Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
ylimark kirjoitti:
Kerroppas, mitenkä tuosta tulee 50% lukko.
siis tuo mun juttuhan on vitsi jos et ymmärtänyt...
helpommin kerrottu, jos hitsaat molemmat vetarit jumiin =100%
jos vaan toisen jumiin tai toisesta hitsi pettää 50% ja näinhän ei kannata ainakaan hitsata
mut kaikkea kokeiltu..
mr.oohoosee kirjoitti:
siis tuo mun juttuhan on vitsi jos et ymmärtänyt...
helpommin kerrottu, jos hitsaat molemmat vetarit jumiin =100%
jos vaan toisen jumiin tai toisesta hitsi pettää 50% ja näinhän ei kannata ainakaan hitsata
mut kaikkea kokeiltu..
Ööh, melko puujalka.. No kuitenkin oisko viisaampaa hitsata ne lukot vain pelto/jääautoihin? Eikä se välttämättä ole jokaisen oma-asia, että turha siitä ruveta kiisteleen.
Mulla meni jäällä kemppilukollisesta ladan perästä toinen vetari poikki. Ei muuten menny tasasellakaan mihinkään sen jälkeen.. Toinen pyörä vaa jauhoi tyhjää. Sit rupes menemää ku kaveri meni istumaan takakonttiin lisäpainoks. No ei muuta ku "uus" perä paikalle, ku sellanen oli tarjolla... Ja se myös kempiksi
jani kirjoitti:Mulla meni jäällä kemppilukollisesta ladan perästä toinen vetari poikki. Ei muuten menny tasasellakaan mihinkään sen jälkeen.. Toinen pyörä vaa jauhoi tyhjää. Sit rupes menemää ku kaveri meni istumaan takakonttiin lisäpainoks. No ei muuta ku "uus" perä paikalle, ku sellanen oli tarjolla... Ja se myös kempiksi
juuri tätä ajoin takaa.. ja asfaltilla sama homma tuon pidon suhteen,meinaan pyörii aika helposti tyhjää.
Manso kirjoitti:Onko tommonen 100% lukko sit katukäytössä ihan laillinen.
Ei ole laillinen ja katsastuksessa kemppi huomataan melkein poikkeusetta![/quote]
Oishan se varmaan mielenkiintoista katsastaa, jos katsastuskonttorilla sattuu olemaan semmonen jarrudyno, joka kytkee vedon eri aikaan vasemmalle ja oikealle puolelle.
siitä tulee sanominen vetarin pistokaan ei auttanut kun huomasivat dynolta postuttaessa että toinen rengas vaan pyöri ihan sama miten ryki ja pätki.. hylätty ja suoraan lapulle että siirto vain korjaamolle tai konttorile
nonnii, nyt on melkein vuos ajeltu tällä "lukolla" ja paljon on hajonnu mut ite perä pelaa ku unelma eli kestäähän toi näköjään
vaikka tällästa ajoo oli melkein kaikki ajokerrat kesäällä http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showi ... id=2164433 8)
Yritin etsii googlella ja aken sivuilta, mutta en löytänyt vastausta. Eli voisko joku kertoo miten kiree lukko saa olla et se on vielä katukäytössä laillinen. Hirveesti kuulee juttuu et kun ei menny katsastuksesta läpi jne... Mut löytyskö tosta mustaa valkoisella.?
Tommoseen juttuun kuitenkin törmäsin spinneri magazinen sivuilla:
kysymys:
onko "normaalin" perän hitsaaminen lukkoperäksi laillista?
vastaus:
Tiedossamme ei ole, että kemppilukko olisi katsastusteknisesti tai tieliikennelain mukaisesti laiton. Eli sinänsä sellaisen rakentaminen ja käyttäminen lienee laillista. Varmaa emme kuitenkaan uskalla mennä sanomaan, sillä kyse on kuitenkin auton teknisestä muutoksesta, johon viranomaisilla saattaa olla oma kantansa.
martikainen kirjoitti:Yritin etsii googlella ja aken sivuilta, mutta en löytänyt vastausta. Eli voisko joku kertoo miten kiree lukko saa olla et se on vielä katukäytössä laillinen. Hirveesti kuulee juttuu et kun ei menny katsastuksesta läpi jne... Mut löytyskö tosta mustaa valkoisella.?
Tommoseen juttuun kuitenkin törmäsin spinneri magazinen sivuilla:
kysymys:
onko "normaalin" perän hitsaaminen lukkoperäksi laillista?
vastaus:
Tiedossamme ei ole, että kemppilukko olisi katsastusteknisesti tai tieliikennelain mukaisesti laiton. Eli sinänsä sellaisen rakentaminen ja käyttäminen lienee laillista. Varmaa emme kuitenkaan uskalla mennä sanomaan, sillä kyse on kuitenkin auton teknisestä muutoksesta, johon viranomaisilla saattaa olla oma kantansa.
eikös joku laki sano et voimansiirron osia ei saa hitsata
En todellakaan ala väittämään, että toi lukko ois laillinen, mutta haluaisin vain tietää mistä löytyy lakitekstiä joka kyseisen lukon tekemisen tieliikenteeseen kieltää. Missä raja sitten kulkee onko 99% lukko sitten jo riittävän löysä.?
martikainen kirjoitti:En todellakaan ala väittämään, että toi lukko ois laillinen, mutta haluaisin vain tietää mistä löytyy lakitekstiä joka kyseisen lukon tekemisen tieliikenteeseen kieltää. Missä raja sitten kulkee onko 99% lukko sitten jo riittävän löysä.?
Eiköhän se raja mene siinä että "lukko ei saa haitata ajo-ominaisuuksia".
Mitään kitka prosentteja tuskin löytyy listoista, mutta ns. Spooli ON kielletty.
Autossa pitää olla TOIMIVA tasauspyörästö.
Kysytääs nyt täällä ku ei viitti uutta topiccii avaa... Saakos perän hitsattuu lukkoon ku perä on paikallaan? Ja mites se hitsataan? http://auto.howstuffworks.com/differential2.htm Tuolla ku on toi animaatio kuva perästä ni hitsaanko ne keskellä olevat punaset ja ruskeet rattaat yhteen vai miten? Ei kellään ois kuvaa sierran perästä hitsattuna? Vähän ku on tietämätön ni pakko kysellä tyhmiä
Juu ne neljä pientä ratasta sieltä keskeltä hitsataan. Onnistuukait se paikkallaankin kuhan putsaat rattaat hyvin öljystä ja et roiski hitsillä pitkin poikin. Itse suosittelen ottamaan irti.
Mondeo 2.0 TDDI -01 STW Phanter black
Sierra DOHC -91
Siis ihan sielt keskelt hampaitten välist vaa raa'asti umpeen? Aika brutaalia. Miten se ois helpoin ottaa irti? Pelkkä murikka vai pitäiskö pudottaa koko takakelkka?
Hitsaat ne pikkurattaat siihen runkoon kiinni minkä sisälle ne on (ymmärrät kyllä kuhan perän aukaset) ja sitten hitsaat vielä joka kulmasta missä ne pikkurattaat osuu yhteen niin varmasti pysyy. Sierraan olet ilmeisesti hitsaamassa, muistaakseni sierrassa perä on siellä niin ylhäällä että että ei mahdu sisukset tulemaan ulos.
Mondeo 2.0 TDDI -01 STW Phanter black
Sierra DOHC -91
Bootsi kirjoitti:Kemppi lukot kuuluu jäärata/pelto autoihin.. nykyään jo jokkiksessakin alkaa kitkalukot yleistymään. 8)
kitkalukkoonhan menee jo puolet jokkis budjetista kemppi on halvempi eikä ajo-ominaisuuksilla ole väliä jokkiksessa eikä vielä itselle ole tullut vastaan että jokkis autossa olis kitkalukko...