sierran kone

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Samu
Viestit: 75
Liittynyt: 17 Loka 2005 15:22
Paikkakunta: kotka

sierran kone

Viesti Kirjoittaja Samu »

heittäkääs jotaa teho arvioo paljo tulee näil muutoksil tehoa lisää..kone ei oo viäl paikallaa..
ja auto 2.0 ohc ruisku

burton powerin kireempi nokka 264 astetta 11.7mm nostoo ja säädettävä nokka pyörä
kevennetty vauhti pyörä painoo lähti pois 1,7kg
laskettu kansi noin 10:1 puristukset ja kanavat kohdistettu venttiileitä vähän muotoiltu ja kiillotettu..
marteliuksen pelti satsi ja 2½ tuuman putkisto..
vapaa virtaus suodatin.
1 lisä suutin ja pc:llä säädettävä moottorin ohjaus yksikkö sytkä ja bensa kartat saa tehtyy ite.
ilma määrä mittari jää kokonaan pois...

koneessa on uudet männän renkaat ja kaikki laakeri.

heittäkää huviksenne jotaa teho arvioit.. :P 8) käytän kyllä auton jossain vaiheessa penkissä..ni katotaa sit todelliset tehot et paljo meni veikkaukset pielee..:)
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

ihan täysin hatusta tosiaan eikä oo edes oma kun en sellasta käytä..
103kw
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Joku 145-150hv vois olla aika realistinen tulos, eli lisäystä n.30-40hv.. Riippuu paljon siitä miten nuo bensa ja sytkä kartat onnistuu... Parhaiten ne kyl löytäis huipputehoa ajatellen kohdilleen juurikin dynossa! :wink: Se on vaan sit eriasia toimiiko dynossa säädetty parhaiten tienpäällä... :mrgreen:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Tjaa... Mä kyllä veikkaisin vähän enempi sentään.
170hv???
Kai tosta oharista sentää vähän helpommin saa irti kun dohcista.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Eipä tuossa listassa ollut "tehoa lisääviä" (jos niin voi sanoa) tekijöitä kuin nokka, puristussuhde, sitten noita muutaman hepan viilauksia kuten kanavien kohdistus, pakosarja, venttiilien muotoilu

Sanoisin kyllä että vakiokanavilla ei kovin kummoisiin lukemiin pääse

Vähän kuulostaa itsestäkin tyhmältä puhua niin että tietty osa tuo sen ja sen verran lisää esim vaikka nokka +10hv, peltisatsi +5hv jne... kun kaikki vaikuttaa kaikkeen

Mutta jos tuossa tosiaan kaikki muutokset niin mielestäni ei kyllä montaa kymmentä pollea irtoa enempää
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Niin no saahan noilla muutoksilla sytkä ja seos karttoja jo aika hyvin rukata, että kyllä sieltä nyt sentää vähän lisää vielä irtoaa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

No, sama kuin weberin dgv tai tuplat, penkissä nekin saa todella tarkasti kohdalleen samoin kuin jakajan kanssa pystyy kikkailemaan eli ei varmaankaan niilläkään montaa hevosta
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

155hp. 8)
Samu
Viestit: 75
Liittynyt: 17 Loka 2005 15:22
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja Samu »

juu semmost 140-150 miä itekkii vähä aattelin...Rally racen myyjält kysyin just tost teho jutust ni se puhu et riippuu vähä miten kansi on tehty..mut se veikkas jotaa tommost 150-170 heppaa mut en tiiä dynos han se selviää...et paljo löytyy..jos jollaa on jotaa hyvii sivui tiedos ohc koneen virittämisest ni laittakaa linkki ihmees..

ja sit viäl semmonen et paljo tost sierran kannest on järkee ottaa pois jos siin on nyt jotkuu 10:1 puristukset ni kannattaisko niit viäl nostaa vai keskittyy parantelee sit kantta viäl..???
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

mun mielestä muihin keskittyy,että alakertakin pysyy mukana menossa.
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Vois olettaa, et ilman saanti alkaa seuraavaks ahdistaa---> kansi paremmin virtaavaksi, mahdollisesti imusarjalle jotain?? :?
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Samu
Viestit: 75
Liittynyt: 17 Loka 2005 15:22
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja Samu »

Kessi kirjoitti:Vois olettaa, et ilman saanti alkaa seuraavaks ahdistaa---> kansi paremmin virtaavaksi, mahdollisesti imusarjalle jotain?? :?
juu kyl miä aattelin jos isomman kaasuläpän ostais jossaa vaihees..jos siint ois jotaa hyötyy..??kuhan nyt sais ton auton ees muuten kasaa ni kattoo sit mitä kaikkee keksii..vaikka ens kesän..pitää saaha ennen lumii auto kasaa.. :lol:
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Kessi kirjoitti:Vois olettaa, et ilman saanti alkaa seuraavaks ahdistaa---> kansi paremmin virtaavaksi, mahdollisesti imusarjalle jotain?? :?
No eikös sitä kantta ollu ton ensimmääisen postauksen mukaan jo ropattu...
Onkos tossa maf vai map anturi??? Meinasin kuin jos pois jää kokonaan niin ainakin maffin pois saanti auttaa virtauksia aika paljonkin.

Eikö megasquirttikin käytä mappia??? Mikäs ohjaus boksi sulla siinä on?

Joo siis tottahan kaikki täytyy osua jus nappiin jotta siitä ton 170 sais irti, mutta lulisin mä sen ihan mahdolliseksi.
Eikö cossu2:kin oo 2.0 kaasari oharissa rapiat 200 hummaa...
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Samu kirjoitti:juu kyl miä aattelin jos isomman kaasuläpän ostais jossaa vaihees..jos siint ois jotaa hyötyy..??
Se hyöty selvii ku tarkkailee seoksia---> Mikäli saat käymään reilusti rikkaalla, ni tuo isompi kaasuläppä vois hyvinki auttaa... Joku, joka on ohari ruiskun kans kikkaillu varmaan kyl tietää, jos sieltä jotain muutakin ilman virtauksen kannalta olennaista paranneltavaa löytyy? :? Sul on siel vissiin sama imusarja, jota on käytetty myös dohc:ssä?? Joku joskus mulle väiti ettei ko. imusarja virtais ku jonnekkin 160-170hv? Tiedä sit kuinka paikkaansa pitävä tieto....
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

TeRoK kirjoitti:No eikös sitä kantta ollu ton ensimmääisen postauksen mukaan jo ropattu...
Kanavien kohdistus ja venttiilien pieni viilailu ei niin kauheesti yksinään virtaavuutta lisää.. :? :? Mut enivei, voi sielt sen 170kaakkii saada hyväl tuuril... Sittenhän sen näkee :wink: :mrgreen:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

TeRoK kirjoitti:Eikö cossu2:kin oo 2.0 kaasari oharissa rapiat 200 hummaa...
Mutta veikkaisin että siihenkin on sitten tehty paljon paljon muutakin, litra ja sata heppaa alkaa olla aikalailla katto vapari kaasari koneelle noin yleensäkkin. Tai pyöriihän tuolla rallipoluilla lähemmäs 220-230 ekkereitä sillointällöin (vapari ja tuplat)
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

140 heposta.siitä on hyvä lähteä,aina mitä tuon päälle saat säätämällä on eteenpäin.aika realistinen onneksi olet itse tehotavotteiden suhteen,onnea vaan projektille!
irc voicecoil
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

voicecoil kirjoitti:140 heposta.siitä on hyvä lähteä,aina mitä tuon päälle saat säätämällä on eteenpäin.aika realistinen onneksi olet itse tehotavotteiden suhteen,onnea vaan projektille!
Samaa mieltä, onhan is:ssäkin hurjat (kurjat) 115hv, 25heppaa saa kuitenkin nuilla muutoksilla ihan varmasti lisää, jos säädöt saa kohilleen.

Tuleeko MS vai joku muu moottorinohjaus ?
Samu
Viestit: 75
Liittynyt: 17 Loka 2005 15:22
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja Samu »

TeRoK kirjoitti: No eikös sitä kantta ollu ton ensimmääisen postauksen mukaan jo ropattu...
Onkos tossa maf vai map anturi??? Meinasin kuin jos pois jää kokonaan niin ainakin maffin pois saanti auttaa virtauksia aika paljonkin.

Eikö megasquirttikin käytä mappia??? Mikäs ohjaus boksi sulla siinä on?

Joo siis tottahan kaikki täytyy osua jus nappiin jotta siitä ton 170 sais irti, mutta lulisin mä sen ihan mahdolliseksi.
Eikö cossu2:kin oo 2.0 kaasari oharissa rapiat 200 hummaa...
juu kyl siihe sierraa megasquirt on tulos..ja sehän käyttää map anturii..
kaverin 205 pösöö laitettii ms ni siihe tuli ainakii ihan tuntuvast lisää voimaa ja koneest tuli paljo kierros herkempi..
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

N. 140-150, korkeintaan.
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
xraam
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Helmi 2005 01:28

Viesti Kirjoittaja xraam »

Oma veikkaus n. 25 heppaa lisää.

Jos tuonne 160-200 lukemille haluais, niin muutokset pitäis olla hieman rajumpia.
Esim.
-Muotoiltu 1.6 kansi isoilla venttiileillä, osaavan henkilön tekemänä.
-Jyrkkä nokka reilulla nostolla
-Tarpeeksi kova puristussuhde
-Alakerta porautettu isommaksi
-Kevyet männät
-Pidemmät kanget
-Tasapainotus ja kunnon pultit alakertaan että kestää hieman enemmän kierroksia.
-yms.
Mondeo -06, 2.0 Duratec
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
Avatar
glo
Viestit: 130
Liittynyt: 15 Maalis 2005 11:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja glo »

Kyllähän noilla emmeillä pitäis irrota joku ~130-140hp.. Saas nähdä, pääseekö omalla kesän tullen tuonne 2 markan korville..

Ja tosiaan MS:n kanssahan ei tuota MAF (tai vastaava) tarvita, kun MAP, imuilman lämpöanturi riittävät laskemaa, että paljonko sitä ilmaa nyt olisi oikeasti tulossa. Taisipa lambda ja vedenlämpöanturikin olla tärkeitä mukaan
Buick Electra 225 Custom '66 403cid SBO
Cadillac Seville STS '94 4.6l 32V Northstar
VW Golf '01 1.9TDi PD
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

Lambada ei ole pakollinen ruutal mutta hyödyllinen säädön aloitus vaiheessa.
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Toniska
Viestit: 37
Liittynyt: 18 Joulu 2005 19:58
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Toniska »

hmmm...
Peltisatsist 10% lisää tehoa muista en tiiä.... about 140-160hv....
Joko on penkitetty????
Alpine
MDS
JuHo^
Viestit: 49
Liittynyt: 19 Marras 2005 21:23

Viesti Kirjoittaja JuHo^ »

Toniska kirjoitti:hmmm...
Peltisatsist 10% lisää tehoa muista en tiiä.... about 140-160hv....
Joko on penkitetty????
peltisarjast 10% lisää??

115hv * 1.10 = ~ 125hv mun aivolohkos aikast paljon saa pelkäl peltisarjal (kunnon putkistol kait?) mut voipi pitää paikkansa.... omas riesas ei sillee tuntunu peltisarja ja putkisto muutakun äänee :D moottorikohtastakin toi kyllä on....

E: naapurissa oli kyllä yks jenkki V8 (maamoottori) mis olis saanu ihan varmaa 10% tehoo lisää ku oli pakosarja niin hienosti tehty :) periaate oli pyöreä putki johon oli tehty reijät josta se kiinitettiin pakokanaviin ja putken pää meni koneen taakse josta se sittan taas yhditysi T haaralla yhedeksi 3" putkeksi.. koneen tilavuus oli 6.?L
Viimeksi muokannut JuHo^, 08 Helmi 2006 13:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin