1,8l zetec kampiakselin "välilevyt" mistä saa???

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
speedytomato
Viestit: 25
Liittynyt: 03 Syys 2005 07:46

1,8l zetec kampiakselin "välilevyt" mistä saa???

Viesti Kirjoittaja speedytomato »

Olisko kenelläkään tietoa mistä saa nuo pelkät välilevyt jotka siis rajoittaa kampiakselin päittäis liikettä.
Motonetissä tulee ainakin ilmeisesti runkolaakereiden kanssa samassa, ja laakereita en tarvitse.

Entä onko tuo kuinka yleistä että nuo kuluu automaattivaihteisessa autossa?

Ilmeisesti on aika simppeli vaihtaa?
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Re: 1,8l zetec kampiakselin "välilevyt" mistä saa?

Viesti Kirjoittaja hartza »

speedytomato kirjoitti:Olisko kenelläkään tietoa mistä saa nuo pelkät välilevyt jotka siis rajoittaa kampiakselin päittäis liikettä.
Motonetissä tulee ainakin ilmeisesti runkolaakereiden kanssa samassa, ja laakereita en tarvitse.

Entä onko tuo kuinka yleistä että nuo kuluu automaattivaihteisessa autossa?

Ilmeisesti on aika simppeli vaihtaa?
No se tulee kyllä ihan vaikka Fordilta ostetuissa laakereissa samalla tavalla, ei ole iso sijoitus vaihtaa laakereita. Kuten KUVASSA näkyy.

Koko koneen siinä joutuu pistämään atomeiksi, jos nyt puhutaan samasta asiasta :) Eipä tule heti mieleen juttua Zetecin haitallisesta kampiakselin päittäisliikkeestä, mites tälläiseen diagnoosiin päädyttiin?
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Escortsutii
Viestit: 86
Liittynyt: 26 Maalis 2005 17:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Escortsutii »

Ei ole kyllä mun tarvinnut yhteenkään autoon vaihtaa noita päittäisvälyslaakereitä kulumisen takia.
Muakin kiinostaisi tietää tosta diagnoosista lisää :?
Ford Escort 1.6 SPORT`72
Ford Fiesta 1.0`16
speedytomato
Viestit: 25
Liittynyt: 03 Syys 2005 07:46

Viesti Kirjoittaja speedytomato »

Diagnoosiin päädyttiin kun asennettiin mittakello kampiakseliin ja koneen lohkon väliin, ja liikevaraa on n.0,5mm kun ohjekirjan maksimi on 0,31.
Escortsutii
Viestit: 86
Liittynyt: 26 Maalis 2005 17:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Escortsutii »

speedytomato kirjoitti:Diagnoosiin päädyttiin kun asennettiin mittakello kampiakseliin ja koneen lohkon väliin, ja liikevaraa on n.0,5mm kun ohjekirjan maksimi on 0,31.
Minkä verran ajettu kone? Kuluu ne näköjään noikin vai lieko ollut kohdallaan tehtaalta lähtiessäkään, mistä näistä tietää :)
Ford Escort 1.6 SPORT`72
Ford Fiesta 1.0`16
jpisteh
Viestit: 92
Liittynyt: 05 Helmi 2006 21:20

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

Periaatteessa luulisi, että automaatissa päittäiskuorma on pienempi kuin mekaanisen vaihteiston, sillä kytkimen käyttö kuormittaa päittäiskuormana kampiakselia.

Päittäislaakerien sijainti ja runkolaakeripukkien rakenne ratkaisee todellisen tilanteen.

j.h

VW Kupla taitaa kuuluisin päättäislaakeri ongelmainen auto ;-)
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Viesti Kirjoittaja hartza »

Escortsutii kirjoitti: Minkä verran ajettu kone? Kuluu ne näköjään noikin vai lieko ollut kohdallaan tehtaalta lähtiessäkään, mistä näistä tietää :)
Tieto lisää tuskaa :) Kun tuon oman koneen kasasin katsoin vaan että hyvin pyörii eikä silmällä havaittavaa vipotusta ole... täytyykö oiken mitata ennen kuin lyö koneen tulille :?
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
speedytomato
Viestit: 25
Liittynyt: 03 Syys 2005 07:46

Viesti Kirjoittaja speedytomato »

Kone on mukamas 200 000km ajettu kun sen hain purkaamosta viime syksynä (purkaamossa käyty kovistelemassa).

Automaatissa ei pitäis joo olla suurta vaikutusta kuin että pitää laskevilla kierroksilla sellaisen jännän äänen, joka tulee koneesta. mutta muualla ei väljää ainakaan tuntuisi olevan, ja vanhempi asentaja minulle kertoi että se saattaa juuri pitää tuollaista ääntä muttei riko mitään vaikka pääseekin vähän "elämään".
Parin viikon päästä pitäis vaihtaa nuo ellei ole pahat, niin sitten tietää lähtikö ääni.
Vastaa Viestiin