sierran kone
sierran kone
heittäkääs jotaa teho arvioo paljo tulee näil muutoksil tehoa lisää..kone ei oo viäl paikallaa..
ja auto 2.0 ohc ruisku
burton powerin kireempi nokka 264 astetta 11.7mm nostoo ja säädettävä nokka pyörä
kevennetty vauhti pyörä painoo lähti pois 1,7kg
laskettu kansi noin 10:1 puristukset ja kanavat kohdistettu venttiileitä vähän muotoiltu ja kiillotettu..
marteliuksen pelti satsi ja 2½ tuuman putkisto..
vapaa virtaus suodatin.
1 lisä suutin ja pc:llä säädettävä moottorin ohjaus yksikkö sytkä ja bensa kartat saa tehtyy ite.
ilma määrä mittari jää kokonaan pois...
koneessa on uudet männän renkaat ja kaikki laakeri.
heittäkää huviksenne jotaa teho arvioit.. 8) käytän kyllä auton jossain vaiheessa penkissä..ni katotaa sit todelliset tehot et paljo meni veikkaukset pielee..
ja auto 2.0 ohc ruisku
burton powerin kireempi nokka 264 astetta 11.7mm nostoo ja säädettävä nokka pyörä
kevennetty vauhti pyörä painoo lähti pois 1,7kg
laskettu kansi noin 10:1 puristukset ja kanavat kohdistettu venttiileitä vähän muotoiltu ja kiillotettu..
marteliuksen pelti satsi ja 2½ tuuman putkisto..
vapaa virtaus suodatin.
1 lisä suutin ja pc:llä säädettävä moottorin ohjaus yksikkö sytkä ja bensa kartat saa tehtyy ite.
ilma määrä mittari jää kokonaan pois...
koneessa on uudet männän renkaat ja kaikki laakeri.
heittäkää huviksenne jotaa teho arvioit.. 8) käytän kyllä auton jossain vaiheessa penkissä..ni katotaa sit todelliset tehot et paljo meni veikkaukset pielee..
Eipä tuossa listassa ollut "tehoa lisääviä" (jos niin voi sanoa) tekijöitä kuin nokka, puristussuhde, sitten noita muutaman hepan viilauksia kuten kanavien kohdistus, pakosarja, venttiilien muotoilu
Sanoisin kyllä että vakiokanavilla ei kovin kummoisiin lukemiin pääse
Vähän kuulostaa itsestäkin tyhmältä puhua niin että tietty osa tuo sen ja sen verran lisää esim vaikka nokka +10hv, peltisatsi +5hv jne... kun kaikki vaikuttaa kaikkeen
Mutta jos tuossa tosiaan kaikki muutokset niin mielestäni ei kyllä montaa kymmentä pollea irtoa enempää
Sanoisin kyllä että vakiokanavilla ei kovin kummoisiin lukemiin pääse
Vähän kuulostaa itsestäkin tyhmältä puhua niin että tietty osa tuo sen ja sen verran lisää esim vaikka nokka +10hv, peltisatsi +5hv jne... kun kaikki vaikuttaa kaikkeen
Mutta jos tuossa tosiaan kaikki muutokset niin mielestäni ei kyllä montaa kymmentä pollea irtoa enempää
juu semmost 140-150 miä itekkii vähä aattelin...Rally racen myyjält kysyin just tost teho jutust ni se puhu et riippuu vähä miten kansi on tehty..mut se veikkas jotaa tommost 150-170 heppaa mut en tiiä dynos han se selviää...et paljo löytyy..jos jollaa on jotaa hyvii sivui tiedos ohc koneen virittämisest ni laittakaa linkki ihmees..
ja sit viäl semmonen et paljo tost sierran kannest on järkee ottaa pois jos siin on nyt jotkuu 10:1 puristukset ni kannattaisko niit viäl nostaa vai keskittyy parantelee sit kantta viäl..???
ja sit viäl semmonen et paljo tost sierran kannest on järkee ottaa pois jos siin on nyt jotkuu 10:1 puristukset ni kannattaisko niit viäl nostaa vai keskittyy parantelee sit kantta viäl..???
juu kyl miä aattelin jos isomman kaasuläpän ostais jossaa vaihees..jos siint ois jotaa hyötyy..??kuhan nyt sais ton auton ees muuten kasaa ni kattoo sit mitä kaikkee keksii..vaikka ens kesän..pitää saaha ennen lumii auto kasaa..Kessi kirjoitti:Vois olettaa, et ilman saanti alkaa seuraavaks ahdistaa---> kansi paremmin virtaavaksi, mahdollisesti imusarjalle jotain??
No eikös sitä kantta ollu ton ensimmääisen postauksen mukaan jo ropattu...Kessi kirjoitti:Vois olettaa, et ilman saanti alkaa seuraavaks ahdistaa---> kansi paremmin virtaavaksi, mahdollisesti imusarjalle jotain??
Onkos tossa maf vai map anturi??? Meinasin kuin jos pois jää kokonaan niin ainakin maffin pois saanti auttaa virtauksia aika paljonkin.
Eikö megasquirttikin käytä mappia??? Mikäs ohjaus boksi sulla siinä on?
Joo siis tottahan kaikki täytyy osua jus nappiin jotta siitä ton 170 sais irti, mutta lulisin mä sen ihan mahdolliseksi.
Eikö cossu2:kin oo 2.0 kaasari oharissa rapiat 200 hummaa...
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Se hyöty selvii ku tarkkailee seoksia---> Mikäli saat käymään reilusti rikkaalla, ni tuo isompi kaasuläppä vois hyvinki auttaa... Joku, joka on ohari ruiskun kans kikkaillu varmaan kyl tietää, jos sieltä jotain muutakin ilman virtauksen kannalta olennaista paranneltavaa löytyy? Sul on siel vissiin sama imusarja, jota on käytetty myös dohc:ssä?? Joku joskus mulle väiti ettei ko. imusarja virtais ku jonnekkin 160-170hv? Tiedä sit kuinka paikkaansa pitävä tieto....Samu kirjoitti:juu kyl miä aattelin jos isomman kaasuläpän ostais jossaa vaihees..jos siint ois jotaa hyötyy..??
Mutta veikkaisin että siihenkin on sitten tehty paljon paljon muutakin, litra ja sata heppaa alkaa olla aikalailla katto vapari kaasari koneelle noin yleensäkkin. Tai pyöriihän tuolla rallipoluilla lähemmäs 220-230 ekkereitä sillointällöin (vapari ja tuplat)TeRoK kirjoitti:Eikö cossu2:kin oo 2.0 kaasari oharissa rapiat 200 hummaa...
Samaa mieltä, onhan is:ssäkin hurjat (kurjat) 115hv, 25heppaa saa kuitenkin nuilla muutoksilla ihan varmasti lisää, jos säädöt saa kohilleen.voicecoil kirjoitti:140 heposta.siitä on hyvä lähteä,aina mitä tuon päälle saat säätämällä on eteenpäin.aika realistinen onneksi olet itse tehotavotteiden suhteen,onnea vaan projektille!
Tuleeko MS vai joku muu moottorinohjaus ?
juu kyl siihe sierraa megasquirt on tulos..ja sehän käyttää map anturii..TeRoK kirjoitti: No eikös sitä kantta ollu ton ensimmääisen postauksen mukaan jo ropattu...
Onkos tossa maf vai map anturi??? Meinasin kuin jos pois jää kokonaan niin ainakin maffin pois saanti auttaa virtauksia aika paljonkin.
Eikö megasquirttikin käytä mappia??? Mikäs ohjaus boksi sulla siinä on?
Joo siis tottahan kaikki täytyy osua jus nappiin jotta siitä ton 170 sais irti, mutta lulisin mä sen ihan mahdolliseksi.
Eikö cossu2:kin oo 2.0 kaasari oharissa rapiat 200 hummaa...
kaverin 205 pösöö laitettii ms ni siihe tuli ainakii ihan tuntuvast lisää voimaa ja koneest tuli paljo kierros herkempi..
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
Oma veikkaus n. 25 heppaa lisää.
Jos tuonne 160-200 lukemille haluais, niin muutokset pitäis olla hieman rajumpia.
Esim.
-Muotoiltu 1.6 kansi isoilla venttiileillä, osaavan henkilön tekemänä.
-Jyrkkä nokka reilulla nostolla
-Tarpeeksi kova puristussuhde
-Alakerta porautettu isommaksi
-Kevyet männät
-Pidemmät kanget
-Tasapainotus ja kunnon pultit alakertaan että kestää hieman enemmän kierroksia.
-yms.
Jos tuonne 160-200 lukemille haluais, niin muutokset pitäis olla hieman rajumpia.
Esim.
-Muotoiltu 1.6 kansi isoilla venttiileillä, osaavan henkilön tekemänä.
-Jyrkkä nokka reilulla nostolla
-Tarpeeksi kova puristussuhde
-Alakerta porautettu isommaksi
-Kevyet männät
-Pidemmät kanget
-Tasapainotus ja kunnon pultit alakertaan että kestää hieman enemmän kierroksia.
-yms.
Mondeo -06, 2.0 Duratec
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
Kyllähän noilla emmeillä pitäis irrota joku ~130-140hp.. Saas nähdä, pääseekö omalla kesän tullen tuonne 2 markan korville..
Ja tosiaan MS:n kanssahan ei tuota MAF (tai vastaava) tarvita, kun MAP, imuilman lämpöanturi riittävät laskemaa, että paljonko sitä ilmaa nyt olisi oikeasti tulossa. Taisipa lambda ja vedenlämpöanturikin olla tärkeitä mukaan
Ja tosiaan MS:n kanssahan ei tuota MAF (tai vastaava) tarvita, kun MAP, imuilman lämpöanturi riittävät laskemaa, että paljonko sitä ilmaa nyt olisi oikeasti tulossa. Taisipa lambda ja vedenlämpöanturikin olla tärkeitä mukaan
Buick Electra 225 Custom '66 403cid SBO
Cadillac Seville STS '94 4.6l 32V Northstar
VW Golf '01 1.9TDi PD
Cadillac Seville STS '94 4.6l 32V Northstar
VW Golf '01 1.9TDi PD
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
peltisarjast 10% lisää??Toniska kirjoitti:hmmm...
Peltisatsist 10% lisää tehoa muista en tiiä.... about 140-160hv....
Joko on penkitetty????
115hv * 1.10 = ~ 125hv mun aivolohkos aikast paljon saa pelkäl peltisarjal (kunnon putkistol kait?) mut voipi pitää paikkansa.... omas riesas ei sillee tuntunu peltisarja ja putkisto muutakun äänee moottorikohtastakin toi kyllä on....
E: naapurissa oli kyllä yks jenkki V8 (maamoottori) mis olis saanu ihan varmaa 10% tehoo lisää ku oli pakosarja niin hienosti tehty periaate oli pyöreä putki johon oli tehty reijät josta se kiinitettiin pakokanaviin ja putken pää meni koneen taakse josta se sittan taas yhditysi T haaralla yhedeksi 3" putkeksi.. koneen tilavuus oli 6.?L
Viimeksi muokannut JuHo^, 08 Helmi 2006 13:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.