Nokka-akselista
Nokka-akselista
Tulipa tämmönen asia mieleen: mulla on ainakin 2 nokka-akselia jääny ylimääräseks kun noita 1.3 cvh escortteja tullut pari purettua. Ajattelin, että olisiko mahdollista tuommosesta orkkisnokasta hioa itse jyrkempää? Sinänsä kiinnostais ihan vaikka kokeilumielessä kokeilla tuollaista viilailla kun kerran ylimääräisiäkin on...
Eli olisiko enemmän hyötyä vai haittaa 1.4 cvh koneeseen tuollaista toteuttaa? Kireämmät venttiilinjouset ainakin olisi tiedossa xr3i escortista kun vaan kävisi hakemassa...
Eli olisiko enemmän hyötyä vai haittaa 1.4 cvh koneeseen tuollaista toteuttaa? Kireämmät venttiilinjouset ainakin olisi tiedossa xr3i escortista kun vaan kävisi hakemassa...
Tuli tuossa vaan jälkeenpäin itellekin mieleen että saa olla aika etevä jos meinaa ite toimivan siitä nokasta hioa
Kumminkin olis vähän suunnitteilla tuota jotenkin lähteä piristämään ja tuli tuo nokan osto tai työstö mieleen. Tuli aikasemmin yheltä tutulta hommattua simonssin pärinäpöntöt, eivätkä oikeen pelkät pöntöt mitään muuta tuo kun ääntä, eli jotain pitäs aikaseks pellin alle saada. Säädettävän nokkapyörän tuo vaatii joka tapauksessa jos nokkaa vaihtelee.
Paljonkohan sitten lienee hintaa jos lähtee nokka-akselia työstämään
Jos jostain liikkeestä oikein virityssatsin ostaa, oli muistaakseni melko arvokaskin.

Paljonkohan sitten lienee hintaa jos lähtee nokka-akselia työstämään

Jos jostain liikkeestä oikein virityssatsin ostaa, oli muistaakseni melko arvokaskin.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
Jos oikein muistan niin nokan hiotus oli täällä päin joku 100€ ehkä vähän altakin.Hommaat peltisarjan,jonkun 2-kurkk weberin ja sen nokan niin kyl vois olla tehot lähemmäs 100 hummaa(?).
Ja eikö tota vois lopettaa,et jos joku suunnittelee vaikka jotain virittelevänsä niin heti ollaan sanomas et osta uus auto,tehkää sillain jos haluutte mut älkää tulko tänne sitä vatkaan...
Ja eikö tota vois lopettaa,et jos joku suunnittelee vaikka jotain virittelevänsä niin heti ollaan sanomas et osta uus auto,tehkää sillain jos haluutte mut älkää tulko tänne sitä vatkaan...
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
No anteeksi vaan jos osui pahasti sydämmees. En tarkoittanu autoa, itse siitä auton vaihdosta puhuit. Tarkoitin tekniikan vaihtoa...late kirjoitti:Jos oikein muistan niin nokan hiotus oli täällä päin joku 100€ ehkä vähän altakin.Hommaat peltisarjan,jonkun 2-kurkk weberin ja sen nokan niin kyl vois olla tehot lähemmäs 100 hummaa(?).
Ja eikö tota vois lopettaa,et jos joku suunnittelee vaikka jotain virittelevänsä niin heti ollaan sanomas et osta uus auto,tehkää sillain jos haluutte mut älkää tulko tänne sitä vatkaan...


Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
Saakos hydraulisille edes hiottua?? Riippuu niin systeemien tyypistä tietty tietty.late kirjoitti:Vammalan moottorikoneistamolla muistaakseni 100 tai 90€,Voi tosin olla muuttunutkin,toi on meinaa parin vuoden takaa.Tarteekos muuten hydraulinostimille hioo erilainen nokka kun mekaanisille?
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Tekniikanvaihto olis tulevaisuudessa muutenkin suunnitteilla. Mutta tällä hetkellä en ala vielä mitään moista tekemään, alustakin ensiks rakentaa. Vaimentimet on muutenkin jo tarttunu mukaan, simonssin pärinäpöntöt (1.4-1.6 escorttiin) paikalleen laitettuna. Ja mondeon 2.0i tekniikka olis tulevaisuudessa tosiaan tulossa, mutta päivittää nyt jonkin verran tuota 1.4:sta 

-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
hmm. tosiaan, olis tuolla xr3i:n nokka, venttiilinjouset ja nostimet tiedossa kun olis rahaa yheltä tutulta hakea. Ja mahtaako 1.6i:n nokka sitten kuinka tuohon sopia ja ja miten olisi muiden noiden osien kanssa
Tosiaan, jotain olisi tehtävä moottorillekin, ei vaimentimet, xr3i:n pakosarja ja etuputki vielä mitään muuta tee kun pörinän

Tosiaan, jotain olisi tehtävä moottorillekin, ei vaimentimet, xr3i:n pakosarja ja etuputki vielä mitään muuta tee kun pörinän

-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
Sulle on ihan särmän näkönen peli tulossa kun vaan viimeistelet... Niin ja sitten laitat vaan kunnon koneen... 

Viimeksi muokannut TuningUkkeli, 20 Helmi 2006 23:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Kiitos vaan
ensisijaisesti olis tuo alustan rakennus nyt tärkeintä, etsiä sitten kunnon kone. Ja tietenkin piristää nyt tuota 1.4:sta jollain lailla "alkuruuaksi."
Tuohon tarttisin ainakin vielä varmuuden, onnistuuko kuinka vaivattomasti noiden escort xr3i:n osien laitto tuohon 1.4:een? Itellä ei oo 1.6:n nokkaa tallessa, kansi vain, ja tuli koitettua 1.3:n nokkaa ujuttaa siihen. Nostimet muutenkin näytti menevän suoraan 1.3:sta siihen
Voiko aiheuttaa suurempia konflikteja xr3i:n osilla?
En lähtis heikohkolla kokemuksellani tekniikan kanssa tekemään mitään kauhean radikaaleja muutoksia ennen kuin saan asiantuntevaa apua Fordisteilta


Tuohon tarttisin ainakin vielä varmuuden, onnistuuko kuinka vaivattomasti noiden escort xr3i:n osien laitto tuohon 1.4:een? Itellä ei oo 1.6:n nokkaa tallessa, kansi vain, ja tuli koitettua 1.3:n nokkaa ujuttaa siihen. Nostimet muutenkin näytti menevän suoraan 1.3:sta siihen

En lähtis heikohkolla kokemuksellani tekniikan kanssa tekemään mitään kauhean radikaaleja muutoksia ennen kuin saan asiantuntevaa apua Fordisteilta
