kemppi lukosta

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
mr.oohoosee
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
Paikkakunta: north state

Viesti Kirjoittaja mr.oohoosee »

ylimark kirjoitti: Kerroppas, mitenkä tuosta tulee 50% lukko.
siis tuo mun juttuhan on vitsi jos et ymmärtänyt...

helpommin kerrottu, jos hitsaat molemmat vetarit jumiin =100%
jos vaan toisen jumiin tai toisesta hitsi pettää 50% ja näinhän ei kannata ainakaan hitsata
mut kaikkea kokeiltu.. :P
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

mr.oohoosee kirjoitti: siis tuo mun juttuhan on vitsi jos et ymmärtänyt...

helpommin kerrottu, jos hitsaat molemmat vetarit jumiin =100%
jos vaan toisen jumiin tai toisesta hitsi pettää 50% ja näinhän ei kannata ainakaan hitsata
mut kaikkea kokeiltu.. :P
Ööh, melko puujalka.. No kuitenkin oisko viisaampaa hitsata ne lukot vain pelto/jääautoihin? Eikä se välttämättä ole jokaisen oma-asia, että turha siitä ruveta kiisteleen.
jani
Viestit: 56
Liittynyt: 17 Marras 2005 18:27
Paikkakunta: Kemiö

Viesti Kirjoittaja jani »

Mulla meni jäällä kemppilukollisesta ladan perästä toinen vetari poikki. Ei muuten menny tasasellakaan mihinkään sen jälkeen.. Toinen pyörä vaa jauhoi tyhjää. Sit rupes menemää ku kaveri meni istumaan takakonttiin lisäpainoks. No ei muuta ku "uus" perä paikalle, ku sellanen oli tarjolla... Ja se myös kempiksi :D
Sierra -89
Taunus -74
Audi 100 2.2tq -89
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

kemppilukko kestää ihan hyvin kadulla jos on kunnolla hitsattu
Focus 1.0 edition a6 2017
mr.oohoosee
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
Paikkakunta: north state

Viesti Kirjoittaja mr.oohoosee »

jani kirjoitti:Mulla meni jäällä kemppilukollisesta ladan perästä toinen vetari poikki. Ei muuten menny tasasellakaan mihinkään sen jälkeen.. Toinen pyörä vaa jauhoi tyhjää. Sit rupes menemää ku kaveri meni istumaan takakonttiin lisäpainoks. No ei muuta ku "uus" perä paikalle, ku sellanen oli tarjolla... Ja se myös kempiksi :D

juuri tätä ajoin takaa.. ja asfaltilla sama homma tuon pidon suhteen,meinaan pyörii aika helposti tyhjää.
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

jaska74 kirjoitti:kemppilukko kestää ihan hyvin kadulla jos on kunnolla hitsattu
No kestäähän se aikansa, mutta onko hieman v*ttumainen ajaa.
martikainen
Viestit: 102
Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02

Viesti Kirjoittaja martikainen »

jaska74 kirjoitti:kemppilukko kestää ihan hyvin kadulla jos on kunnolla hitsattu
Onko tommonen 100% lukko sit katukäytössä ihan laillinen. :shock: :roll:
Manso
Viestit: 14
Liittynyt: 23 Tammi 2006 23:38

Viesti Kirjoittaja Manso »

Onko tommonen 100% lukko sit katukäytössä ihan laillinen. :shock: :roll:[/quote]

Ei ole laillinen ja katsastuksessa kemppi huomataan melkein poikkeusetta!
martikainen
Viestit: 102
Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02

Viesti Kirjoittaja martikainen »

Manso kirjoitti:Onko tommonen 100% lukko sit katukäytössä ihan laillinen. :shock: :roll:
Ei ole laillinen ja katsastuksessa kemppi huomataan melkein poikkeusetta![/quote]

Oishan se varmaan mielenkiintoista katsastaa, jos katsastuskonttorilla sattuu olemaan semmonen jarrudyno, joka kytkee vedon eri aikaan vasemmalle ja oikealle puolelle. :lol:
JuHo^
Viestit: 49
Liittynyt: 19 Marras 2005 21:23

Viesti Kirjoittaja JuHo^ »

siitä tulee sanominen :) vetarin pistokaan ei auttanut kun huomasivat dynolta postuttaessa että toinen rengas vaan pyöri ihan sama miten ryki ja pätki.. hylätty ja suoraan lapulle että siirto vain korjaamolle tai konttorile :)

saattaa olla konttorikohtastakin..
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

mutta kiva laite jonka voi tehdä heti kun tietää
ettei autoa enää katsasteta...ainakaan sillä perällä...

pyörii sierra ihan kivasti...(on joskus ollu..)
tosin vain pari kuukautta (raakaa rääkkäämistä)
ja sit rupes rysähtelee aina liikkeelle...

mutta ei sitä ajamalla rikki saannu...
hajos muut paikat ensin.... :roll:

SUOSITTELEN... :lol: :wink:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
jani
Viestit: 56
Liittynyt: 17 Marras 2005 18:27
Paikkakunta: Kemiö

Viesti Kirjoittaja jani »

ft79 kirjoitti:SUOSITTELEN... :lol: :wink:
Yhdyn edelliseen puhujaan :)
Sierra -89
Taunus -74
Audi 100 2.2tq -89
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

nonnii, nyt on melkein vuos ajeltu tällä "lukolla" ja paljon on hajonnu mut ite perä pelaa ku unelma eli kestäähän toi näköjään :shock:
vaikka tällästa ajoo oli melkein kaikki ajokerrat kesäällä http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showi ... id=2164433 8)
martikainen
Viestit: 102
Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02

Viesti Kirjoittaja martikainen »

Yritin etsii googlella ja aken sivuilta, mutta en löytänyt vastausta. Eli voisko joku kertoo miten kiree lukko saa olla et se on vielä katukäytössä laillinen. Hirveesti kuulee juttuu et kun ei menny katsastuksesta läpi jne... Mut löytyskö tosta mustaa valkoisella.?

Tommoseen juttuun kuitenkin törmäsin spinneri magazinen sivuilla:
kysymys:
onko "normaalin" perän hitsaaminen lukkoperäksi laillista?
vastaus:
Tiedossamme ei ole, että kemppilukko olisi katsastusteknisesti tai tieliikennelain mukaisesti laiton. Eli sinänsä sellaisen rakentaminen ja käyttäminen lienee laillista. Varmaa emme kuitenkaan uskalla mennä sanomaan, sillä kyse on kuitenkin auton teknisestä muutoksesta, johon viranomaisilla saattaa olla oma kantansa.
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

martikainen kirjoitti:Yritin etsii googlella ja aken sivuilta, mutta en löytänyt vastausta. Eli voisko joku kertoo miten kiree lukko saa olla et se on vielä katukäytössä laillinen. Hirveesti kuulee juttuu et kun ei menny katsastuksesta läpi jne... Mut löytyskö tosta mustaa valkoisella.?

Tommoseen juttuun kuitenkin törmäsin spinneri magazinen sivuilla:
kysymys:
onko "normaalin" perän hitsaaminen lukkoperäksi laillista?
vastaus:
Tiedossamme ei ole, että kemppilukko olisi katsastusteknisesti tai tieliikennelain mukaisesti laiton. Eli sinänsä sellaisen rakentaminen ja käyttäminen lienee laillista. Varmaa emme kuitenkaan uskalla mennä sanomaan, sillä kyse on kuitenkin auton teknisestä muutoksesta, johon viranomaisilla saattaa olla oma kantansa.
eikös joku laki sano et voimansiirron osia ei saa hitsata
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

henu kirjoitti: eikös joku laki sano et voimansiirron osia ei saa hitsata
Päivänselvä asia, laiton purkkaviritys jolla ei ole mitään asiaa tieliikenteeseen.
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Kemppi lukot kuuluu jäärata/pelto autoihin.. nykyään jo jokkiksessakin alkaa kitkalukot yleistymään. 8)
martikainen
Viestit: 102
Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02

Viesti Kirjoittaja martikainen »

En todellakaan ala väittämään, että toi lukko ois laillinen, mutta haluaisin vain tietää mistä löytyy lakitekstiä joka kyseisen lukon tekemisen tieliikenteeseen kieltää. Missä raja sitten kulkee onko 99% lukko sitten jo riittävän löysä.?
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

martikainen kirjoitti:En todellakaan ala väittämään, että toi lukko ois laillinen, mutta haluaisin vain tietää mistä löytyy lakitekstiä joka kyseisen lukon tekemisen tieliikenteeseen kieltää. Missä raja sitten kulkee onko 99% lukko sitten jo riittävän löysä.?
Eiköhän se raja mene siinä että "lukko ei saa haitata ajo-ominaisuuksia".
Mitään kitka prosentteja tuskin löytyy listoista, mutta ns. Spooli ON kielletty.
Autossa pitää olla TOIMIVA tasauspyörästö.
iigle
Viestit: 156
Liittynyt: 30 Joulu 2007 19:06
Paikkakunta: Lohja

Re: kemppi lukosta

Viesti Kirjoittaja iigle »

Kysytääs nyt täällä ku ei viitti uutta topiccii avaa... Saakos perän hitsattuu lukkoon ku perä on paikallaan? Ja mites se hitsataan? http://auto.howstuffworks.com/differential2.htm Tuolla ku on toi animaatio kuva perästä ni hitsaanko ne keskellä olevat punaset ja ruskeet rattaat yhteen vai miten? Ei kellään ois kuvaa sierran perästä hitsattuna? Vähän ku on tietämätön ni pakko kysellä tyhmiä :)
REMMIAHDIN
Viestit: 383
Liittynyt: 03 Joulu 2007 18:19

Re: kemppi lukosta

Viesti Kirjoittaja REMMIAHDIN »

Juu ne neljä pientä ratasta sieltä keskeltä hitsataan. Onnistuukait se paikkallaankin kuhan putsaat rattaat hyvin öljystä ja et roiski hitsillä pitkin poikin. Itse suosittelen ottamaan irti.
Mondeo 2.0 TDDI -01 STW Phanter black
Sierra DOHC -91
iigle
Viestit: 156
Liittynyt: 30 Joulu 2007 19:06
Paikkakunta: Lohja

Re: kemppi lukosta

Viesti Kirjoittaja iigle »

Siis ihan sielt keskelt hampaitten välist vaa raa'asti umpeen? Aika brutaalia. :D Miten se ois helpoin ottaa irti? Pelkkä murikka vai pitäiskö pudottaa koko takakelkka? :?
REMMIAHDIN
Viestit: 383
Liittynyt: 03 Joulu 2007 18:19

Re: kemppi lukosta

Viesti Kirjoittaja REMMIAHDIN »

Hitsaat ne pikkurattaat siihen runkoon kiinni minkä sisälle ne on (ymmärrät kyllä kuhan perän aukaset) ja sitten hitsaat vielä joka kulmasta missä ne pikkurattaat osuu yhteen niin varmasti pysyy. Sierraan olet ilmeisesti hitsaamassa, muistaakseni sierrassa perä on siellä niin ylhäällä että että ei mahdu sisukset tulemaan ulos.
Mondeo 2.0 TDDI -01 STW Phanter black
Sierra DOHC -91
iigle
Viestit: 156
Liittynyt: 30 Joulu 2007 19:06
Paikkakunta: Lohja

Re: kemppi lukosta

Viesti Kirjoittaja iigle »

Juu kiitti neuvoist.
Foorrtti
Viestit: 449
Liittynyt: 23 Syys 2007 19:33

Re:

Viesti Kirjoittaja Foorrtti »

Bootsi kirjoitti:Kemppi lukot kuuluu jäärata/pelto autoihin.. nykyään jo jokkiksessakin alkaa kitkalukot yleistymään. 8)
kitkalukkoonhan menee jo puolet jokkis budjetista :shock: kemppi on halvempi eikä ajo-ominaisuuksilla ole väliä jokkiksessa eikä vielä itselle ole tullut vastaan että jokkis autossa olis kitkalukko...
Vastaa Viestiin