1,8l zetec kampiakselin "välilevyt" mistä saa???
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: 03 Syys 2005 07:46
1,8l zetec kampiakselin "välilevyt" mistä saa???
Olisko kenelläkään tietoa mistä saa nuo pelkät välilevyt jotka siis rajoittaa kampiakselin päittäis liikettä.
Motonetissä tulee ainakin ilmeisesti runkolaakereiden kanssa samassa, ja laakereita en tarvitse.
Entä onko tuo kuinka yleistä että nuo kuluu automaattivaihteisessa autossa?
Ilmeisesti on aika simppeli vaihtaa?
Motonetissä tulee ainakin ilmeisesti runkolaakereiden kanssa samassa, ja laakereita en tarvitse.
Entä onko tuo kuinka yleistä että nuo kuluu automaattivaihteisessa autossa?
Ilmeisesti on aika simppeli vaihtaa?
Re: 1,8l zetec kampiakselin "välilevyt" mistä saa?
No se tulee kyllä ihan vaikka Fordilta ostetuissa laakereissa samalla tavalla, ei ole iso sijoitus vaihtaa laakereita. Kuten KUVASSA näkyy.speedytomato kirjoitti:Olisko kenelläkään tietoa mistä saa nuo pelkät välilevyt jotka siis rajoittaa kampiakselin päittäis liikettä.
Motonetissä tulee ainakin ilmeisesti runkolaakereiden kanssa samassa, ja laakereita en tarvitse.
Entä onko tuo kuinka yleistä että nuo kuluu automaattivaihteisessa autossa?
Ilmeisesti on aika simppeli vaihtaa?
Koko koneen siinä joutuu pistämään atomeiksi, jos nyt puhutaan samasta asiasta

- Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: 26 Maalis 2005 17:40
- Paikkakunta: Joensuu
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: 03 Syys 2005 07:46
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: 26 Maalis 2005 17:40
- Paikkakunta: Joensuu
Minkä verran ajettu kone? Kuluu ne näköjään noikin vai lieko ollut kohdallaan tehtaalta lähtiessäkään, mistä näistä tietääspeedytomato kirjoitti:Diagnoosiin päädyttiin kun asennettiin mittakello kampiakseliin ja koneen lohkon väliin, ja liikevaraa on n.0,5mm kun ohjekirjan maksimi on 0,31.

Ford Escort 1.6 SPORT`72
Ford Fiesta 1.0`16
Ford Fiesta 1.0`16
Periaatteessa luulisi, että automaatissa päittäiskuorma on pienempi kuin mekaanisen vaihteiston, sillä kytkimen käyttö kuormittaa päittäiskuormana kampiakselia.
Päittäislaakerien sijainti ja runkolaakeripukkien rakenne ratkaisee todellisen tilanteen.
j.h
VW Kupla taitaa kuuluisin päättäislaakeri ongelmainen auto ;-)
Päittäislaakerien sijainti ja runkolaakeripukkien rakenne ratkaisee todellisen tilanteen.
j.h
VW Kupla taitaa kuuluisin päättäislaakeri ongelmainen auto ;-)
Tieto lisää tuskaaEscortsutii kirjoitti: Minkä verran ajettu kone? Kuluu ne näköjään noikin vai lieko ollut kohdallaan tehtaalta lähtiessäkään, mistä näistä tietää


- Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: 03 Syys 2005 07:46
Kone on mukamas 200 000km ajettu kun sen hain purkaamosta viime syksynä (purkaamossa käyty kovistelemassa).
Automaatissa ei pitäis joo olla suurta vaikutusta kuin että pitää laskevilla kierroksilla sellaisen jännän äänen, joka tulee koneesta. mutta muualla ei väljää ainakaan tuntuisi olevan, ja vanhempi asentaja minulle kertoi että se saattaa juuri pitää tuollaista ääntä muttei riko mitään vaikka pääseekin vähän "elämään".
Parin viikon päästä pitäis vaihtaa nuo ellei ole pahat, niin sitten tietää lähtikö ääni.
Automaatissa ei pitäis joo olla suurta vaikutusta kuin että pitää laskevilla kierroksilla sellaisen jännän äänen, joka tulee koneesta. mutta muualla ei väljää ainakaan tuntuisi olevan, ja vanhempi asentaja minulle kertoi että se saattaa juuri pitää tuollaista ääntä muttei riko mitään vaikka pääseekin vähän "elämään".
Parin viikon päästä pitäis vaihtaa nuo ellei ole pahat, niin sitten tietää lähtikö ääni.