kemppi lukosta

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

kemppi lukosta

Viesti Kirjoittaja henu »

joo eli tossa jäärassi tanarissa on tollanen hitsi lukko ja se tanari pitäs ajaa nyt aika kauas pois (siirtokilvillä) ni miten tollanen paketti kestää tuolla maantiellä ajaessa jos esim on pitkää mutkaa ajaa jotain 80km/h ni kestääkö se vai meneekö vetarit poikki tai jotain onko joku joskus ajellu pitempii matkoi tollasella 100% lukolla :?
sierramies-87
Viestit: 92
Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:47
Paikkakunta: Veteli

Re: kemppi lukosta

Viesti Kirjoittaja sierramies-87 »

henu kirjoitti:joo eli tossa jäärassi tanarissa on tollanen hitsi lukko ja se tanari pitäs ajaa nyt aika kauas pois (siirtokilvillä) ni miten tollanen paketti kestää tuolla maantiellä ajaessa jos esim on pitkää mutkaa ajaa jotain 80km/h ni kestääkö se vai meneekö vetarit poikki tai jotain onko joku joskus ajellu pitempii matkoi tollasella 100% lukolla :?
Taunuksessa noita vetareita ei oo kun on jäykkä taka-akseli mutta varmasti rasittaa kovasti akseleitä...paha sanoa...voi olla että kestää hyvin tai sitte joku osa laukeaa perästä..huonolla tuurilla :roll:
Ford F250 4x4 7.3td -99
Ford Mondeo 2.0tddi -02
Ford Mondeo 1.8td -98
Ford Mondeo 1.8td -97
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Re: kemppi lukosta

Viesti Kirjoittaja henu »

sierramies-87 kirjoitti: Taunuksessa noita vetareita ei oo kun on jäykkä taka-akseli mutta varmasti rasittaa kovasti akseleitä...paha sanoa...voi olla että kestää hyvin tai sitte joku osa laukeaa perästä..huonolla tuurilla :roll:
no onhan ne vetoakselit siinä jäykassäkin akselissa mut siel sisällä
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

kyllä se matkaajoa kestää.kesti aikoinaan tanarin alla ihan hyvin ajaa pilistäkin.tosin ei mulla kauhean leveät renkaat ollukaan.
irc voicecoil
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

voicecoil kirjoitti:kyllä se matkaajoa kestää.kesti aikoinaan tanarin alla ihan hyvin ajaa pilistäkin.tosin ei mulla kauhean leveät renkaat ollukaan.
nii no ei mullakaa oo ku jotkut 155-165 :lol:
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Re: kemppi lukosta

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

sierramies-87 kirjoitti: Taunuksessa noita vetareita ei oo kun on jäykkä taka-akseli mutta varmasti rasittaa kovasti akseleitä...paha sanoa...voi olla että kestää hyvin tai sitte joku osa laukeaa perästä..huonolla tuurilla :roll:
haluan kyllä nähdä sellaisen toimivan jäykän akselin missä ei ole vetareita..
jäykkä akseli: kertoo vain että taka-akselin kuori on rakenteeltaan "yhtä puuta" jonka sisällä kulkevat vetoakselit joka ovat tietenkin perässä kiinni joka on laakeroitu taka-akselin kuoriin.. jne..
sekavaa tekstiä

kyllä uskoisin kestävän sen kemppi lukon.. jos ei montaa sataa kilsaa tarvii ajaa, no kyllä aika huono ajaa, mutta niinhän ne aina.. :twisted:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Re: kemppi lukosta

Viesti Kirjoittaja henu »

ZyaS kirjoitti: haluan kyllä nähdä sellaisen toimivan jäykän akselin missä ei ole vetareita..
jäykkä akseli: kertoo vain että taka-akselin kuori on rakenteeltaan "yhtä puuta" jonka sisällä kulkevat vetoakselit joka ovat tietenkin perässä kiinni joka on laakeroitu taka-akselin kuoriin.. jne..
sekavaa tekstiä

kyllä uskoisin kestävän sen kemppi lukon.. jos ei montaa sataa kilsaa tarvii ajaa, no kyllä aika huono ajaa, mutta niinhän ne aina.. :twisted:
ei sillä ajetavuudella niin väliä ku tarkotus olis niinsanotusti "myydä" toi tanari kaverille ni pitäs hommata siihen noi siirtokilvet ja ajella niillä se yks päivä :twisted:
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

Kyllä luulen et matkaajoa kestää ihan huoletta.

Kaveri on ajellu Pontiac firebirdillään monta vuotta tönkillä perällä eikä mitään ole hajonnut. Tokihan vetarit on paljo paksummat jenkin perässä, mutta kumitkin kyllä on sitte 275 ja löylyä sen +300hv. Ja on ajellu niin hiljaa kuin lujaakin ja hyvin on kestäny.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
sierramies-87
Viestit: 92
Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:47
Paikkakunta: Veteli

Re: kemppi lukosta

Viesti Kirjoittaja sierramies-87 »

henu kirjoitti: no onhan ne vetoakselit siinä jäykassäkin akselissa mut siel sisällä
joo...pakkohan sielläkin on semmoset olla :oops: .....
Ford F250 4x4 7.3td -99
Ford Mondeo 2.0tddi -02
Ford Mondeo 1.8td -98
Ford Mondeo 1.8td -97
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Suoraan ajettaessa ei ole mitään väliä onko perä tönkissä vai ei.
Tasauspyörästöhän on tehty vain MUTKIA varten.
Kaupunki pyörityksessä renkaat kuluu, harvemmin katkoo vetareita "kempin" takia. :wink:
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Bootsi kirjoitti:Suoraan ajettaessa ei ole mitään väliä onko perä tönkissä vai ei.
Tasauspyörästöhän on tehty vain MUTKIA varten.
Kaupunki pyörityksessä renkaat kuluu, harvemmin katkoo vetareita "kempin" takia. :wink:
tätä tässä just aatelinkii et kestääkö mutkasilla asfalttiteillä
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

henu kirjoitti: tätä tässä just aatelinkii et kestääkö mutkasilla asfalttiteillä
Kestää.
Kaupungilla risteyksissä n.90 asteen käännöksissä vetarit rasittuu, mutta rasitus on suurinpiirtein samaa luokkaa kuin täysillä kiihdyttäessä. 8)
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Juu kyllä se kestää, tosiaan niinkuin bootsi sanoi niin risteyksissä yms u-käännöksissä ne alkaa vasta olemaan rasituksen alla mutta ennemmin siellä rengas lyö tyhjää kuin paikat napsuu, tietysti olettaen että on kunnolla hitsattu
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Juuri näin,sekä kääntösäde "hiukan"
kasvaa.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

Herkko kirjoitti:Juuri näin,sekä kääntösäde "hiukan"
kasvaa.
sitähän voi kaasulla pienentää :twisted:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Pakko vielä kertoa aiheeseen liittyen..
Kavevin maasturi/monsteri letukasta hajos (kynsi) lukkoperä, jonka jälkeen siitä tuli 100% lukko.
Ja kun autossa oli 36tuumaa korkeat kumit niin kaupungilla mutkissa koko auto hyppeli, sisäkurvin renkaan jarruttaessa menoa.
Ja kesti muuten vetarit sitäkin rytkyytystä. :lol:
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

vakio vetarit kestää kunhan ei päästä perää pompottamaan, sillon ne menee poikki jos hitsaus kestää.
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

Kyllä kestää, ite ajelin monta viikkoa tosin välihopalla.. Poltettin rinkua ja sun muuta myös kytkintä kun oli pikku asetelma..
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

mulla taas on katkennu kaks vetaria pehmeällälumipolanteella ( peräravisti ) noin 2000 kierrosta vauhtia joku 15km/h ja yks soralla täyskaasulla.
ei mullakaan asfaltilla ole ilmenny ongelmia, nätisti pyörii ympyrää pintakaasulla.
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Velipojalla on noita JM-Escoja ollu useampia yksilöitö ja jokaisessa kemppi lukot.(enkku ja saku periä)
Yhtään vetaria ei oo 4 vuoteen katkennu..
laatikoita ja välityksiä on kyllä mennyt. :wink:
Ajettu on asfaltilla ja soralla... ja aina täysillä, mitään säästelemättä. :wink: :lol:
Toniska
Viestit: 37
Liittynyt: 18 Joulu 2005 19:58
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Toniska »

Ei tommost hitsilukkoo sais tehtyy sillai ettei se olis 100% lukko??? Ku ei olis varaa korjailla jos hajois jottain sen takia et on 100% lukko ja ei taas oo vara ostaa lukkoperää...
Alpine
MDS
JuHo^
Viestit: 49
Liittynyt: 19 Marras 2005 21:23

Viesti Kirjoittaja JuHo^ »

Toniska kirjoitti:Ei tommost hitsilukkoo sais tehtyy sillai ettei se olis 100% lukko??? Ku ei olis varaa korjailla jos hajois jottain sen takia et on 100% lukko ja ei taas oo vara ostaa lukkoperää...
ei saa hitsaamalla tehtyä muutakuin 100% lukko koska tasauspyörästön rattaat hitsataan toisiinsa kiinni.. kitkalukko periä on olemassa mutta niissä on sitten oma hintansa... ja jos vaikkaa tanarin perä nyt siitä hajoaisi niin kyllä niitä akseleita löytyy todella halvalla.. mulla on 2 taunuksen perää, sierran kitka ja yks hiacen perä vaikken niitä ole mitenkään haalinut.. jäykkäperäisillä en ees mitää tee ku on erillistuettua omistuksessa.
mr.oohoosee
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
Paikkakunta: north state

Viesti Kirjoittaja mr.oohoosee »

kyllä saa tehtyä 50% lukon kun hitaat vain toisen vetarin tönkkiin! polttaa muuten asfaltilla hyvin kumia.. :wink:
ja ei se hitsilukko talvella mihkää hajoa,kesällä vaan vetarit rasittuu jos pienessä tilassa yrittää kääntää ja risteyksissä vähä jytistää. onhan nuo kestäny ku muutamat vetarit jaksanu vaihtaa silloin tällöin
:P
ylimark
Viestit: 43
Liittynyt: 05 Helmi 2005 14:25

Viesti Kirjoittaja ylimark »

mr.oohoosee kirjoitti:kyllä saa tehtyä 50% lukon kun hitaat vain toisen vetarin tönkkiin!
Kerroppas, mitenkä tuosta tulee 50% lukko.
Sierra RS Cosworth -86
mr.oohoosee
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
Paikkakunta: north state

Viesti Kirjoittaja mr.oohoosee »

eli jos sulla on hitsattu molemmat vetarit tai siis tasuspyörästö kokonaan jumiin,= 100% . siitä sitten vaikka toisen vetarin juuri menee poikki(siitä juuresta yleensä menee noissa mikkilukoissa) tai toisen puolen hitsaus pettää =50% eikö totta. :lol:
ja kaikki voima menee yhdelle renkaalle ei mitään tasauspyörästöjä välissä,eikä mitään kontaktia toiselle renkaalle. kumikin palaa sillä YHDELLÄ hitsissä olevalla rattaalla.
ja eihän sillä perällä tee enää mitään kun se noin hajoaa tai hitsaus pettää..
meinaan joskus ollu noita kemppilukkoja ja joskus niitä särkynytkin.
Vastaa Viestiin