillet nokkapyörät

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

Meinasin tuommoset tohon Zeteciin. Onkohan miten paljon eroa Kentin tavaraan??? Näyttävät ainakin raskaammilta :?
Meinasin Burtonilta tilata sälää niin sieltä sais kyl noi Kentit mutta nämä olis nyt "saman" hintaiset...
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Omassa -97 1.8 zetecissä hihnapyörät on nokissa kiinni ainoastaan niillä pulteilla ei sokkaa eikä mitään muutakaan lukitusta.
Escort 1.8 sport -97
Escortsutii
Viestit: 86
Liittynyt: 26 Maalis 2005 17:40
Paikkakunta: Joensuu

Re: TommisBillet nokkapyörät

Viesti Kirjoittaja Escortsutii »

TuningUkkeli kirjoitti:Meinasin tuommoset tohon Zeteciin. Onkohan miten paljon eroa Kentin tavaraan??? Näyttävät ainakin raskaammilta :?
Meinasin Burtonilta tilata sälää niin sieltä sais kyl noi Kentit mutta nämä olis nyt "saman" hintaiset...
Mihin sä niitä säädettäviä nokkapyöriä tarviit? Niitä alkuperäisiä voi pyöritellä mihin asentoon haluaa :)
Ford Escort 1.6 SPORT`72
Ford Fiesta 1.0`16
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

Ai saa vai :? Mitäs varten nämä säädettävät sitten on??? :lol: No sekin meno erä sitten vähempänä jos näin... :shock:
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Viesti Kirjoittaja hartza »

Ne ovat TEORIASSA säädettävät, mutta kuka esim dynossa säädettäessä repii joka kerta venakoppaa pois ja nysvää pyöriä eri asentoon? Siinä menee vaan kallista dynoaikaa...
Tietenkin jos tietää jo konetta kasattaessa miten ne pitää olla niin sitten ne on säädettävät.

Ja sitäpaitsi ne on coolit semmoset punaiset pyörät :)
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

No tuostahan on ollut puhetta.. On vaan aika stanan hankalaa :?
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

viksu mies tekee sinne yhdellä kertaa omat ajoitusmerkit jolloin sitä voi dynossakin säädellä :wink:
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad

Fintoys jäsen
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

evolution kirjoitti:viksu mies tekee sinne yhdellä kertaa omat ajoitusmerkit jolloin sitä voi dynossakin säädellä :wink:
No kukas sellasta nyt tajuis tehä :shock:
Aika hyvä pointti :wink:
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Viesti Kirjoittaja hartza »

evolution kirjoitti:viksu mies tekee sinne yhdellä kertaa omat ajoitusmerkit jolloin sitä voi dynossakin säädellä :wink:
Et ilmeisestikkään ole tutustunut Zetecin nokka-akseleihin? Muuten hyvä idea, mutta ilman venttiilikopan irroitusta et näe nokkapyörän ja nokan saumakohtaa... ja nokkapyörien kiristäminen 80 Nm momenttiin ilman nokasta kiinni pitämistä on jokseenkin kyseenalaista. Vai mihin meinasit ne merkit tehdä? Toisen tussilla pyörään ja toisen venakopan kanteen :)

Uskokaa jo, ei onnistu. Joku on oikeasti miettinyt tätä ;)
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

hartza kirjoitti: Et ilmeisestikkään ole tutustunut Zetecin nokka-akseleihin? Muuten hyvä idea, mutta ilman venttiilikopan irroitusta et näe nokkapyörän ja nokan saumakohtaa... ja nokkapyörien kiristäminen 80 Nm momenttiin ilman nokasta kiinni pitämistä on jokseenkin kyseenalaista. Vai mihin meinasit ne merkit tehdä? Toisen tussilla pyörään ja toisen venakopan kanteen :)

Uskokaa jo, ei onnistu. Joku on oikeasti miettinyt tätä ;)
mitä nyt työmaalla tulee noita silloin tällöin availtua joten kyllä se niin tuttu on kuin voi vain olla :wink:

pulttipyssy on keksitty jolla teeseitsemiäs voi ne paukutella kiinni. ja kun asian tietää ja osaa kääntää sen koneen sellaiseen asentoon missä nokat pysyvät paikoillaan niin silloin sen merkin voi vaikka tehdä siihen venakoppaan

ja mitä sitten vaikka se koppa tarttisi pois ottaa, itse ainakin nyppisin sen kopan pois vaikka 100 kertaa jos vaihtoehtona on ostaa toista sataa maksavat pyörät
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad

Fintoys jäsen
Vastaa Viestiin