sierran kone

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
mr.oohoosee
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
Paikkakunta: north state

Viesti Kirjoittaja mr.oohoosee »

130-140 korkeintaan!

pelkästä peltisarjasta oo paskankaa hyötyä.
Samu
Viestit: 75
Liittynyt: 17 Loka 2005 15:22
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja Samu »

suunnitelmat muuttu penkitetää seuraavan kerran turbon kera kesällä kaikki osat on jo suurinpiirtein hankittu enää puuttuu cooleri ja jotaa pientä...:)penkitys menee kesää..
Sierra 2.0 -85 turbo
Bmw e21 320i
Scorpio 2.0i
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

mr.oohoosee kirjoitti:130-140 korkeintaan!

pelkästä peltisarjasta oo paskankaa hyötyä.
Tuollaset lukemat repii 1.6ohc:stakin :P
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Niin juuri! :D Tai katotaan mitä irtoaa lopulta :roll:
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
mr.oohoosee
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
Paikkakunta: north state

Viesti Kirjoittaja mr.oohoosee »

s.o.h.c kirjoitti: Tuollaset lukemat repii 1.6ohc:stakin :P
tietysti riippuu millä osilla.
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

mr.oohoosee kirjoitti: tietysti riippuu millä osilla.
Portattu/laskettu kansi muotoilluilla vakio venoilla, puristussuhde 11.2:1, 40tuplat 34 kurkuilla, piper:n bp285 nokka, martelius XL peltisarja, 5kg vauhtipyörä, 2,5"putki, Crane xr700 sytkä. Ja tohon päästiin.

Tällähetkellä aivan muut projektit käynnissä ja nyt rakennetaan 2.0 pataa vastaavilla osilla. Taidot loppu ja 1.6:sesta en saanut 137hv enempää ulos. Tuo nykyinen kansi heitetään 2-litrasen päälle nyt, tosin venttiilit vaihtuu GP1 malleihin.
mr.oohoosee
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
Paikkakunta: north state

Viesti Kirjoittaja mr.oohoosee »

katotaan nyt mihin sun taidot riittää tällä kertaa.
paljonko itte arvelet saavas ulos?
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

mr.oohoosee kirjoitti:katotaan nyt mihin sun taidot riittää tällä kertaa.
paljonko itte arvelet saavas ulos?
no jaa.. jos 160 saan niin hyvä. Tuplat varmaan alkaa käymään pieneksi.

Ei odoteta liikaa niin ei tule pettymyksiä ;)
Viimeksi muokannut s.o.h.c, 09 Helmi 2006 00:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mr.oohoosee
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
Paikkakunta: north state

Viesti Kirjoittaja mr.oohoosee »

no tuo vois olla aika realistinen arvio.
_sierraracing_

Viesti Kirjoittaja _sierraracing_ »

en tiä kuuluuko tämä tänne mutten löytäny sopivampaa paikkaakaan eli:

Mulla on sierra 1.6ohc vm88 neljävaihteisella laatikolla.
Kakkosvaihde ei toimi oiken yhtään (joskus menee päälle).
Eli nyt olisi laatikon vaihto edessä.

Tietääkö kukaan sopiiko viisi vaihteinen sierran laatikko suoraan tuohon vai pitääkö jtn muokata? Jos pitää niin mitä??


Kiitos vastauksistanne


:)
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

sopii jos vaihdat kardaanin samalla
Focus 1.0 edition a6 2017
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

ja muistaakseni pooreja kytkinlevyssä pari(tai jotain) vähemmän>caprista löytyy levy sopivalla halkasijallaja poorimäärällä tohon 1,6:sen asetelmaan.

korjatkaa jos muistan noi ylläolevat väärin :roll:
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

1600 caprista löytyy 23urainen 190mm levy.

e: Ja löytyy motonetin luettelosta sierraankin samalla numerolla tuo levy..
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

ok joo sorry muistelin väärin
:oops:

itellä josku vuonna 1 ja 2 olikin prokkis jossa jäi 4-lovinen loota ja koneeksi tuli 2.0 vanhan 1,6:sen tilalle.auto oli -86 sierra 1,6> 4-lovisella lootalla(karvalakkimalli).

olikohan se sit toiste päin :roll: no kuitenkin toi asia kannatta kuitenkin tarkastaa.siinä prokkiksessa muistaakseni olisin tarvinnu toisen kykälevyn,ku kytkinasetelma olis jääny vanha.en nyt vaan muista,et oliko se asetelma 1,6 vai 2,0 koneesta :(
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Eikös siinä 4vaihteisessa ole 20urainen kytkinakseli 190mm levyllä (1.6l)
5vaihteisia sitten on 23uraisella akselilla ja kytkinlevyjä löytyy 190mm sekä 215mm versioina (23uraa)? Eli jos laitetaan 5vaihteinen loota "pienen" 4vaihteisen tilalle niin vaihdetaan samalla kytkinlevy 23uraiseen asetelmaan sopivalla koolla (190/215mm).. Näin sen kait pitäisi mennä?

Eli ethän muistanut mitään väärin :)
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

Jaakko85 kirjoitti:Eikös siinä 4vaihteisessa ole 20urainen kytkinakseli 190mm levyllä (1.6l)
5vaihteisia sitten on 23uraisella akselilla ja kytkinlevyjä löytyy 190mm sekä 215mm versioina (23uraa)? Eli jos laitetaan 5vaihteinen loota "pienen" 4vaihteisen tilalle niin vaihdetaan samalla kytkinlevy 23uraiseen asetelmaan sopivalla koolla (190/215mm).. Näin sen kait pitäisi mennä?

Eli ethän muistanut mitään väärin :)
voi olla...nyt pienet ottaneena en viitti ruveta miettiin,mut jos ok.niin toivittavasti jollekin uudelle hyötyä.
sitä mä näillä omilla kommenteilla ainoastaan haen,et joku fordisti sais näistä jotain itelleen :wink:

saa korjata ku tarvetta...
_sierraracing_

Viesti Kirjoittaja _sierraracing_ »

selvä...emme ala sitten ainakaan näillä näkymin 5vaihteista laittaan että tyydymme nelivaihteiseen. :)
Vastaa Viestiin