![Confused :?](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
kemppi lukosta
kemppi lukosta
joo eli tossa jäärassi tanarissa on tollanen hitsi lukko ja se tanari pitäs ajaa nyt aika kauas pois (siirtokilvillä) ni miten tollanen paketti kestää tuolla maantiellä ajaessa jos esim on pitkää mutkaa ajaa jotain 80km/h ni kestääkö se vai meneekö vetarit poikki tai jotain onko joku joskus ajellu pitempii matkoi tollasella 100% lukolla ![Confused :?](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:47
- Paikkakunta: Veteli
Re: kemppi lukosta
Taunuksessa noita vetareita ei oo kun on jäykkä taka-akseli mutta varmasti rasittaa kovasti akseleitä...paha sanoa...voi olla että kestää hyvin tai sitte joku osa laukeaa perästä..huonolla tuurillahenu kirjoitti:joo eli tossa jäärassi tanarissa on tollanen hitsi lukko ja se tanari pitäs ajaa nyt aika kauas pois (siirtokilvillä) ni miten tollanen paketti kestää tuolla maantiellä ajaessa jos esim on pitkää mutkaa ajaa jotain 80km/h ni kestääkö se vai meneekö vetarit poikki tai jotain onko joku joskus ajellu pitempii matkoi tollasella 100% lukolla
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Ford F250 4x4 7.3td -99
Ford Mondeo 2.0tddi -02
Ford Mondeo 1.8td -98
Ford Mondeo 1.8td -97
Ford Mondeo 2.0tddi -02
Ford Mondeo 1.8td -98
Ford Mondeo 1.8td -97
Re: kemppi lukosta
no onhan ne vetoakselit siinä jäykassäkin akselissa mut siel sisälläsierramies-87 kirjoitti: Taunuksessa noita vetareita ei oo kun on jäykkä taka-akseli mutta varmasti rasittaa kovasti akseleitä...paha sanoa...voi olla että kestää hyvin tai sitte joku osa laukeaa perästä..huonolla tuurilla
Re: kemppi lukosta
haluan kyllä nähdä sellaisen toimivan jäykän akselin missä ei ole vetareita..sierramies-87 kirjoitti: Taunuksessa noita vetareita ei oo kun on jäykkä taka-akseli mutta varmasti rasittaa kovasti akseleitä...paha sanoa...voi olla että kestää hyvin tai sitte joku osa laukeaa perästä..huonolla tuurilla
jäykkä akseli: kertoo vain että taka-akselin kuori on rakenteeltaan "yhtä puuta" jonka sisällä kulkevat vetoakselit joka ovat tietenkin perässä kiinni joka on laakeroitu taka-akselin kuoriin.. jne..
sekavaa tekstiä
kyllä uskoisin kestävän sen kemppi lukon.. jos ei montaa sataa kilsaa tarvii ajaa, no kyllä aika huono ajaa, mutta niinhän ne aina..
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Re: kemppi lukosta
ei sillä ajetavuudella niin väliä ku tarkotus olis niinsanotusti "myydä" toi tanari kaverille ni pitäs hommata siihen noi siirtokilvet ja ajella niillä se yks päiväZyaS kirjoitti: haluan kyllä nähdä sellaisen toimivan jäykän akselin missä ei ole vetareita..
jäykkä akseli: kertoo vain että taka-akselin kuori on rakenteeltaan "yhtä puuta" jonka sisällä kulkevat vetoakselit joka ovat tietenkin perässä kiinni joka on laakeroitu taka-akselin kuoriin.. jne..
sekavaa tekstiä
kyllä uskoisin kestävän sen kemppi lukon.. jos ei montaa sataa kilsaa tarvii ajaa, no kyllä aika huono ajaa, mutta niinhän ne aina..
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Kyllä luulen et matkaajoa kestää ihan huoletta.
Kaveri on ajellu Pontiac firebirdillään monta vuotta tönkillä perällä eikä mitään ole hajonnut. Tokihan vetarit on paljo paksummat jenkin perässä, mutta kumitkin kyllä on sitte 275 ja löylyä sen +300hv. Ja on ajellu niin hiljaa kuin lujaakin ja hyvin on kestäny.
Kaveri on ajellu Pontiac firebirdillään monta vuotta tönkillä perällä eikä mitään ole hajonnut. Tokihan vetarit on paljo paksummat jenkin perässä, mutta kumitkin kyllä on sitte 275 ja löylyä sen +300hv. Ja on ajellu niin hiljaa kuin lujaakin ja hyvin on kestäny.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:47
- Paikkakunta: Veteli
Re: kemppi lukosta
joo...pakkohan sielläkin on semmoset ollahenu kirjoitti: no onhan ne vetoakselit siinä jäykassäkin akselissa mut siel sisällä
![Embarrassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Ford F250 4x4 7.3td -99
Ford Mondeo 2.0tddi -02
Ford Mondeo 1.8td -98
Ford Mondeo 1.8td -97
Ford Mondeo 2.0tddi -02
Ford Mondeo 1.8td -98
Ford Mondeo 1.8td -97
Pakko vielä kertoa aiheeseen liittyen..
Kavevin maasturi/monsteri letukasta hajos (kynsi) lukkoperä, jonka jälkeen siitä tuli 100% lukko.
Ja kun autossa oli 36tuumaa korkeat kumit niin kaupungilla mutkissa koko auto hyppeli, sisäkurvin renkaan jarruttaessa menoa.
Ja kesti muuten vetarit sitäkin rytkyytystä.![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Kavevin maasturi/monsteri letukasta hajos (kynsi) lukkoperä, jonka jälkeen siitä tuli 100% lukko.
Ja kun autossa oli 36tuumaa korkeat kumit niin kaupungilla mutkissa koko auto hyppeli, sisäkurvin renkaan jarruttaessa menoa.
Ja kesti muuten vetarit sitäkin rytkyytystä.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
ei saa hitsaamalla tehtyä muutakuin 100% lukko koska tasauspyörästön rattaat hitsataan toisiinsa kiinni.. kitkalukko periä on olemassa mutta niissä on sitten oma hintansa... ja jos vaikkaa tanarin perä nyt siitä hajoaisi niin kyllä niitä akseleita löytyy todella halvalla.. mulla on 2 taunuksen perää, sierran kitka ja yks hiacen perä vaikken niitä ole mitenkään haalinut.. jäykkäperäisillä en ees mitää tee ku on erillistuettua omistuksessa.Toniska kirjoitti:Ei tommost hitsilukkoo sais tehtyy sillai ettei se olis 100% lukko??? Ku ei olis varaa korjailla jos hajois jottain sen takia et on 100% lukko ja ei taas oo vara ostaa lukkoperää...
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
- Paikkakunta: north state
kyllä saa tehtyä 50% lukon kun hitaat vain toisen vetarin tönkkiin! polttaa muuten asfaltilla hyvin kumia..
ja ei se hitsilukko talvella mihkää hajoa,kesällä vaan vetarit rasittuu jos pienessä tilassa yrittää kääntää ja risteyksissä vähä jytistää. onhan nuo kestäny ku muutamat vetarit jaksanu vaihtaa silloin tällöin
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
ja ei se hitsilukko talvella mihkää hajoa,kesällä vaan vetarit rasittuu jos pienessä tilassa yrittää kääntää ja risteyksissä vähä jytistää. onhan nuo kestäny ku muutamat vetarit jaksanu vaihtaa silloin tällöin
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
- Paikkakunta: north state
eli jos sulla on hitsattu molemmat vetarit tai siis tasuspyörästö kokonaan jumiin,= 100% . siitä sitten vaikka toisen vetarin juuri menee poikki(siitä juuresta yleensä menee noissa mikkilukoissa) tai toisen puolen hitsaus pettää =50% eikö totta.
ja kaikki voima menee yhdelle renkaalle ei mitään tasauspyörästöjä välissä,eikä mitään kontaktia toiselle renkaalle. kumikin palaa sillä YHDELLÄ hitsissä olevalla rattaalla.
ja eihän sillä perällä tee enää mitään kun se noin hajoaa tai hitsaus pettää..
meinaan joskus ollu noita kemppilukkoja ja joskus niitä särkynytkin.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
ja kaikki voima menee yhdelle renkaalle ei mitään tasauspyörästöjä välissä,eikä mitään kontaktia toiselle renkaalle. kumikin palaa sillä YHDELLÄ hitsissä olevalla rattaalla.
ja eihän sillä perällä tee enää mitään kun se noin hajoaa tai hitsaus pettää..
meinaan joskus ollu noita kemppilukkoja ja joskus niitä särkynytkin.